
Η Γερμανία αποτελεί μια από τις χώρες που μάχεται σθεναρά για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής. Η χώρα επενδύει στην ανάπτυξη ηλιακής, αιολικής και ανανεώσιμης ενέργειας, οι οποίες παράγουν το ένα τρίτο της ηλεκτρικής της ενέργειάς.
Στόχος της γερμανικής κυβέρνησης είναι να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται από τις βιομηχανίες της κατά 40% μέχρι το 2020.
Ωστόσο, το 40% της ενέργειας που παράγεται στην χώρα προέρχεται από την καύση άνθρακα και λιγνίτη, καταγράφοντας μεγαλύτερα ποσοστά καύσης από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με το Bloomberg. Ο λιγνίτης αποτελεί την πιο «ακάθαρτη» μορφή άνθρακα και μέσα από την καύση του προκαλείται μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση.
Το γεγονός αυτό καθιστά δύσκολη την πραγματοποίηση του στόχου της Γερμανίας να περιορίσει κατά 40% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η γερμανική κυβέρνηση κάνει προσπάθειες για να περιορίσει το συγκεκριμένο φαινόμενο. Προς αυτόν τον σκοπό, η Γερμανία σχεδιάζει να κλείσουν τουλάχιστον είκοσι εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής από καύση άνθρακα.
Αν και τα ποσοστά ανεργίας στη Γερμανία είναι αρκετά χαμηλά, το Υπουργείο Εργασίας δεν ανησυχεί για το εργατικό δυναμικό της χώρας, το οποίο ενδέχεται να «μετακινηθεί» από εργοστάσια καύσης άνθρακα σε εργοστάσια ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Επιπλέον, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Ρύπων θα περιοριστούν σύντομα οι αυξημένες εκπομπές αέριων ρύπων, γεγονός που θα ωθήσει πολλές χώρες προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg New Energy Finance, μέχρι το 2020 η τιμή του άνθρακα πρόκειται να σημειώσει αύξηση της τάξεως των 24 ευρώ/τόνο, γεγονός που θα «υποχρεώσει» πολλές χώρες να απομακρυνθούν από τη συγκεκριμένη πηγή ενέργειας.
Φωτό: EPA/ANDRZEJ GRYGIEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ