
Αλλάζουν τα δεδομένα στον ενεργειακό χώρο μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της Παγκόσμιας Τράπεζας να σταματήσει μετά το 2019 να χρηματοδοτεί την έρευνα για ανεύρεση και εκμετάλλευση κοιτασμάτων πετρελαίου, λόγω της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής.
Η ανακοίνωση αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του «One Planet Summit» στο Παρίσι το οποίο είχε ως κύριο θέμα τη Συμφωνία των Παρισίων.
Η Παγκόσμια Τράπεζα και με επίσημη ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις θα προχωρά σε αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις, όπως για παράδειγμα σε «φτωχές» χώρες των οποίων οι κάτοικοι δεν έχουν πρόσβαση σε πηγές ενέργειας. Η κίνηση αυτή θα επιτρέπεται μόνο εφόσον δεν έρχεται σε αντίθεση με τη δέσμευση για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προβλέπει η Συμφωνία των Παρισίων του 2015.
Υπολογίζεται ότι η χρηματοδότηση από μέρους της Παγκόσμιας Τράπεζας για την εκμετάλλευση κοιτασμάτων πετρελαίου ανερχόταν σε $1 δις ετησίως. Από την Παγκόσμια Τράπεζα έγινε γνωστό επίσης ότι μέχρι το 2020 το 28% του δανειοδοτικού της προγράμματος θα αφορά ενέργειες για την παγκόσμια κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με τον κ. Stephen Kretzmann, executive director του Oil Change International, η κίνηση αυτή από την Παγκόσμια Τράπεζα αποτελεί μια ένδειξη ότι θα πρέπει να περιοριστεί η επέκταση της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων και ότι όσες χώρες, επενδυτές και θεσμικά όργανα συμμετέχουν στη Συμφωνία των Παρισίων θα πρέπει να ακολουθήσουν το ίδιο παράδειγμα και σταματήσουν να χρηματοδοτούν έρευνες για την εξεύρεση ορυκτών.
Τον περασμένο Νοέμβριο, σε δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών είχε αναφερθεί και η απόφαση του κρατικού επενδυτικού ταμείου της Νορβηγίας, του μεγαλύτερου επενδυτικού ταμείου στον κόσμο, που διαχειρίζεται ένα χαρτοφυλάκιο άνω του 1 τρις δολαρίων, να αποχωρήσει από τις τοποθετήσεις του συνολικού ύψους $35 δις σε μετοχές εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου, επιλέγοντας με αυτόν τον τρόπο την «αποδέσμευση» της χώρας από το πετρέλαιο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ