
Το Brexit μπορεί να οδηγήσει μέχρι το 2030 σε απώλεια έως και 500.000 θέσεων εργασίας και σε απώλεια σχεδόν £50 δις σε ξένες επενδύσεις, σύμφωνα με το χειρότερο από τα πέντε σενάρια που επεξεργάστηκε η εταιρεία οικονομικών αναλύσεων Cambridge Econometrics.
Συγκεκριμένα, όπως μεταδίδουν τα βρετανικά ειδησεογραφικά μέσα, ο δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan ζήτησε από την Cambridge Econometrics να μελετήσει και να του παρουσιάσει όλα τα πιθανά σενάρια των οικονομικών εξελίξεων στο ΗΒ αλλά και στο Λονδίνο μετά από το Brexit.
Η ανάλυση μελετά πέντε διαφορετικά σενάρια, που κυμαίνονται από μία σχεδόν απρόσκοπτη έξοδο της χώρας από την ΕΕ έως ένα «σκληρό Brexit», που θα επέλθει χωρίς μεταβατική συμφωνία και θα καθορίζεται με βάση τους όρους του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
Σύμφωνα με την ανάλυση η οικονομική παραγωγή της Βρετανίας θα μπορούσε να είναι σχεδόν 3% χαμηλότερη έως το 2030 από ό,τι εάν το ΗΒ παρέμενε εντός της ενιαίας αγοράς και της τελωνειακής ένωσης.
Ακόμα και στην περίπτωση ενός σχετικά ήπιου Brexit – η«νορβηγική επιλογή» όπως αποκαλείται – με το ΗΒ να παραμένει στην ενιαία αγορά αλλά να αποχωρεί από την τελωνειακή ένωση, μετά το πέρας μίας μεταβατικής περιόδου, οι επιπτώσεις θα ήταν πάλι αρνητικές, με απώλεια 176.000 θέσεων εργασίας, μείωση ξένων επενδύσεων κατά £20 δις και μείωση της οικονομικής παραγωγής κατά £18,6 δις.
Αλλά σημαντικές εκτιμάται ότι θα είναι και οι επιπτώσεις και για την οικονομία του Λονδίνου, την «ατμομηχανή» της Βρετανίας. Συγκεκριμένα, και όπως τόνισε ο δήμαρχος του Λονδίνου, υπάρχει κίνδυνος να χαθούν από την αγορά εργασίας της βρετανικής πρωτεύουσας έως και 87.000 θέσεις, κυρίως από τους τομείς των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών αλλά και των κατασκευών, ενώ θα επηρεαστούν και τα επίπεδα της ποιότητας ζωής των κατοίκων της πόλης.
Για τον Sadiq Khan το Brexit θα σηματοδοτήσει μια «χαμένη δεκαετία» χαμηλών ρυθμών ανάπτυξης, εάν η βρετανική κυβέρνηση συνεχίσει την λάθος διαπραγματευτική της πολιτική.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/HANNAH MCKAY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ