
Πριν από λίγες εβδομάδες το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο, με ψήφους δύο έναντι μίας, είχε αποφασίσει, όπως έγραφαν τα Ναυτικά Χρονικά, ότι το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αποζημιώσει τον Γαλλολιβανέζο επιχειρηματία, Ισκαντάρ Σαφά και την εταιρεία του Privinvest για τη μη εκπλήρωση των συμβατικών του υποχρεώσεων σε ό,τι αφορά τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και την υποχρέωση που τα τελευταία είχαν αναλάβει περί ολοκλήρωσης των προγραμμάτων κατασκευής υποβρυχίων.
Επιπλέον, το διαιτητικό δικαστήριο καταλόγιζε ευθύνες στο ελληνικό Δημόσιο για τον τρόπο με τον οποίο είχε χειριστεί το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις στο ναυπηγείο.
Το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής 17 Νοεμβρίου, όπως σημειώνεται σε νέα ανακοίνωση των Ελληνικών Ναυπηγείων, το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) επανήλθε στην υποθέση, εκδίδοντας προσωρινή διαταγή, στην οποία αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι: «το Δικαστήριο αποδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στο γεγονός, ότι η [Ελληνική] Δημοκρατία έχει αναλάβει επίσημα συγκεκριμένες δεσμεύσεις στο πλαίσιο αυτής της Διαιτησίας:
Με αφορμή την προσωρινή διαταγή του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου το Δ.Σ. της ΕΝΑΕ στην ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «ενώ στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο η Ελληνική Δημοκρατία εκπροσωπούμενη από τους Υπουργούς Οικονομικών & Άμυνας ανέλαβε επίσημα τις προαναφερθείσες δεσμεύσεις, με την αίτηση της υπαγωγής της ΕΝΑΕ σε καθεστώς “ειδικής διαχείρισης” προφανώς επιχειρεί να κατασχέσει, να ελέγξει και να εκκαθαρίσει την ΕΝΑΕ και τα περιουσιακά της στοιχεία – οδηγώντας την ΕΝΑΕ σε αναπόφευκτη πτώχευση».
Και η ανακοίνωση των Ελληνικών Ναυπηγείων καταλήγει: «Για άλλη μια φορά, η ΕΝΑΕ δηλώνει, ότι θα αγωνιστεί αποφασιστικά για την ακεραιότητα της οντότητας και των περιουσιακών της στοιχείων και για το μέλλον των εργαζομένων της με όλα τα διαθέσιμα νομικά μέσα σε διεθνή και ελληνικά δικαστήρια κατά των καταφανώς κακής πίστης πράξεων της Ελληνικής Δημοκρατίας».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΑΡΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ