
Το Brexit μπορεί να οδηγήσει μέχρι το 2030 σε απώλεια έως και 500.000 θέσεων εργασίας και σε απώλεια σχεδόν £50 δις σε ξένες επενδύσεις, σύμφωνα με το χειρότερο από τα πέντε σενάρια που επεξεργάστηκε η εταιρεία οικονομικών αναλύσεων Cambridge Econometrics.
Συγκεκριμένα, όπως μεταδίδουν τα βρετανικά ειδησεογραφικά μέσα, ο δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan ζήτησε από την Cambridge Econometrics να μελετήσει και να του παρουσιάσει όλα τα πιθανά σενάρια των οικονομικών εξελίξεων στο ΗΒ αλλά και στο Λονδίνο μετά από το Brexit.
Η ανάλυση μελετά πέντε διαφορετικά σενάρια, που κυμαίνονται από μία σχεδόν απρόσκοπτη έξοδο της χώρας από την ΕΕ έως ένα «σκληρό Brexit», που θα επέλθει χωρίς μεταβατική συμφωνία και θα καθορίζεται με βάση τους όρους του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
Σύμφωνα με την ανάλυση η οικονομική παραγωγή της Βρετανίας θα μπορούσε να είναι σχεδόν 3% χαμηλότερη έως το 2030 από ό,τι εάν το ΗΒ παρέμενε εντός της ενιαίας αγοράς και της τελωνειακής ένωσης.
Ακόμα και στην περίπτωση ενός σχετικά ήπιου Brexit – η«νορβηγική επιλογή» όπως αποκαλείται – με το ΗΒ να παραμένει στην ενιαία αγορά αλλά να αποχωρεί από την τελωνειακή ένωση, μετά το πέρας μίας μεταβατικής περιόδου, οι επιπτώσεις θα ήταν πάλι αρνητικές, με απώλεια 176.000 θέσεων εργασίας, μείωση ξένων επενδύσεων κατά £20 δις και μείωση της οικονομικής παραγωγής κατά £18,6 δις.
Αλλά σημαντικές εκτιμάται ότι θα είναι και οι επιπτώσεις και για την οικονομία του Λονδίνου, την «ατμομηχανή» της Βρετανίας. Συγκεκριμένα, και όπως τόνισε ο δήμαρχος του Λονδίνου, υπάρχει κίνδυνος να χαθούν από την αγορά εργασίας της βρετανικής πρωτεύουσας έως και 87.000 θέσεις, κυρίως από τους τομείς των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών αλλά και των κατασκευών, ενώ θα επηρεαστούν και τα επίπεδα της ποιότητας ζωής των κατοίκων της πόλης.
Για τον Sadiq Khan το Brexit θα σηματοδοτήσει μια «χαμένη δεκαετία» χαμηλών ρυθμών ανάπτυξης, εάν η βρετανική κυβέρνηση συνεχίσει την λάθος διαπραγματευτική της πολιτική.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/HANNAH MCKAY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ