
Η Γερμανία αποτελεί μια από τις χώρες που μάχεται σθεναρά για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής. Η χώρα επενδύει στην ανάπτυξη ηλιακής, αιολικής και ανανεώσιμης ενέργειας, οι οποίες παράγουν το ένα τρίτο της ηλεκτρικής της ενέργειάς.
Στόχος της γερμανικής κυβέρνησης είναι να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται από τις βιομηχανίες της κατά 40% μέχρι το 2020.
Ωστόσο, το 40% της ενέργειας που παράγεται στην χώρα προέρχεται από την καύση άνθρακα και λιγνίτη, καταγράφοντας μεγαλύτερα ποσοστά καύσης από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με το Bloomberg. Ο λιγνίτης αποτελεί την πιο «ακάθαρτη» μορφή άνθρακα και μέσα από την καύση του προκαλείται μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση.
Το γεγονός αυτό καθιστά δύσκολη την πραγματοποίηση του στόχου της Γερμανίας να περιορίσει κατά 40% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η γερμανική κυβέρνηση κάνει προσπάθειες για να περιορίσει το συγκεκριμένο φαινόμενο. Προς αυτόν τον σκοπό, η Γερμανία σχεδιάζει να κλείσουν τουλάχιστον είκοσι εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής από καύση άνθρακα.
Αν και τα ποσοστά ανεργίας στη Γερμανία είναι αρκετά χαμηλά, το Υπουργείο Εργασίας δεν ανησυχεί για το εργατικό δυναμικό της χώρας, το οποίο ενδέχεται να «μετακινηθεί» από εργοστάσια καύσης άνθρακα σε εργοστάσια ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Επιπλέον, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Ρύπων θα περιοριστούν σύντομα οι αυξημένες εκπομπές αέριων ρύπων, γεγονός που θα ωθήσει πολλές χώρες προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg New Energy Finance, μέχρι το 2020 η τιμή του άνθρακα πρόκειται να σημειώσει αύξηση της τάξεως των 24 ευρώ/τόνο, γεγονός που θα «υποχρεώσει» πολλές χώρες να απομακρυνθούν από τη συγκεκριμένη πηγή ενέργειας.
Φωτό: EPA/ANDRZEJ GRYGIEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ