
Ανακοινώθηκε και επισήμως από τον ολλανδικό ναυπηγικό όμιλο Damen ότι επήλθε συμφωνία με την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) για την απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου, που η τελευταία διατηρεί στη ναυπηγική μονάδα Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), που βρίσκεται στην Ρουμανία.
Η θυγατρική της Daewoo στην Ρουμανία ιδρύθηκε το 1997 υπό τη μορφή κοινοπρακτικού σχήματος μεταξύ της Daewoo και της 2 Mai Mangalia Shipyard, με την πρώτη να αποτελεί, ωστόσο, τον κύριο μέτοχο.
Το ναυπηγείο της Mangalia βρίσκεται νοτίως του ρουμανικού λιμένα της Κωστάντζας, στις δυτικές ακτές της Μαύρης Θάλασσας. Οι εγκαταστάσεις του καλύπτουν έκταση 980.000 τ.μ. και διαθέτει τρεις δεξαμενές (drydocks).
Με την απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου στο ναυπηγείο της Mangalia, η Damen πραγματοποιεί το επόμενό της βήμα προς την ενίσχυση της παρουσίας της διεθνώς στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής και ειδικότερα στη Μαύρη Θάλασσα. Ήδη η Damen διαθέτει ένα ναυπηγείο στο Γαλάτσι, στις όχθες του Δούναβη, το μεγαλύτερο που διαθέτει ο όμιλος. Η Damen βρίσκεται, μάλιστα, σε στενή επαφή με την ρουμανική κυβέρνηση με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας τα επόμενα χρόνια.
Επίσης, όπως έχουν σημειώσει τα Ναυτικά Χρονικά σε προηγούμενο δημοσίευμά τους, η Damen έχει θέσει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της τη Μαύρη Θάλασσα, αποκτώντας παρουσία πέραν της Ρουμανίας και στο ρωσικό λιμένα του Νοβοροσίσκ. Εκεί θα παρέχει υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης για τον αυξανόμενο αριθμό των πλοίων που κατασκευάζει η Damen και τα οποία δραστηριοποιούνται στη Μαύρη Θάλασσα.
Φωτό: Damen Shipyards/YouTube
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ