
Το 2018 θα είναι μια χρονιά με καλές προοπτικές για την αγορά των dry bulk carriers. Σύμφωνα με ανάλυση της BIMCO, το ερχόμενο έτος αναμένεται ότι ο ρυθμός αύξησης του στόλου των dry θα είναι ο χαμηλότερος που έχει καταγραφεί από το 1999. Την ίδια στιγμή, η ζήτηση για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου θα αυξάνεται διαρκώς, σε σημείο που εκτιμάται ότι το 2018 η παγκόσμια αύξηση της ζήτησης θα έχει ξεπεράσει την αντίστοιχη αύξηση της προσφοράς.
Η ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας το 2017 αποτέλεσε βασικό παράγοντα που συνέβαλε στην αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Οι εισαγωγές της Κίνας, κυρίως σε άνθρακα και σε σιδηρομετάλλευμα αυξήθηκαν σημαντικά κατά τη διάρκεια του 2017. Εάν το 2018, σύμφωνα με την BIMCO, καταγραφεί αύξηση της ζήτησης της τάξεως του 5%, τότε αυτό θα προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στους παίκτες της συγκεκριμένης αγοράς για την επόμενη χρονιά.
Ωστόσο, ο κ. Peter Sand, Chief Analyst της BIMCO, προειδοποιεί ότι το 2018 ενδεχομένως να μην είναι τόσο «δυνατή» χρονιά όπως το 2017, εφόσον η ανάκαμψη στη συγκεκριμένη αγορά δεν αντιμετωπιστεί με προσοχή.
Ο κ. Sand τόνισε ότι η αποδυνάμωση των δραστηριοτήτων ανακύκλωσης των πλοίων και ο μεγάλος σε αριθμό παγκόσμιος στόλος, μπορεί να παρεμποδίσουν την ανάκαμψη της αγοράς.
Αναφορικά με την πορεία των ναύλων στην αγορά των dry, οι ναύλοι κατά τη διάρκεια του 2017 σημείωσαν αύξηση για όλες τις κατηγορίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Αναλυτές της BIMCO εκτιμούν ότι το 2017 κλείνει με αύξηση στον ρυθμό της παγκόσμιας ζήτησης κατά 5% σε σχέση με πέρυσι και αντίστοιχη αύξηση της τάξεως του 3% αναφορικά με την προσφορά στην αγορά των dry, γεγονός που ωθεί σε μια ισορροπία την παγκόσμια αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την έντονη ενόχλησή της για τη δήλωση της νέας Αμερικανίδας πρέσβειρας αναφορικά με το λιμάνι του Πειραιά εξέφρασε με ανακοίνωσή της η Πρεσβεία της…

Σε ρυθμούς επέκτασης και ανανέωσης κινείται ο στόλος της Laskaridis Shipping Co. Ltd., με επικεφαλής τον κ. Πάνο Λασκαρίδη, καθώς πρόσφατα παραδόθηκαν δύο νεότευκτα.…

Ισχυρή ζήτηση κατέγραψε η έκδοση νέων μετοχών της Okeanis Eco Tankers Corp., τόσο από Αμερικανούς, όσο και από Eυρωπαίους επενδυτές, με το βιβλίο προσφορών…

Η εγκατάσταση Rotor Sails ως τεχνολογίας αιολικά υποβοηθούμενης πρόωσης εισέρχεται πλέον στη μεγάλη κλίμακα, καθώς η Anemoi Marine Technologies ολοκλήρωσε μία ακόμα μετασκευή σε…

Η ταχεία εξέλιξη των «έξυπνων» ναυτιλιακών τεχνολογιών και των ψηφιακών οικοσυστημάτων στα ναυπηγεία δημιουργεί νέες απαιτήσεις για περιβαλλοντική συμμόρφωση, αποδοτικότητα και ασφάλεια. Σε αυτό…

Η πρωτοποριακή τεχνολογία μετατροπής βιομάζας σε συνθετικό αέριο και κατόπιν σε βιομεθανόλη βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νέου μεγάλου έργου στην Καλιφόρνια, όπου η Haffner…

Η QatarEnergy ενισχύει περαιτέρω το διεθνές αποτύπωμά της στον τομέα της υπεράκτιας έρευνας (υδρογονανθράκων), υπογράφοντας Συμφωνία Διανομής Παραγωγής (Production Sharing Agreement) για το θαλάσσιο…

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέλεξε 70 έργα με στόχο την αποανθρακοποίηση των μεταφορών και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των βιομηχανιών της ΕΕ μέσω της εγκατάστασης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ