
Στα €100 δις φαίνεται πως συμφωνήθηκε ύστερα από κοπιώδεις διαπραγματεύσεις το ποσό που θα κληθεί να πληρώσει η Βρετανία εξαιτίας της αποχώρησης της από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg αλλά και βρετανικά ειδησεογραφικά μέσα όπως η Daily Telegraph και οι Financial Times.
Βέβαια, το καθαρό ποσό, εάν συνυπολογιστεί η επιστροφή από την ΕΕ προς το Λονδίνο ποσών από διάφορες επενδύσεις αλλά και η επιστροφή του μεριδίου του Ηνωμένου Βασιλείου στα διάφορα περιουσιακά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτιμάται πως θα αγγίξει κατά μέγιστο τα 55 δις ευρώ.
Η συμφωνία, η οποία αποτελούσε και το ισχυρότερο σημείο τριβής μεταξύ των διαπραγματευτών, αναμένεται να παρουσιαστεί και επισήμως από τη Βρετανίδα Πρωθυπουργό Theresa May την ερχόμενη εβδομάδα, όποτε και αναμένεται να συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jean-Claude Juncker στις Βρυξέλλες.
Ωστόσο, σε συνέντευξη Τύπου στο Βερολίνο ο επικεφαλής διαπραγματευτής της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το Brexit Μισέλ Μπαρνιέ χαρακτήρισε «φήμες» τις σχετικές πληροφορίες περί επίτευξης συμφωνίας.
Στο μεταξύ, η Τράπεζα της Αγγλίας διαβεβαίωσε ότι οι εμπορικές τράπεζες της χώρας είναι αρκετά ισχυρές ώστε να αντέξουν ακόμα κι ένα «άτακτο» Brexit, χωρίς να χρειάζονται να μειώσουν το δανεισμό τους ή να διασωθούν από τους φορολογούμενους.
Την εκτίμησή της αυτή η Τράπεζα της Αγγλίας την στηρίζει στα αποτελέσματα των ετήσιων stress tests που διενήργησε, σύμφωνα με τα οποία η Barclays και η Royal Bank of Scotland απέτυχαν μεν σε αυτή τη βάση, αλλά δεν θα χρειαστεί να αντλήσουν επιπλέον κεφάλαια καθώς τα αύξησαν κατά τη διάρκεια του έτους.
Αντίθετα, η HSBC, η Lloyds Banking Group, η Santander UK, η Standard Chartered και η Nationwide Building Society πέρασαν τα τεστ χωρίς επιφυλάξεις. Ο διοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας Mark Carney δήλωσε ότι «το τραπεζικό σύστημα μπορεί να συνεχίσει να στηρίζει την πραγματική οικονομία, ακόμα και στην απίθανη περίπτωση ενός άτακτου Brexit».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ANDY RAIN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ