
Στα €100 δις φαίνεται πως συμφωνήθηκε ύστερα από κοπιώδεις διαπραγματεύσεις το ποσό που θα κληθεί να πληρώσει η Βρετανία εξαιτίας της αποχώρησης της από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg αλλά και βρετανικά ειδησεογραφικά μέσα όπως η Daily Telegraph και οι Financial Times.
Βέβαια, το καθαρό ποσό, εάν συνυπολογιστεί η επιστροφή από την ΕΕ προς το Λονδίνο ποσών από διάφορες επενδύσεις αλλά και η επιστροφή του μεριδίου του Ηνωμένου Βασιλείου στα διάφορα περιουσιακά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτιμάται πως θα αγγίξει κατά μέγιστο τα 55 δις ευρώ.
Η συμφωνία, η οποία αποτελούσε και το ισχυρότερο σημείο τριβής μεταξύ των διαπραγματευτών, αναμένεται να παρουσιαστεί και επισήμως από τη Βρετανίδα Πρωθυπουργό Theresa May την ερχόμενη εβδομάδα, όποτε και αναμένεται να συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jean-Claude Juncker στις Βρυξέλλες.
Ωστόσο, σε συνέντευξη Τύπου στο Βερολίνο ο επικεφαλής διαπραγματευτής της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το Brexit Μισέλ Μπαρνιέ χαρακτήρισε «φήμες» τις σχετικές πληροφορίες περί επίτευξης συμφωνίας.
Στο μεταξύ, η Τράπεζα της Αγγλίας διαβεβαίωσε ότι οι εμπορικές τράπεζες της χώρας είναι αρκετά ισχυρές ώστε να αντέξουν ακόμα κι ένα «άτακτο» Brexit, χωρίς να χρειάζονται να μειώσουν το δανεισμό τους ή να διασωθούν από τους φορολογούμενους.
Την εκτίμησή της αυτή η Τράπεζα της Αγγλίας την στηρίζει στα αποτελέσματα των ετήσιων stress tests που διενήργησε, σύμφωνα με τα οποία η Barclays και η Royal Bank of Scotland απέτυχαν μεν σε αυτή τη βάση, αλλά δεν θα χρειαστεί να αντλήσουν επιπλέον κεφάλαια καθώς τα αύξησαν κατά τη διάρκεια του έτους.
Αντίθετα, η HSBC, η Lloyds Banking Group, η Santander UK, η Standard Chartered και η Nationwide Building Society πέρασαν τα τεστ χωρίς επιφυλάξεις. Ο διοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας Mark Carney δήλωσε ότι «το τραπεζικό σύστημα μπορεί να συνεχίσει να στηρίζει την πραγματική οικονομία, ακόμα και στην απίθανη περίπτωση ενός άτακτου Brexit».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ANDY RAIN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ