
Aνεβαίνει ο ΒDI αλλά αρκετοί αναλυτές στέκονται προβληματισμένοι για το μέλλον της ναυλαγοράς που καθορίζεται πλέον από τη ‘συμπεριφορά’ των πλοιοκτητών και την τάση τους να υπερ- παραγγέλνουν άρα και να διογκώνουν την ήδη τεράστια προσφορά πλοίων.
Τετραπλάσια αύξηση των παραγγελιών σε νέα bulk carriers καταγράφηκε μάλιστα τους δέκα πρώτους μήνες του 2017, συγκριτικά με πέρυσι, όπως προέκυψε από στοιχεία της Alphabulk. Οι παραγγελίες αφορούσαν σε ένα πολύ μεγάλο μέρος πλοία κατηγορίας Kamsarmax.
Συγκεκριμένα, την περίοδο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου 2017 πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για 287 bulk carriers, χωρητικότητας άνω των 15.000 τόνων. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει τον τετραπλάσιο σε σχέση με τις παραγγελίες που είχαν δοθεί την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ως γνωστόν τα προηγούμενα έτη τόσο οι παραγγελίες όσο και οι παραδόσεις έπεσαν σε πρωτόγνωρα χαμηλά επίπεδα.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με την Alphabulk τα πλοία κατηγορίας Panamax και Kamsarmax αντιπροσωπεύουν το 43% αυτών των παραγγελιών, δηλαδή 122 πλοία, ο υψηλότερος αριθμός παραγγελιών για τα συγκεκριμένα πλοία που έχει να καταγραφεί από το 2013.
Την ίδια περίοδο ο αριθμός των παραγγελιών για πλοία κατηγορίας Supramax ανήλθε σε μόλις 85, ενώ τα πλοία κατηγορίας Handysize κατέλαβαν το μικρότερο μερίδιο των νέων παραγγελιών, της τάξεως του 5%. Οι παραγγελίες για Capesize από τις αρχές του 2017 έως και τα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου αντιπροσωπεύουν το 23%.
Οι σημαντικά αυξημένες παραγγελίες για νέα bulk carriers για ορισμένους αναλυτές σημαίνει ότι θα διατηρηθεί η ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην αγορά των μεσαίων κυρίως σε χωρητικότητα πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, καθώς η εν λόγω αγορά χαρακτηρίζεται ήδη από έντονη υπερπροσφορά.
Ωστόσο αρκετοί κύκλοι θεωρούν για διάφορους λόγους που έχουν διατυπωθεί και αφορούν κυρίως τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα ότι η ναυλαγορά στα dry, ειδικά στα Capesizes, παραμένει σε πολύ καλά επίπεδα αν και πιθανώς θα υπάρξει κάποια κάμψη τους επόμενους μήνες.
Τα μικρότερης χωρητικότητας πλοία ‘υποφέρουν’ περισσότερο σήμερα και μάλλον θα εξακολουθήσουν να μην απολαμβάνουν τις καλύτερες μέρες των Capes αλλά και αυτά ‘επηρεάζονται’ από το συναίσθημα ευφορίας που επικρατεί στη γενικότερη αγορά και πάντα αντανακλούν στην ψυχολογία των ναυλωτών.
Φωτό: yzjship.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ