
Στα €100 δις φαίνεται πως συμφωνήθηκε ύστερα από κοπιώδεις διαπραγματεύσεις το ποσό που θα κληθεί να πληρώσει η Βρετανία εξαιτίας της αποχώρησης της από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg αλλά και βρετανικά ειδησεογραφικά μέσα όπως η Daily Telegraph και οι Financial Times.
Βέβαια, το καθαρό ποσό, εάν συνυπολογιστεί η επιστροφή από την ΕΕ προς το Λονδίνο ποσών από διάφορες επενδύσεις αλλά και η επιστροφή του μεριδίου του Ηνωμένου Βασιλείου στα διάφορα περιουσιακά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτιμάται πως θα αγγίξει κατά μέγιστο τα 55 δις ευρώ.
Η συμφωνία, η οποία αποτελούσε και το ισχυρότερο σημείο τριβής μεταξύ των διαπραγματευτών, αναμένεται να παρουσιαστεί και επισήμως από τη Βρετανίδα Πρωθυπουργό Theresa May την ερχόμενη εβδομάδα, όποτε και αναμένεται να συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jean-Claude Juncker στις Βρυξέλλες.
Ωστόσο, σε συνέντευξη Τύπου στο Βερολίνο ο επικεφαλής διαπραγματευτής της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το Brexit Μισέλ Μπαρνιέ χαρακτήρισε «φήμες» τις σχετικές πληροφορίες περί επίτευξης συμφωνίας.
Στο μεταξύ, η Τράπεζα της Αγγλίας διαβεβαίωσε ότι οι εμπορικές τράπεζες της χώρας είναι αρκετά ισχυρές ώστε να αντέξουν ακόμα κι ένα «άτακτο» Brexit, χωρίς να χρειάζονται να μειώσουν το δανεισμό τους ή να διασωθούν από τους φορολογούμενους.
Την εκτίμησή της αυτή η Τράπεζα της Αγγλίας την στηρίζει στα αποτελέσματα των ετήσιων stress tests που διενήργησε, σύμφωνα με τα οποία η Barclays και η Royal Bank of Scotland απέτυχαν μεν σε αυτή τη βάση, αλλά δεν θα χρειαστεί να αντλήσουν επιπλέον κεφάλαια καθώς τα αύξησαν κατά τη διάρκεια του έτους.
Αντίθετα, η HSBC, η Lloyds Banking Group, η Santander UK, η Standard Chartered και η Nationwide Building Society πέρασαν τα τεστ χωρίς επιφυλάξεις. Ο διοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας Mark Carney δήλωσε ότι «το τραπεζικό σύστημα μπορεί να συνεχίσει να στηρίζει την πραγματική οικονομία, ακόμα και στην απίθανη περίπτωση ενός άτακτου Brexit».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ANDY RAIN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ