
Αλλάζουν τα δεδομένα στον ενεργειακό χώρο μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της Παγκόσμιας Τράπεζας να σταματήσει μετά το 2019 να χρηματοδοτεί την έρευνα για ανεύρεση και εκμετάλλευση κοιτασμάτων πετρελαίου, λόγω της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής.
Η ανακοίνωση αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του «One Planet Summit» στο Παρίσι το οποίο είχε ως κύριο θέμα τη Συμφωνία των Παρισίων.
Η Παγκόσμια Τράπεζα και με επίσημη ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις θα προχωρά σε αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις, όπως για παράδειγμα σε «φτωχές» χώρες των οποίων οι κάτοικοι δεν έχουν πρόσβαση σε πηγές ενέργειας. Η κίνηση αυτή θα επιτρέπεται μόνο εφόσον δεν έρχεται σε αντίθεση με τη δέσμευση για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προβλέπει η Συμφωνία των Παρισίων του 2015.
Υπολογίζεται ότι η χρηματοδότηση από μέρους της Παγκόσμιας Τράπεζας για την εκμετάλλευση κοιτασμάτων πετρελαίου ανερχόταν σε $1 δις ετησίως. Από την Παγκόσμια Τράπεζα έγινε γνωστό επίσης ότι μέχρι το 2020 το 28% του δανειοδοτικού της προγράμματος θα αφορά ενέργειες για την παγκόσμια κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με τον κ. Stephen Kretzmann, executive director του Oil Change International, η κίνηση αυτή από την Παγκόσμια Τράπεζα αποτελεί μια ένδειξη ότι θα πρέπει να περιοριστεί η επέκταση της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων και ότι όσες χώρες, επενδυτές και θεσμικά όργανα συμμετέχουν στη Συμφωνία των Παρισίων θα πρέπει να ακολουθήσουν το ίδιο παράδειγμα και σταματήσουν να χρηματοδοτούν έρευνες για την εξεύρεση ορυκτών.
Τον περασμένο Νοέμβριο, σε δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών είχε αναφερθεί και η απόφαση του κρατικού επενδυτικού ταμείου της Νορβηγίας, του μεγαλύτερου επενδυτικού ταμείου στον κόσμο, που διαχειρίζεται ένα χαρτοφυλάκιο άνω του 1 τρις δολαρίων, να αποχωρήσει από τις τοποθετήσεις του συνολικού ύψους $35 δις σε μετοχές εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου, επιλέγοντας με αυτόν τον τρόπο την «αποδέσμευση» της χώρας από το πετρέλαιο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ