
Το 2018 θα είναι μια χρονιά με καλές προοπτικές για την αγορά των dry bulk carriers. Σύμφωνα με ανάλυση της BIMCO, το ερχόμενο έτος αναμένεται ότι ο ρυθμός αύξησης του στόλου των dry θα είναι ο χαμηλότερος που έχει καταγραφεί από το 1999. Την ίδια στιγμή, η ζήτηση για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου θα αυξάνεται διαρκώς, σε σημείο που εκτιμάται ότι το 2018 η παγκόσμια αύξηση της ζήτησης θα έχει ξεπεράσει την αντίστοιχη αύξηση της προσφοράς.
Η ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας το 2017 αποτέλεσε βασικό παράγοντα που συνέβαλε στην αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Οι εισαγωγές της Κίνας, κυρίως σε άνθρακα και σε σιδηρομετάλλευμα αυξήθηκαν σημαντικά κατά τη διάρκεια του 2017. Εάν το 2018, σύμφωνα με την BIMCO, καταγραφεί αύξηση της ζήτησης της τάξεως του 5%, τότε αυτό θα προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στους παίκτες της συγκεκριμένης αγοράς για την επόμενη χρονιά.
Ωστόσο, ο κ. Peter Sand, Chief Analyst της BIMCO, προειδοποιεί ότι το 2018 ενδεχομένως να μην είναι τόσο «δυνατή» χρονιά όπως το 2017, εφόσον η ανάκαμψη στη συγκεκριμένη αγορά δεν αντιμετωπιστεί με προσοχή.
Ο κ. Sand τόνισε ότι η αποδυνάμωση των δραστηριοτήτων ανακύκλωσης των πλοίων και ο μεγάλος σε αριθμό παγκόσμιος στόλος, μπορεί να παρεμποδίσουν την ανάκαμψη της αγοράς.
Αναφορικά με την πορεία των ναύλων στην αγορά των dry, οι ναύλοι κατά τη διάρκεια του 2017 σημείωσαν αύξηση για όλες τις κατηγορίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Αναλυτές της BIMCO εκτιμούν ότι το 2017 κλείνει με αύξηση στον ρυθμό της παγκόσμιας ζήτησης κατά 5% σε σχέση με πέρυσι και αντίστοιχη αύξηση της τάξεως του 3% αναφορικά με την προσφορά στην αγορά των dry, γεγονός που ωθεί σε μια ισορροπία την παγκόσμια αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ