
Το τέλος της τάσης για ναυπήγηση ολοένα και μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοίων προβλέπει ο Søren Toft Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του παγκόσμιου ναυτιλιακού κολοσσου A.P. Moller – Mærsk A/S και COO της Mærsk Line, ενώ εκφράζει επιφυλάξεις για το αν η χρήση ως ναυτιλιακού καυσίμου LNG θα επηρεάσει.
Μιλώντας σε οικονομικούς συντάκτες στο Αμβούργο (Club Hamburger Wirtschaftsjournalisten e.V.), όπως μεταδίδουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, ο Søren Toft ανέφερε ότι δεν θα πρέπει «πλέον να υπολογίζουμε σε ολοένα και μεγαλύτερα πλοία». Αναλύοντας την σκέψη του ο κ. Toft τόνισε ότι σήμερα τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να διακινούν πέριξ των 20.000 TEUs. Ωστόσο, οι λιμένες που μπορούν να δεχτούν αυτούς τους γίγαντες των θαλασσών είναι σχεδόν 25 σε όλο τον κόσμο.
Εάν, θεωρεί ο ίδιος, τα πλοία γίνουν ακόμα μεγαλύτερα, τότε μπορεί η διακίνηση αγαθών μεταξύ Κίνας και Βόρειας Ευρώπης να πραγματοποιείται με λιγότερα πλοία, αλλά από την άλλη αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες δεν θα προσφέρουν πλέον τόσο τακτικές αναχωρήσεις για τους πελάτες τους. Αυτός φέρεται να είναι και ο λόγος που η Mærsk δεν έχει επιλέξει να συμμετάσχει στον τελευταίο γύρο παραγγελιών για ακόμα μεγαλύτερα containerships, των 22.000 TEUs.
Ένα ακόμα ζήτημα που έθιξε ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της A.P. Moller – Mærsk είναι και αυτό της χρήσης του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου. Ο Søren Toft σε σχετική ερώτηση απάντησε ότι ναι μεν το υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά τόνισε από την άλλη ότι καθώς οι δεξαμενές αποθήκευσης του LNG σε ένα πλοίο απαιτούν πολύ μεγαλύτερο χώρο, σε σχέση με το βαρύ μαζούτ, αυτό σημαίνει ότι μειώνεται και ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που μπορούν να μεταφερθούν. Κατά συνέπεια η χρήση του LNG είναι ένα ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει σοβαρά την βιομηχανία.
Τελειώνοντας την ομιλία προς τους Γερμανούς οικονομικούς συντάκτες ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της A.P. Moller – Mærsk εξέφρασε την αισιοδοξία του για το μέλλον της ναυτιλίας. Παράλληλα, τόνισε ότι μπορεί οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης των ετών προ του 2009 να έχουν παρέλθει αλλά για το 2018, όπως και για τα αμέσως επόμενα έτη, ο ίδιος αναμένει αύξηση της τάξης του 2 έως 4% στην αγορά των containerships.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/TAIWAN INTERNATIONAL PORT CORP
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ