Τι μέλλει γενέσθαι στη ναυτιλία έως το 2050

Τι μέλλει γενέσθαι στη ναυτιλία έως το 2050

917
Τι μέλλει γενέσθαι στη ναυτιλία έως το 2050

Παρά τις προσπάθειες να υπάρξει στροφή της ναυτιλίας προς το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως ναυτιλιακό καύσιμο, η κυριαρχία του πετρελαίου μοιάζει να μην αμφισβητείται για πολλά ακόμα χρόνια. Όπως προκύπτει από προσφατη έρευνα, επί του παρόντος μόλις 118 πλοία κινούνται με LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο, εκ των οποίων σχεδόν τα μισά είναι νορβηγικά επιβατηγά πλοία. Επίσης, έχουν δοθεί παραγγελίες για ναυπήγηση 132 πλοίων που θα καίνε ως καύσιμο LNG, ενώ επιπλέον 114 πλοία μπορούν να καίνε τόσο LNG όσο και ντίζελ. Σε έναν παγκόσμιο στόλο από σχεδόν 40.000 εμπορικά πλοία και 6.500 επιβατηγά είναι σαφές ότι το LNG και τα υπόλοιπα εναλλακτικά καύσιμα χρειάζοντα αρκετό χρόνο ώστε να διαδραματίσουν ενεργότερο ρόλο στη ναυτιλία, αλλά αυτό είναι κάτι που εν τέλει θα συμβεί.

Σε αυτό το αποτέλεσμα καταλήγει πρόσφατη διεθνής έρευνα, την ευθύνη διεξαγωγής της οποίας είχε ο DNV GL. Στο επίκεντρο της ερευνας, που φέρει τον τίτλο Report: Maritime Forecast to 2050, τίθεται τόσο το μέλλον των πηγών ενέργειας μέχρι και το 2050 και πως αυτές θα επηρεάσουν τη ναυτιλία, όσο και το πως θα διαμορφωθεί έως τότε ο χάρτης της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Σχολιάζοντας την έκθεση ο Remi Eriksen, Group President και CEO του DNV GL, ανέφερε ότι «συμβαίνουν μεγάλες και ταχύτατες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος χρησιμοποιεί και παράγει ενέργεια». Και ο ίδιος προσέθεσε ότι σύμφωνα με την έρευνα έως τα μέσα του αιώνα το ενεργειακό μείγμα είναι πιθανόν να αποτελείται ισόποσα από ορυκτές πηγές και από ανανεώσιμες πηγές, ενώ η πρόοδος που καταγράφεται στο ζήτημα της ενεργειακής απόδοσης θα οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης για ενέργεια μετά το 2030. Πρόκειται για αλλαγές που για τον Remi Eriksen «θα επηρεάσουν όλους τους παίκτες της ναυτιλιακής βιομηχανίας».

Αυτό που εκτιμάται πως θα συμβεί έως τα μέσα του τρέχοντος αιώνα είναι ο περιορισμός της διακίνησης πετρελαίου, καθώς θα περιορίζεται η διεθνής ζήτηση. Από την άλλη αναμένεται να καταγραφεί μία σημαντική μεγέθυνση της παγκόσμιας οικονομίας, που εκτιμάται πως θα οδηγήσει σε σημαντική αύξηση της εμπορίας και της διακίνησης τόσο πρώτων υλών όσο και μεταποιημένων αγαθών.

Ο όμιλος DNV GL, όπως προκύπτει από την έκθεση, αναμένει ισχυρή ανάπτυξη έως το 2030 στον τομέα των δια θαλάσσης εμπορευματικών μεταφορών, ενώ μετά το 2030 ο ρυθμός θα εμφανίσει σημάδια ύφεσης. Η γενική εκτίμηση είναι ότι έως το 2050 οι εμπορευματικές μεταφορές θα αυξηθούν κατά 60%, σε πάνω από 16 δις τόνους.

Σχολιάζοντας τα συμπεράσματα της έκθεσης ο Knut Ørbeck-Nilssen, CEO Maritime του DNV GL σημείωσε, ότι «η ναυτιλία θα συνεχίσει την προσπαθειά της για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, μειώνοντας τα κόστη, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμων, αυξάνοντας το μέγεθος των πλοίων και χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες. Το σημερινό κύμα ψηφιοποίησης που μετασχηματίζει τη βιομηχανία θα έχει επίσης σημαντικό αντίκτυπο δημιουργώντας νέα επιχειρηματικά μοντέλα».

Φωτό: dnvgl.com

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.