
															Το Brexit μπορεί να οδηγήσει μέχρι το 2030 σε απώλεια έως και 500.000 θέσεων εργασίας και σε απώλεια σχεδόν £50 δις σε ξένες επενδύσεις, σύμφωνα με το χειρότερο από τα πέντε σενάρια που επεξεργάστηκε η εταιρεία οικονομικών αναλύσεων Cambridge Econometrics.
Συγκεκριμένα, όπως μεταδίδουν τα βρετανικά ειδησεογραφικά μέσα, ο δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan ζήτησε από την Cambridge Econometrics να μελετήσει και να του παρουσιάσει όλα τα πιθανά σενάρια των οικονομικών εξελίξεων στο ΗΒ αλλά και στο Λονδίνο μετά από το Brexit.
Η ανάλυση μελετά πέντε διαφορετικά σενάρια, που κυμαίνονται από μία σχεδόν απρόσκοπτη έξοδο της χώρας από την ΕΕ έως ένα «σκληρό Brexit», που θα επέλθει χωρίς μεταβατική συμφωνία και θα καθορίζεται με βάση τους όρους του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
Σύμφωνα με την ανάλυση η οικονομική παραγωγή της Βρετανίας θα μπορούσε να είναι σχεδόν 3% χαμηλότερη έως το 2030 από ό,τι εάν το ΗΒ παρέμενε εντός της ενιαίας αγοράς και της τελωνειακής ένωσης.
Ακόμα και στην περίπτωση ενός σχετικά ήπιου Brexit – η«νορβηγική επιλογή» όπως αποκαλείται – με το ΗΒ να παραμένει στην ενιαία αγορά αλλά να αποχωρεί από την τελωνειακή ένωση, μετά το πέρας μίας μεταβατικής περιόδου, οι επιπτώσεις θα ήταν πάλι αρνητικές, με απώλεια 176.000 θέσεων εργασίας, μείωση ξένων επενδύσεων κατά £20 δις και μείωση της οικονομικής παραγωγής κατά £18,6 δις.
Αλλά σημαντικές εκτιμάται ότι θα είναι και οι επιπτώσεις και για την οικονομία του Λονδίνου, την «ατμομηχανή» της Βρετανίας. Συγκεκριμένα, και όπως τόνισε ο δήμαρχος του Λονδίνου, υπάρχει κίνδυνος να χαθούν από την αγορά εργασίας της βρετανικής πρωτεύουσας έως και 87.000 θέσεις, κυρίως από τους τομείς των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών αλλά και των κατασκευών, ενώ θα επηρεαστούν και τα επίπεδα της ποιότητας ζωής των κατοίκων της πόλης.
Για τον Sadiq Khan το Brexit θα σηματοδοτήσει μια «χαμένη δεκαετία» χαμηλών ρυθμών ανάπτυξης, εάν η βρετανική κυβέρνηση συνεχίσει την λάθος διαπραγματευτική της πολιτική.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/HANNAH MCKAY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ