
Aνεβαίνει ο ΒDI αλλά αρκετοί αναλυτές στέκονται προβληματισμένοι για το μέλλον της ναυλαγοράς που καθορίζεται πλέον από τη ‘συμπεριφορά’ των πλοιοκτητών και την τάση τους να υπερ- παραγγέλνουν άρα και να διογκώνουν την ήδη τεράστια προσφορά πλοίων.
Τετραπλάσια αύξηση των παραγγελιών σε νέα bulk carriers καταγράφηκε μάλιστα τους δέκα πρώτους μήνες του 2017, συγκριτικά με πέρυσι, όπως προέκυψε από στοιχεία της Alphabulk. Οι παραγγελίες αφορούσαν σε ένα πολύ μεγάλο μέρος πλοία κατηγορίας Kamsarmax.
Συγκεκριμένα, την περίοδο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου 2017 πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για 287 bulk carriers, χωρητικότητας άνω των 15.000 τόνων. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει τον τετραπλάσιο σε σχέση με τις παραγγελίες που είχαν δοθεί την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ως γνωστόν τα προηγούμενα έτη τόσο οι παραγγελίες όσο και οι παραδόσεις έπεσαν σε πρωτόγνωρα χαμηλά επίπεδα.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με την Alphabulk τα πλοία κατηγορίας Panamax και Kamsarmax αντιπροσωπεύουν το 43% αυτών των παραγγελιών, δηλαδή 122 πλοία, ο υψηλότερος αριθμός παραγγελιών για τα συγκεκριμένα πλοία που έχει να καταγραφεί από το 2013.
Την ίδια περίοδο ο αριθμός των παραγγελιών για πλοία κατηγορίας Supramax ανήλθε σε μόλις 85, ενώ τα πλοία κατηγορίας Handysize κατέλαβαν το μικρότερο μερίδιο των νέων παραγγελιών, της τάξεως του 5%. Οι παραγγελίες για Capesize από τις αρχές του 2017 έως και τα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου αντιπροσωπεύουν το 23%.
Οι σημαντικά αυξημένες παραγγελίες για νέα bulk carriers για ορισμένους αναλυτές σημαίνει ότι θα διατηρηθεί η ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην αγορά των μεσαίων κυρίως σε χωρητικότητα πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, καθώς η εν λόγω αγορά χαρακτηρίζεται ήδη από έντονη υπερπροσφορά.
Ωστόσο αρκετοί κύκλοι θεωρούν για διάφορους λόγους που έχουν διατυπωθεί και αφορούν κυρίως τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα ότι η ναυλαγορά στα dry, ειδικά στα Capesizes, παραμένει σε πολύ καλά επίπεδα αν και πιθανώς θα υπάρξει κάποια κάμψη τους επόμενους μήνες.
Τα μικρότερης χωρητικότητας πλοία ‘υποφέρουν’ περισσότερο σήμερα και μάλλον θα εξακολουθήσουν να μην απολαμβάνουν τις καλύτερες μέρες των Capes αλλά και αυτά ‘επηρεάζονται’ από το συναίσθημα ευφορίας που επικρατεί στη γενικότερη αγορά και πάντα αντανακλούν στην ψυχολογία των ναυλωτών.
Φωτό: yzjship.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ