
Η κρουαζιέρα –θαλάσσια, ποτάμια αλλά και εξερεύνησης–αναδεικνύεται πλέον σε έναν σταθερό παράγοντα ανάπτυξης της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας καθ’ όλη την διάρκεια των τελευταίων ετών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα γερμανικά ναυπηγεία Neptun Werft, στο Κίελο, τα οποία έχουν αναλάβει τη ναυπήγηση του «Spectrum of the Seas», το οποίο όταν τελειώσει η κατασκευή του θα είναι ένα από τα πέντε μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Πριν από λίγες ημέρες τοποθετήθηκε η τρόπιδα στη ναυπηγική κλίνη υπό την παρουσία υψηλόβαθμων στελεχών της Royal Caribbean, στην οποία ανήκει το κρουαζιερόπλοιο. Το «Spectrum of the Seas» ανήκει στην κατηγορία Quantum-Ultra-Class, με χωρητικότητα που θα φτάνει τα 168.800 gt., ενώ θα μπορεί να φιλοξενήσει 4.200 επιβάτες, περίπου.
Όμως, «καλές ημέρες» περνούν και τα νορβηγικά ναυπηγεία. Συγκεκριμένα, στα ναυπηγεία Ulstein στο Ulsteinvik ξεκινά η ναυπήγηση, για λογαριασμό της Lindblad Expeditions Holdings, Inc., ενός νέου κρουαζιερόπλοιου, ειδικά σχεδιασμένου για κρουαζιέρες εξερεύνησης. Το νέο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ η συμφωνία που υπεγράφη πρόσφατα προβλέπει και την option για ναυπήγηση ακόμα δύο πλοίων. To νέο πλοίο θα είναι κατηγορίας Polar class, θα διαθετει 69 καμπίνες, προσφέροντας πλόες σε Αρκτική και Ανταρκτική, αλλά και σε τροπικές θάλασσες.
Αλλά και τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri είδαν πριν από λίγες ημέρες την Carnival Corporation & plc να προχωρά για λογαριασμό της θυγατρικής της Cunard σε παραγγελία ενός νέου κρουαζιερόπλοιου νέας γενιάς. Η χωρητικότητά του θα φτάνει τους 113.000 gt, θα μπορεί να φιλοξενεί έως και 3.000 επιβάτες, ενώ αναμένεται να παραδοθεί στην θυγατρική της Carnival το 2022. Να σημειωθεί, ότι ο ιταλικός ναυπηγικός όμιλος καταγράφει κατά το πρώτο 9μηνο του έτους σημαντική αύξηση κερδών, σε σχέση με την περσινή περίοδο, ενώ το βιβλίο παραγγελιών του έχει σχεδόν «κλείσει» για τα επόμενα έξι χρόνια.
Φωτό: ulstein.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ