
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή στην αγορά της κρουαζιέρας από τις καθιερωμένες γεωγραφικές περιοχές, όπως η Μεσόγειος και η Βόρεια Θάλασσα, προς άλλες, αναδυόμενες, όπως είναι η Μέση Ανατολή και ο Αραβικός Κόλπος.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg το 2009 προσέγγισαν τα λιμάνια του Ντουμπάι περίπου 87 κρουαζιερόπλοια. Τη σεζόν 2016-2017 ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων είχε διπλασιαστεί σε σχεδόν 157.
Πέντε τουλάχιστον εταιρείες παγκοσμίως διοργανώνουν κρουαζιέρες προς τις χώρες της Μέσης Ανατολής καθ’όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ η P&O Cruises, θυγατρική εταιρεία της Carnival, της μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας στον κόσμο, αναμένεται να εντάξει εντός του 2019 νέα δρομολόγια προς τη Μέση Ανατολή.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg οι χώρες της Μέσης Ανατολής έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά στην ανάπτυξη των λιμενικών τους υποδομών και όχι μόνο, γεγονός που ωθεί τις εταιρείες να μετακινήσουν μέρος των στόλων τους από την Ευρώπη και την Αμερική προς τις χώρες αυτές, καθώς αποτελεί μια καλή ευκαιρία για τους επιβάτες να επισκεφθούν μέρη και αξιοθέατα που δεν έχουν ξαναδεί.
Επιπλέον, για λόγους ασφάλειας, όσων ταξιδεύουν προς τις χώρες της Μέσης Ανατολής, υπάρχει διαρκής παρουσία ένοπλων φρουρών, τόσο στις ακτές των χωρών των χωρών όσο και στα παράκτια αυτών.
Τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνται επενδύσεις και λαμβάνονται πρωτοβουλίες για την προσέλκυση της κρουαζιέρας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Πριν από δύο περίπου χρόνια κατασκευάστηκε στο Άμπου Ντάμπι ο πρώτος τερματικός σταθμός ειδικά για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων, ενώ τον περασμένο Σεπτέμβριο το Gulf Cooperation Council ξεκίνησε εκστρατεία για την ενίσχυση της κρουαζιέρας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτονται το Άμπου Ντάμπι έχει δεκαπλασιαστεί. Συγχρόνως εκτιμάται ότι μέχρι το 2020 οι επιβάτες κρουαζιέρας που επισκέπτονται το Ντουμπάι θα ανέρχονται τους 1 εκατ., ενώ ήδη βρίσκονται υπό κατασκευή δύο τερματικοί σταθμοί κρουαζιέρας στο τελευταίο εμιράτο για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ