
Η εταιρεία Wärtsilä εισάγει το σύστημα Μείωσης Εκπομπών Ταξιδιού (Voyage Emissions Reduction-VER) ως ένα μέσο αύξησης των εσόδων των δεξαμενόπλοιων, συμβάλλοντας παράλληλα στην προστασία του περιβάλλοντος μέσω μειωμένων εκπομπών. Το εν λόγω σύστημα εξαλείφει αποτελεσματικά το πρόβλημα των εκπομπών πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC) από τα δεξαμενόπλοια, κατά τη διάρκεια ταξιδιών όπου μεταφέρουν φορτίο.
Οι πτητικές οργανικές ενώσεις (VOC) είναι ενώσεις που έχουν υψηλή τάση ατμών λόγω του χαμηλού σημείου βρασμού τους, γεγονός που οδηγεί σε εκτεταμένη εξάτμιση. Έτσι κατά μέσο όρο, ένα δεξαμενόπλοιο χάνει 0,085% του φορτίου του ανά εβδομάδα. Για ένα πλοίο κατηγορίας VLCC, χωρητικότητας 320,000 DWT, αυτό αντιστοιχεί σε 270 τόνους χαμένου φορτίου ανά βδομάδα.
Το σύστημα Wärtsilä VER διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η έκδοση ‘reabsorption’ αφορά ένα ‘plug-in’ σύστημα, εύκολο στην εγκατάσταση, το οποίο επανακυκλοφορεί το VOC πίσω στις δεξαμενές φορτίου. Αντιπροσωπεύει μια τεχνολογία για την εξάλειψη των απωλειών φορτίου, η οποία λειτουργεί αυτόματα και χωρίς χειροκίνητη παρέμβαση. Το συγκεκριμένο σύστημα απαιτεί πολύ λιγότερη ισχύ σε σχέση με τα διαθέσιμα εναλλακτικά συστήματα.
Η έκδοση ‘fuel’ χρησιμοποιεί το VOC ως καύσιμο για το πλοίο. Πρόκειται για μια νέα, μοναδική καινοτομία από τη Wärtsilä, για την οποία εκκρεμεί η κατοχύρωση διπλώματος ευρεσιτεχνίας, με σημαντικά πλεονεκτήματα εξοικονόμησης κόστους καυσίμων. Και οι δύο εκδόσεις προωθούν την περιβαλλοντική βιωσιμότητα μειώνοντας τις εκπομπές των VOC έως και κατά 75%.
Το σύστημα Wärtsilä VER ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις του Κανονισμού 15 του Annex VI της MARPOL. Επίσης, ανταποκρίνεται στις ειδικές απαιτήσεις λιμένων όσον αφορά τις μειώσεις εκπομπών πτητικών οργανικών ενώσεων.
Φωτό: wartsila.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ