Αισιοδοξία για το μέλλον της αγοράς των containerships

Αισιοδοξία για το μέλλον της αγοράς των containerships

151
Αισιοδοξία για το μέλλον της αγοράς των containerships

Το τέλος της τάσης για ναυπήγηση ολοένα και μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοίων προβλέπει ο Søren Toft Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του παγκόσμιου ναυτιλιακού κολοσσου A.P. Moller – Mærsk A/S και COO της Mærsk Line, ενώ εκφράζει επιφυλάξεις για το αν η χρήση ως ναυτιλιακού καυσίμου LNG θα επηρεάσει.

Μιλώντας σε οικονομικούς συντάκτες στο Αμβούργο (Club Hamburger Wirtschaftsjournalisten e.V.), όπως μεταδίδουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, ο Søren Toft ανέφερε ότι δεν θα πρέπει «πλέον να υπολογίζουμε σε ολοένα και μεγαλύτερα πλοία». Αναλύοντας την σκέψη του ο κ. Toft τόνισε ότι σήμερα τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να διακινούν πέριξ των 20.000 TEUs. Ωστόσο, οι λιμένες που μπορούν να δεχτούν αυτούς τους γίγαντες των θαλασσών είναι σχεδόν 25 σε όλο τον κόσμο.

Εάν, θεωρεί ο ίδιος, τα πλοία γίνουν ακόμα μεγαλύτερα, τότε μπορεί η διακίνηση αγαθών μεταξύ Κίνας και Βόρειας Ευρώπης να πραγματοποιείται με λιγότερα πλοία, αλλά από την άλλη αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες δεν θα προσφέρουν πλέον τόσο τακτικές αναχωρήσεις για τους πελάτες τους. Αυτός φέρεται να είναι και ο λόγος που η Mærsk δεν έχει επιλέξει να συμμετάσχει στον τελευταίο γύρο παραγγελιών για ακόμα μεγαλύτερα containerships, των 22.000 TEUs.

Ένα ακόμα ζήτημα που έθιξε ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της A.P. Moller – Mærsk είναι και αυτό της χρήσης του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου. Ο Søren Toft σε σχετική ερώτηση απάντησε ότι ναι μεν το υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά τόνισε από την άλλη ότι καθώς οι δεξαμενές αποθήκευσης του LNG σε ένα πλοίο απαιτούν πολύ μεγαλύτερο χώρο, σε σχέση με το βαρύ μαζούτ, αυτό σημαίνει ότι μειώνεται και ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που μπορούν να μεταφερθούν. Κατά συνέπεια η χρήση του LNG είναι ένα ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει σοβαρά την βιομηχανία.

Τελειώνοντας την ομιλία προς τους Γερμανούς οικονομικούς συντάκτες ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της A.P. Moller – Mærsk εξέφρασε την αισιοδοξία του για το μέλλον της ναυτιλίας. Παράλληλα, τόνισε ότι μπορεί οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης των ετών προ του 2009 να έχουν παρέλθει αλλά για το 2018, όπως και για τα αμέσως επόμενα έτη, ο ίδιος αναμένει αύξηση της τάξης του 2 έως 4% στην αγορά των containerships.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/TAIWAN INTERNATIONAL PORT CORP