
Οι εταιρείες Mitsubishi Heavy Industries Marine Machinery & Equipment Co, LTD (MHI-MME) και Wärtsilä υπέγραψαν ένα Μνημόνιο Συμφωνίας (MOU) σχετικά με τη διάθεση στην αγορά μιας νέας ενεργειακής λύσης για πλοία. Η συγκεκριμένη λύση συνδυάζει καινοτόμες τεχνολογίες και από τις δύο εταιρείες για την επίτευξη μεγαλύτερης δυνατότητας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και μεγαλύτερης πρόωσης στα πλοία.
Με την ενοποίηση του συστήματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με ανάκτηση θερµότητας και εξοικονόμησης ενέργειας (WHRS) της MHI-MME, με την τεχνολογία λειτουργικού ελέγχου της Wärtsilä για συστήματα γεννητριών που λαμβάνουν κίνηση από τον άξονα της κύριας μηχανής, η νέα αυτή λύση έχει ως αποτέλεσμα την ενεργειακά αποδοτικότερη πλοήγηση των πλοίων καθώς και ένα βελτιωμένο δείκτη ενεργειακής απόδοσης (EEDI).
Μια αξιοσημείωτη καινοτομία είναι ο συνδυασμός ενός power take off/take in (PTO/PTI) συστήματος γεννήτριας που λαμβάνει κίνηση από τον άξονα της κύριας μηχανής, με το σύστημα WHRS, με σκοπό τη βελτίωση της σταθερότητας του WHRS. Ανάλογα με το φορτίο της κύριας μηχανής και του δικτύου του πλοίου, το WHRS παράγει μερικές φορές ηλεκτρική ενέργεια που υπερβαίνει εκείνη που χρειάζεται το δίκτυο. Αυτή η ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσω της γεννήτριας PTO / PTI για την κίνηση του άξονα της προπέλας. Με πλήρες φορτίο, η πλεονάζουσα ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει την κίνηση του πλοίου με την άμεση εφαρμογή της στον άξονα της προπέλας. Σε χαμηλό φορτίο κύριας μηχανής, το WHRS μπορεί να λειτουργεί παράλληλα με ένα σετ γεννητριών diesel.
Με την συγκεκριμένη λύση, η MHI-MME θα προσφέρει ένα ακόμη ευρύτερο φάσμα λύσεων εξοικονόμησης ενέργειας για πλοία που χρησιμοποιούν γεννήτριες που λαμβάνουν κίνηση από τον άξονα της κύριας μηχανής, ώστε να συμμορφώνονται με τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ στο εγγύς μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ