
«Μάχη» να κρατηθεί στην πεντάδα των κορυφαίων λιμένων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου δίνει ο λιμένας του Χονγκ Κονγκ. Αλλά καθώς δείχνουν οι προβλέψεις, το 2018 είναι πιο πιθανό να φέρει μία περαιτέρω υποβάθμιση της σημασίας του λιμένα για το παγκόσμιο εμπόριο.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, το Χονγκ Κονγκ για δεύτερο συνεχόμενο μήνα κατέγραψε μείωση στην διακίνηση εμπορευμάτων, όταν τα υπόλοιπα τέσσερα κορυφαία λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου είδαν αύξηση.
Βέβαια, κατά το πρώτο 11μηνο του έτους διακινήθηκαν από τον λιμένα του Χονγκ Κονγκ 18,7 εκατ. TEUs, αυξημένα κατά 6,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016. Ωστόσο, οι άλλοι ανταγωνιστικοί του λιμένες όπως της Σαγκάης και της Σιγκαπούρης κατέγραψαν πολύ πιο υψηλά ποσοστά ανάπτυξης, 8,3 και 9,1% αντιστοίχως. Αλλά έντονο ανταγωνισμό το Χονγκ Κονγκ αντιμετώπισε μέσα στο 2017 και από τον νοτιοκορεατικό λιμένα του Μπουσάν. Ο τελευταίος, μάλιστα, κατάφερε να ξεπεράσει για τρεις από τους 11 μήνες του τρέχοντος έτους τα μεγέθη διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του Χονγκ Κονγκ. Η αύξηση της κίνησης του Μπουσάν οφείλεται κυρίως στην αύξηση των μεταφορτώσεων φορτίων προς τον Κόλπο του Μποχάι, στην βορειοανατολική Κινα.
Πρόκειται για μία εξέλιξη, η οποία κατά τον Rahul Kapoor αναλυτή του Bloomberg Intelligence θα επιτρέψει στον λιμένα του Μπουσάν να ξεπεράσει το Χονγκ Κονγκ και από την θέση του 6ου μεγαλύτερου λιμένα εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, που βρίσκεται σήμερα, να βρεθεί στην 5η θέση, αφήνοντας τον λιμένα της πρώην βρετανικής αποικίας στην έκτη θέση.
Το Χονγκ Κονγκ φαίνεται πως «πληρώνει» την απόφαση της Κίνας τα τελευταία χρόνια να ενισχύσει άλλους λιμένες της χώρας, όπως της Σαγκάης και της Σεντζέν, τα οποία έχουν πλέον αναδειχθεί σε κορυφαίες πύλες του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου του κινεζικού δράκου. Έτσι, το Χονγκ Κονγκ έχασε το άλλοτε ισχυρό του πλεονέκτημα να αποτελεί την κύρια θαλάσσια πύλη για το εμπόριο της χώρας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA JEON HEON-KYUN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ