
Νέο ρεκόρ καταγράφει η συνολική χωρητικότητα των πλοίων που διαθέτουν και διαχειρίζονται οι δέκα μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Σύμφωνα με την Alphaliner, η τάση ενοποίησης που χαρακτηρίζει την αγορά των containerships τα τελευταία χρόνια, έχει οδηγήσει σε αύξηση του μεριδίου χωρητικότητας των πλοίων που κατέχουν σε παγκόσμια βάση οι μεγάλες εταιρείες στη συγκεκριμένη αγορά. Στα τέλη του 2017 η συνολική χωρητικότητα των πλοίων των 10 μεγαλύτερων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά των containerships αντιπροσώπευε το 77% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Η τάση ενοποίησης που χαρακτηρίζει την αγορά των containerships επιβεβαιώθηκε στα τέλη του Νοέμβρη, με την εξαγορά της Hamburg Süd από την A.P. Møller-Mærsk και τη συγχώνευση της UASC (United Arab Shipping Company) με τη γερμανική Hapag-Lloyd.
Όπως αναφέρεται σε έκθεση της Alphaliner οι ενοποιήσεις θα συνεχιστούν στην εν λόγω αγορά καθώς αναμένεται να ολοκληρωθεί η εξαγορά της OOCL από την COSCO, καθώς και η συγχώνευση των εταιρειών K Line, MOL and NYK, προκειμένου να δημιουργηθεί η συμμαχία Ocean Network Express (ONE). Με την ολοκλήρωση των παραπάνω, το μερίδιο που θα κατέχουν οι 10 μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα αντιπροσωπεύει το 82% παγκοσμίως.
Προς το παρόν, οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες στην αγορά των containerships είναι η Maersk, η MSC και η CMA CGM. Μετά την απορρόφηση της OOCL από την COSCO, ενδέχεται η τελευταία να καταλάβει την τρίτη θέση παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ