
Το Brexit μπορεί να οδηγήσει μέχρι το 2030 σε απώλεια έως και 500.000 θέσεων εργασίας και σε απώλεια σχεδόν £50 δις σε ξένες επενδύσεις, σύμφωνα με το χειρότερο από τα πέντε σενάρια που επεξεργάστηκε η εταιρεία οικονομικών αναλύσεων Cambridge Econometrics.
Συγκεκριμένα, όπως μεταδίδουν τα βρετανικά ειδησεογραφικά μέσα, ο δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan ζήτησε από την Cambridge Econometrics να μελετήσει και να του παρουσιάσει όλα τα πιθανά σενάρια των οικονομικών εξελίξεων στο ΗΒ αλλά και στο Λονδίνο μετά από το Brexit.
Η ανάλυση μελετά πέντε διαφορετικά σενάρια, που κυμαίνονται από μία σχεδόν απρόσκοπτη έξοδο της χώρας από την ΕΕ έως ένα «σκληρό Brexit», που θα επέλθει χωρίς μεταβατική συμφωνία και θα καθορίζεται με βάση τους όρους του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
Σύμφωνα με την ανάλυση η οικονομική παραγωγή της Βρετανίας θα μπορούσε να είναι σχεδόν 3% χαμηλότερη έως το 2030 από ό,τι εάν το ΗΒ παρέμενε εντός της ενιαίας αγοράς και της τελωνειακής ένωσης.
Ακόμα και στην περίπτωση ενός σχετικά ήπιου Brexit – η«νορβηγική επιλογή» όπως αποκαλείται – με το ΗΒ να παραμένει στην ενιαία αγορά αλλά να αποχωρεί από την τελωνειακή ένωση, μετά το πέρας μίας μεταβατικής περιόδου, οι επιπτώσεις θα ήταν πάλι αρνητικές, με απώλεια 176.000 θέσεων εργασίας, μείωση ξένων επενδύσεων κατά £20 δις και μείωση της οικονομικής παραγωγής κατά £18,6 δις.
Αλλά σημαντικές εκτιμάται ότι θα είναι και οι επιπτώσεις και για την οικονομία του Λονδίνου, την «ατμομηχανή» της Βρετανίας. Συγκεκριμένα, και όπως τόνισε ο δήμαρχος του Λονδίνου, υπάρχει κίνδυνος να χαθούν από την αγορά εργασίας της βρετανικής πρωτεύουσας έως και 87.000 θέσεις, κυρίως από τους τομείς των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών αλλά και των κατασκευών, ενώ θα επηρεαστούν και τα επίπεδα της ποιότητας ζωής των κατοίκων της πόλης.
Για τον Sadiq Khan το Brexit θα σηματοδοτήσει μια «χαμένη δεκαετία» χαμηλών ρυθμών ανάπτυξης, εάν η βρετανική κυβέρνηση συνεχίσει την λάθος διαπραγματευτική της πολιτική.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/HANNAH MCKAY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ