
Η ναυπήγηση ολοένα και μεγαλύτερων σε χωρητικότητα containerships απειλεί να διαταράξει την επιδιωκόμενη ισορροπία προσφοράς και ζήτησης στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με αναλυτές της Drewry, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών περιλαμβάνει containerships χωρητικότητας 18.000 TEUs και άνω, εκ των οποίων το 50% αναμένεται να έχει παραδοθεί μέχρι τα τέλη του 2020, χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα υπάρχει και η αντίστοιχη ζήτηση.
Αναλυτικά, οι εταιρείες CMA CGM και MSC (Mediterranean Shipping Company) προχώρησαν σε παραγγελίες 20 συνολικά ULCVs (Ultra Large Container Vessels) εντός του 2017. Λαμβάνοντας υπόψη τον έντονο ανταγωνισμό στην αγορά, είναι πολύ πιθανόν και άλλες εταιρείες να προχωρήσουν σε ανάλογες παραγγελίες, με δυσμενή αποτελέσματα για την ισορροπία προσφοράς- ζήτησης στην αγορά των containerships.
Επιπλέον, η COSCO Shipping ανακοίνωσε πρόσφατα ότι μέσα από έκδοση νέων μετοχών αξίας $1,9 δις θα χρηματοδοτήσει τη ναυπήγηση είκοσι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, διαφόρων κατηγοριών, ενώ υπάρχουν ανεπιβεβαίωτες φήμες ότι και η Hyundai Merchant Marine ετοιμάζεται να παραγγείλει άλλα 14 νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας έως και 22.000 TEUs.
Μένει να αποδειχθεί κατά πόσο στο μέλλον θα υπάρξει η αντίστοιχη ζήτηση η οποία θα «απορροφήσει» την υπερπροσφορά χωρητικότητας σε containerships ή κατά πόσο θα διαταραχθεί περαιτέρω η ανισορροπία προσφοράς- ζήτησης στην αγορά των containerships.
Φωτό: cma cgm.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ