
Παρά το γεγονός ότι πραγματοποιούνται ακόμα ναυπηγήσεις κάποιων containerships, ιδιαίτερα μεγάλης χωρητικότητας, ωστόσο το βιβλίο παραγγελιών για νέα πλοία εμφανίζεται εμφανώς μειωμένο συγκριτικά με το παρελθόν. Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για νέα containerships παρουσιάζει κατακόρυφη πτώση σε όρους TEUs, της τάξεως του 58%, συγκριτικά με τον Ιούλιο του 2008, μήνας στον οποίο το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών είχε καταγράψει ρεκόρ (6,8 εκατ. TEUs). Σύμφωνα με έρευνα της Clarkson, μέχρι τις αρχές του Νοεμβρίου του 2017, το βιβλίο παραγγελιών των ναυπηγείων παγκοσμίως περιλάμβανε 368 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας 2,8 εκατ. TEUs.
Τον περασμένο Οκτώβριο η συνολική χωρητικότητα των πλοίων υπό παραγγελία ανερχόταν σε 2,6 εκατ. TEUs, το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί από το Δεκέμβριο του 2003. Όπως προκύπτει από την έρευνα της Clarksons, οι μειωμένες παραγγελίες που έχουν δεχτεί τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα οποία παραδοσιακά πρωτοπορούσαν στη ναυπήγηση containerships επιδρούν στο βιβλίο παραγγελιών παγκοσμίως.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons από το 2008 έως και το 2016 τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αναλάμβαναν το 56% των παγκόσμιων παραγγελιών για containerships μεγέθους 8.000 TEUs και άνω. Πλέον, δεδομένων και των μειωμένων παραγγελιών σε νέα containerships παγκοσμίως, το βιβλίο παραγγελιών των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων στις αρχές του Νοέμβρη περιλάμβανε πλοία συνολικής χωρητικότητας 0,6 εκατ. TEUs., μείωση κατά 31% σε σχέση με πέρυσι την ίδια περίοδο.
Τον περασμένο Μάιο, το βιβλίο παραγγελιών των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων σε όρους TEUs ήταν μικρότερο από το σύνολο των παραγγελιών των κινεζικών και των ιαπωνικών ναυπηγείων. Τα κινέζικα ναυπηγεία αποτελούν πλέον έναν σημαντικό ανταγωνιστή των νοτιοκορεάτικων, καθώς κατά τη διάρκεια του 2017 έχουν αναλάβει το 36% των παγκόσμιων παραγγελιών για νέα containerships μεγέθους 8.000 TEUs και άνω, συγκριτικά με το 18% των παραγγελιών του 2008.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ