
Παρά το γεγονός ότι πραγματοποιούνται ακόμα ναυπηγήσεις κάποιων containerships, ιδιαίτερα μεγάλης χωρητικότητας, ωστόσο το βιβλίο παραγγελιών για νέα πλοία εμφανίζεται εμφανώς μειωμένο συγκριτικά με το παρελθόν. Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για νέα containerships παρουσιάζει κατακόρυφη πτώση σε όρους TEUs, της τάξεως του 58%, συγκριτικά με τον Ιούλιο του 2008, μήνας στον οποίο το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών είχε καταγράψει ρεκόρ (6,8 εκατ. TEUs). Σύμφωνα με έρευνα της Clarkson, μέχρι τις αρχές του Νοεμβρίου του 2017, το βιβλίο παραγγελιών των ναυπηγείων παγκοσμίως περιλάμβανε 368 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας 2,8 εκατ. TEUs.
Τον περασμένο Οκτώβριο η συνολική χωρητικότητα των πλοίων υπό παραγγελία ανερχόταν σε 2,6 εκατ. TEUs, το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί από το Δεκέμβριο του 2003. Όπως προκύπτει από την έρευνα της Clarksons, οι μειωμένες παραγγελίες που έχουν δεχτεί τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα οποία παραδοσιακά πρωτοπορούσαν στη ναυπήγηση containerships επιδρούν στο βιβλίο παραγγελιών παγκοσμίως.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons από το 2008 έως και το 2016 τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αναλάμβαναν το 56% των παγκόσμιων παραγγελιών για containerships μεγέθους 8.000 TEUs και άνω. Πλέον, δεδομένων και των μειωμένων παραγγελιών σε νέα containerships παγκοσμίως, το βιβλίο παραγγελιών των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων στις αρχές του Νοέμβρη περιλάμβανε πλοία συνολικής χωρητικότητας 0,6 εκατ. TEUs., μείωση κατά 31% σε σχέση με πέρυσι την ίδια περίοδο.
Τον περασμένο Μάιο, το βιβλίο παραγγελιών των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων σε όρους TEUs ήταν μικρότερο από το σύνολο των παραγγελιών των κινεζικών και των ιαπωνικών ναυπηγείων. Τα κινέζικα ναυπηγεία αποτελούν πλέον έναν σημαντικό ανταγωνιστή των νοτιοκορεάτικων, καθώς κατά τη διάρκεια του 2017 έχουν αναλάβει το 36% των παγκόσμιων παραγγελιών για νέα containerships μεγέθους 8.000 TEUs και άνω, συγκριτικά με το 18% των παραγγελιών του 2008.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ