
Η κρουαζιέρα –θαλάσσια, ποτάμια αλλά και εξερεύνησης–αναδεικνύεται πλέον σε έναν σταθερό παράγοντα ανάπτυξης της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας καθ’ όλη την διάρκεια των τελευταίων ετών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα γερμανικά ναυπηγεία Neptun Werft, στο Κίελο, τα οποία έχουν αναλάβει τη ναυπήγηση του «Spectrum of the Seas», το οποίο όταν τελειώσει η κατασκευή του θα είναι ένα από τα πέντε μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Πριν από λίγες ημέρες τοποθετήθηκε η τρόπιδα στη ναυπηγική κλίνη υπό την παρουσία υψηλόβαθμων στελεχών της Royal Caribbean, στην οποία ανήκει το κρουαζιερόπλοιο. Το «Spectrum of the Seas» ανήκει στην κατηγορία Quantum-Ultra-Class, με χωρητικότητα που θα φτάνει τα 168.800 gt., ενώ θα μπορεί να φιλοξενήσει 4.200 επιβάτες, περίπου.
Όμως, «καλές ημέρες» περνούν και τα νορβηγικά ναυπηγεία. Συγκεκριμένα, στα ναυπηγεία Ulstein στο Ulsteinvik ξεκινά η ναυπήγηση, για λογαριασμό της Lindblad Expeditions Holdings, Inc., ενός νέου κρουαζιερόπλοιου, ειδικά σχεδιασμένου για κρουαζιέρες εξερεύνησης. Το νέο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ η συμφωνία που υπεγράφη πρόσφατα προβλέπει και την option για ναυπήγηση ακόμα δύο πλοίων. To νέο πλοίο θα είναι κατηγορίας Polar class, θα διαθετει 69 καμπίνες, προσφέροντας πλόες σε Αρκτική και Ανταρκτική, αλλά και σε τροπικές θάλασσες.
Αλλά και τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri είδαν πριν από λίγες ημέρες την Carnival Corporation & plc να προχωρά για λογαριασμό της θυγατρικής της Cunard σε παραγγελία ενός νέου κρουαζιερόπλοιου νέας γενιάς. Η χωρητικότητά του θα φτάνει τους 113.000 gt, θα μπορεί να φιλοξενεί έως και 3.000 επιβάτες, ενώ αναμένεται να παραδοθεί στην θυγατρική της Carnival το 2022. Να σημειωθεί, ότι ο ιταλικός ναυπηγικός όμιλος καταγράφει κατά το πρώτο 9μηνο του έτους σημαντική αύξηση κερδών, σε σχέση με την περσινή περίοδο, ενώ το βιβλίο παραγγελιών του έχει σχεδόν «κλείσει» για τα επόμενα έξι χρόνια.
Φωτό: ulstein.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ