
Η Γερμανία αποτελεί μια από τις χώρες που μάχεται σθεναρά για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής. Η χώρα επενδύει στην ανάπτυξη ηλιακής, αιολικής και ανανεώσιμης ενέργειας, οι οποίες παράγουν το ένα τρίτο της ηλεκτρικής της ενέργειάς.
Στόχος της γερμανικής κυβέρνησης είναι να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται από τις βιομηχανίες της κατά 40% μέχρι το 2020.
Ωστόσο, το 40% της ενέργειας που παράγεται στην χώρα προέρχεται από την καύση άνθρακα και λιγνίτη, καταγράφοντας μεγαλύτερα ποσοστά καύσης από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με το Bloomberg. Ο λιγνίτης αποτελεί την πιο «ακάθαρτη» μορφή άνθρακα και μέσα από την καύση του προκαλείται μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση.
Το γεγονός αυτό καθιστά δύσκολη την πραγματοποίηση του στόχου της Γερμανίας να περιορίσει κατά 40% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η γερμανική κυβέρνηση κάνει προσπάθειες για να περιορίσει το συγκεκριμένο φαινόμενο. Προς αυτόν τον σκοπό, η Γερμανία σχεδιάζει να κλείσουν τουλάχιστον είκοσι εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής από καύση άνθρακα.
Αν και τα ποσοστά ανεργίας στη Γερμανία είναι αρκετά χαμηλά, το Υπουργείο Εργασίας δεν ανησυχεί για το εργατικό δυναμικό της χώρας, το οποίο ενδέχεται να «μετακινηθεί» από εργοστάσια καύσης άνθρακα σε εργοστάσια ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Επιπλέον, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Ρύπων θα περιοριστούν σύντομα οι αυξημένες εκπομπές αέριων ρύπων, γεγονός που θα ωθήσει πολλές χώρες προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg New Energy Finance, μέχρι το 2020 η τιμή του άνθρακα πρόκειται να σημειώσει αύξηση της τάξεως των 24 ευρώ/τόνο, γεγονός που θα «υποχρεώσει» πολλές χώρες να απομακρυνθούν από τη συγκεκριμένη πηγή ενέργειας.
Φωτό: EPA/ANDRZEJ GRYGIEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ