
Τα φινλανδικά ναυπηγεία Meyer Turku, που ανήκουν στον γερμανικό όμιλο Meyer Werft GmbH, ζουν την δική τους «άνοιξη» αν και βρισκόμαστε στην καρδιά του φθινοπώρου.
Με ένα βιβλίο παραγγελιών που περιλαμβάνει συνολικά 8 κρουαζιερόπλοια, με ημερομηνίες παράδοσης έως το 2024, τα φινλανδικά ναυπηγεία αισιοδοξούν για ακόμα καλύτερες ημέρες. Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Tapani Pulli, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος των ναυπηγείων, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά πως «στο παρελθόν είχαμε λάβει πολλαπλές παραγγελίες, αλλά ποτέ το βιβλίο παραγγελιών μας δεν έχει φτάσει χρονικά τόσο μακρυά».
Το βιβλίο παραγγελιών της Meyer Turku περιλαμβάνει τα κρουαζιερόπλοια της TUI Cruises «Mein Schiff 1» και «Mein Schiff 2», τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2018 και το 2019 αντιστοίχως, ενώ από δύο πλοία έχουν παραγγείλει οι εταιρείες Carnival, Costa Cruises και Royal Caribbean.
Το ενδιαφέρον στην περίπτωση των κρουαζιερόπλοιων που ναυπηγεί η Meyer Turκu, εκτός των «Mein Schiff 1» και «Mein Schiff 2», είναι ότι όλα θα είναι LNG dual-fuelled, καθώς τα φινλανδικά ναυπηγεία θεωρούν πως το μέλλον των κρουαζιερόπλοιων βρίσκεται στην χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου, μια και ο στόχος είναι η «πράσινη κρουαζιέρα».
Όμως, πέραν των κρουαζιερόπλοιων τα Meyer Turku ναυπηγούν και επιβατηγά πλοία με τεχνολογία LNG. Το 2013 είχαν ναυπηγήσει το μεγαλύτερο –τότε– επιβατηγό που χρησιμοποιούσε ως καύσιμο LNG, για την Viking Line, το «Viking Star», ενώ στις αρχές του έτους παρέδωσαν στην Tallink το επιβατηγό «Megastar», και αυτό τεχνολογίας LNG.
Η ανάπτυξη των ναυπηγείων έχει οδηγήσει και σε ανάγκη επένδυσης σε νέο έμψυχο δυναμικό. Το αποτέλεσμα είναι να έχει αυξηθεί από τις αρχές του χρόνου το εργατικό δυναμικό των ναυπηγείων κατά 300 άτομα, ενώ αναμένεται και νέος γύρος προσλήψεων εντός του 2018.
Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη και ένα μεγάλο πρόγραμμα τεχνολογικής ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού της υλικοτεχνικής υποδομής των ναυπηγείων, που αγγίζει τα 185 εκατ. ευρώ, έργα αναγκαία για να υποστηριχθεί το διευρυνόμενο βιβλίο παραγγελιών των ναυπηγείων, όπως δηλώνει ο Tapani Pulli.
Φωτό: meyerturku.fi/media
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ