
Υπεγράφη πριν από λίγη ώρα η σύμβαση πώλησης του 67% του ΟΛΘ στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited , την εταιρεία που σύστησε η ένωση του προτιμητέου επενδυτή Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments Ltd. και Terminal Link SAS. Το συνολικό τίμημα άγγιξε τα €231,926 εκατ..
Από πλευράς του ΤΑΙΠΕΔ τη συμφωνία αγοραπωλησίας (SPA) υπέγραψε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος, ενώ εκ μέρους των επενδυτών, ο κ. Σωτήρης Θεοφάνης, Συντονιστής της κοινοπραξίας DIEP GmbH – Terminal Link SAS – BELTERRA Investments Ltd και Μέλος ΔΣ της South East Gateway Thessaloniki (SEGT) Ltd και ο κ. Boris Wenzel, Διευθύνων Σύμβουλος της Terminal Link SAS.
Η υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών ήλθε μετά την σχετική έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ εκκρεμεί η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Η σύμβαση παραχώρησης θα επικυρωθεί από τη Βουλή και εκτιμάται ότι εντός του πρώτου τριμήνου του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή. Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε €1,1 δισ. και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων την προσφορά των €231,926 εκατ., υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους €180 εκατ. την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των €170 εκατ.
Η υπογραφή έγινε παρουσία του Πρέσβη της Γαλλίας, κ. Christophe Chantepy, του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, του Υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Στέργιου Πιτσιόρλα και του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Νεκτάριου Σαντορινιού. Την Πρεσβεία της Γερμανίας στην Ελλάδα, εκπροσώπησε ο Δρ. Martin Schurig, Επικεφαλής της Οικονομικής Διεύθυνσης της Πρεσβείας.
Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος τόνισε ότι: «η αξιοποίηση του λιμένα Θεσσαλονίκης που έρχεται σε συνέχεια της αποτελεσματικής αξιοποίησης του λιμένα του Πειραιά, διαμορφώνει ένα αναπτυξιακό άξονα που διατρέχει κάθετα το σύνολο της χώρας μας, ενισχύοντας περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως ευρωπαϊκή πύλη εισόδου διεθνών εταιρειών για το εμπόριο και την κρουαζιέρα».
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής δήλωσε ότι επιθυμία όλων ήταν η επένδυση να έχει ευρωπαϊκό χαρακτήρα και να είναι δημιουργική η σχέση επενδυτών – εργαζομένων – πόλης , κάτι που το πετύχαμε.
Από την πλευρά του ο Πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα, κ. Κριστόφ Σαντεπύ, απεύθυνε χαιρετισμό στα ελληνικά, λέγοντας ότι πρόκειται για μια αξιοσημείωτη ιδιωτικοποίηση για την πόλη της Θεσσαλονίκης, καθώς θα επιφέρει ανάπτυξη λόγω των σημαντικών επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν.
Ο κ. Μπόρις Βένζελ, Διευθύνων Σύμβουλος της Terminal Link επισήμανε από την πλευρά των επενδυτών την δέσμευση της κοινοπραξίας να φέρει στον ΟΛΘ πολλά από την πολυσχιδή και διεθνή της εμπειρία, σημειώνοντας ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ένα εξαιρετικό περιουσιακό στοιχείο.
Τέλος, ο κ. Σωτήρης Θεοφάνης, συντονιστής της κοινοπραξίας από την πλευρά του δήλωσε ότι οι επενδυτές είναι πεπεισμένοι για την αξία και τη σπουδαιότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, για το εύρος των επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν και νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις και σημείωσε ότι σε 1-2 χρόνια θα έχει δικαιωθεί η προσπάθειά τους.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ