
Παρά το γεγονός ότι πραγματοποιούνται ακόμα ναυπηγήσεις κάποιων containerships, ιδιαίτερα μεγάλης χωρητικότητας, ωστόσο το βιβλίο παραγγελιών για νέα πλοία εμφανίζεται εμφανώς μειωμένο συγκριτικά με το παρελθόν. Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για νέα containerships παρουσιάζει κατακόρυφη πτώση σε όρους TEUs, της τάξεως του 58%, συγκριτικά με τον Ιούλιο του 2008, μήνας στον οποίο το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών είχε καταγράψει ρεκόρ (6,8 εκατ. TEUs). Σύμφωνα με έρευνα της Clarkson, μέχρι τις αρχές του Νοεμβρίου του 2017, το βιβλίο παραγγελιών των ναυπηγείων παγκοσμίως περιλάμβανε 368 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας 2,8 εκατ. TEUs.
Τον περασμένο Οκτώβριο η συνολική χωρητικότητα των πλοίων υπό παραγγελία ανερχόταν σε 2,6 εκατ. TEUs, το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί από το Δεκέμβριο του 2003. Όπως προκύπτει από την έρευνα της Clarksons, οι μειωμένες παραγγελίες που έχουν δεχτεί τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα οποία παραδοσιακά πρωτοπορούσαν στη ναυπήγηση containerships επιδρούν στο βιβλίο παραγγελιών παγκοσμίως.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons από το 2008 έως και το 2016 τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αναλάμβαναν το 56% των παγκόσμιων παραγγελιών για containerships μεγέθους 8.000 TEUs και άνω. Πλέον, δεδομένων και των μειωμένων παραγγελιών σε νέα containerships παγκοσμίως, το βιβλίο παραγγελιών των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων στις αρχές του Νοέμβρη περιλάμβανε πλοία συνολικής χωρητικότητας 0,6 εκατ. TEUs., μείωση κατά 31% σε σχέση με πέρυσι την ίδια περίοδο.
Τον περασμένο Μάιο, το βιβλίο παραγγελιών των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων σε όρους TEUs ήταν μικρότερο από το σύνολο των παραγγελιών των κινεζικών και των ιαπωνικών ναυπηγείων. Τα κινέζικα ναυπηγεία αποτελούν πλέον έναν σημαντικό ανταγωνιστή των νοτιοκορεάτικων, καθώς κατά τη διάρκεια του 2017 έχουν αναλάβει το 36% των παγκόσμιων παραγγελιών για νέα containerships μεγέθους 8.000 TEUs και άνω, συγκριτικά με το 18% των παραγγελιών του 2008.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ