
Τριπλάσιες σχεδόν παραγγελίες για νέα containerships πραγματοποιήθηκαν το περασμένο έτος, συγκριτικά με τις παραγγελίες του 2016. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του 2017 δόθηκαν παραγγελίες για 109 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 671.641 TEUs, συγκριτικά με τις παραγγελίες για 75 πλοία, χωρητικότητας 280.480 TEUs που είχαν δοθεί το 2016, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξης του 139,5%.
Σύμφωνα με την Alphaliner, παρά το γεγονός ότι καταγράφηκε ένας αυξημένος αριθμός παραγγελιών το περασμένο έτος, ωστόσο η αναλογία των υπό ναυπήγηση πλοίων με τον υπάρχοντα στόλο μειώθηκε από 15,7% στα τέλη του 2016 σε 12,6% σήμερα.
Όπως προκύπτει από στοιχεία της Alphaliner, κατά τη διάρκεια του 2017, 160 νεοναυπηγηθέντα containerships παραδόθηκαν, συνολικής χωρητικότητας 1,19 εκατ. TEUs.
Αναφορικά με το 2018, αναμένεται ότι εντός του Ιανουαρίου θα παραδοθούν στην παγκόσμια αγορά δέκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα επτά θα είναι mega ships, χωρητικότητας 19,000 – 21,000 TEUs και τα υπόλοιπα τρία θα είναι κατηγορίας ULCs (Ultra Large Containerships) με χωρητικότητα από 14.000 TEUs και άνω.
Σε πρόσφατη έκθεση της Alphaliner, προκύπτει ότι εντός του τρέχοντος έτους θα καταγραφεί ρεκόρ παραδόσεων σε mega containerships. Από τις αρχές του Ιανουαρίου έως και τα τέλη του Δεκεμβρίου 2017 εκτιμάται ότι θα παραδοθούν από ναυπηγικές μονάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας 1,5 εκατ. TEUs. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 50% αυτών των παραδόσεων θα αφορά πλοία μεγάλης χωρητικότητας.
Στο τέλος του 2018 εκτιμάται ότι ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα έχει αυξηθεί κατά 5,6% συγκριτικά με το 2017, αγγίζοντας σε χωρητικότητα τα 22,28 εκατ. TEUs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ