
Αλλάζουν τα δεδομένα στον ενεργειακό χώρο μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της Παγκόσμιας Τράπεζας να σταματήσει μετά το 2019 να χρηματοδοτεί την έρευνα για ανεύρεση και εκμετάλλευση κοιτασμάτων πετρελαίου, λόγω της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής.
Η ανακοίνωση αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του «One Planet Summit» στο Παρίσι το οποίο είχε ως κύριο θέμα τη Συμφωνία των Παρισίων.
Η Παγκόσμια Τράπεζα και με επίσημη ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις θα προχωρά σε αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις, όπως για παράδειγμα σε «φτωχές» χώρες των οποίων οι κάτοικοι δεν έχουν πρόσβαση σε πηγές ενέργειας. Η κίνηση αυτή θα επιτρέπεται μόνο εφόσον δεν έρχεται σε αντίθεση με τη δέσμευση για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προβλέπει η Συμφωνία των Παρισίων του 2015.
Υπολογίζεται ότι η χρηματοδότηση από μέρους της Παγκόσμιας Τράπεζας για την εκμετάλλευση κοιτασμάτων πετρελαίου ανερχόταν σε $1 δις ετησίως. Από την Παγκόσμια Τράπεζα έγινε γνωστό επίσης ότι μέχρι το 2020 το 28% του δανειοδοτικού της προγράμματος θα αφορά ενέργειες για την παγκόσμια κλιματική αλλαγή.
Σύμφωνα με τον κ. Stephen Kretzmann, executive director του Oil Change International, η κίνηση αυτή από την Παγκόσμια Τράπεζα αποτελεί μια ένδειξη ότι θα πρέπει να περιοριστεί η επέκταση της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων και ότι όσες χώρες, επενδυτές και θεσμικά όργανα συμμετέχουν στη Συμφωνία των Παρισίων θα πρέπει να ακολουθήσουν το ίδιο παράδειγμα και σταματήσουν να χρηματοδοτούν έρευνες για την εξεύρεση ορυκτών.
Τον περασμένο Νοέμβριο, σε δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών είχε αναφερθεί και η απόφαση του κρατικού επενδυτικού ταμείου της Νορβηγίας, του μεγαλύτερου επενδυτικού ταμείου στον κόσμο, που διαχειρίζεται ένα χαρτοφυλάκιο άνω του 1 τρις δολαρίων, να αποχωρήσει από τις τοποθετήσεις του συνολικού ύψους $35 δις σε μετοχές εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου, επιλέγοντας με αυτόν τον τρόπο την «αποδέσμευση» της χώρας από το πετρέλαιο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ