
Οι νέοι διεθνείς κανονισμοί που στοχεύουν στην προστασία του περιβάλλοντος μέσα από την χρήση εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, «καθαρότερων» συγκριτικά με το βαρύ μαζούτ και το πετρέλαιο diesel, ωθούν τις κυβερνήσεις παγκοσμίως να αναλάβουν πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ο Πρωθυπουργός της Γαλλίας, Edouard Philippe, κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε ναυτιλιακό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Χάβρη, ανακοίνωσε την πρόθεση της γαλλικής κυβέρνησης να επενδύσει σε λιμενικές υποδομές από τις οποίες τα πλοία θα μπορούν να ανεφοδιάζονται με καύσιμο LNG. Στόχος επίσης για την κυβέρνηση της Γαλλίας είναι και η εγκατάσταση υποδομών ηλεκτροδότησης των πλοίων σε λιμάνια της χώρας, καθώς ο ηλεκτρισμός μπορεί να αποτελέσει εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο.
O κ. Philippe ανέφερε επίσης ότι θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις για τη ναυπήγηση πλοίων που θα καταναλώνουν ως καύσιμο το LNG ή και θα μετασκευασθούν πλοία με την κατάλληλη τεχνολογία.
Η γαλλική CMA CGM, όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενο δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών έχει προβεί σε παραγγελία εννέα containerships, τα οποία θα διαθέτουν σύστημα που θα καταναλώνει ως καύσιμο μόνο υγροποιημένο φυσικό αέριο, αποτελώντας με αυτόν τον τρόπο την πρώτη εταιρεία στον κόσμο που θα προβεί στη ναυπήγηση containerships μεγάλης χωρητικότητας με τέτοια συστήματα.
Στόχος της γαλλικής κυβέρνησης αποτελεί η ενίσχυση της θέσης της Γαλλίας στον τομέα της ναυτιλίας και των λιμενικών υπηρεσιών, ακολουθώντας τις τρέχουσες εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα αναφορικά με νέες τεχνολογίες και διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Η χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, συγκριτικά με το βαρύ μαζούτ, προσφέρει:
– έως και 25% λιγότερο CO2
– 99% λιγότερες εκπομπές θείου
– 99% λιγότερα λεπτά σωματίδια
– 85% λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ