
Οι μειωμένοι ναύλοι που καταγράφονταν στην αγορά των δεξαμενόπλοιων κατά τη διάρκεια του περασμένου Οκτωβρίου φαίνεται να παρουσιάζουν διαφορετική εικόνα από εδώ και στο εξής, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της BIMCO.
Συγκεκριμένα, από το Νοέμβριο του 2017 έως και τον Ιανουάριο του 2018, οι ναύλοι εκτιμάται ότι θα καταγράψουν άνοδο, καθώς η ζήτηση για πετρέλαιο σημειώνει αύξηση.
Ωστόσο, η αύξηση του στόλου των δεξαμενοπλοίων κατά 5% κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους και η ανάγκη απορρόφησης των παγκόσμιων αποθεμάτων πετρελαίου που δημιουργήθηκαν τα έτη 2014-2016, δεν αφήνουν περιθώρια σημαντικής ανάκαμψης στην εν λόγω αγορά.
Αναφορικά με τις αγορές που εξάγουν πετρέλαιο, έχουν καταγραφεί σημαντικές αλλαγές. Το Ιρακινό Κουρδιστάν, μετά το δημοψήφισμα για την ανεξαρτησία του από το Ιράκ, γεγονός που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις σε Ιράκ, Τουρκία και Ιράν, σημειώνει μείωση στις εξαγωγές του. Πριν από το δημοψήφισμα η χώρα εξήγαγε 600.000 βαρέλια/ημέρα προς την Ιταλία, την Ελλάδα, το Ισραήλ, την Κροατία, την Ισπανία και τη Σουηδία. Στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου οι ημερήσιες εξαγωγές ανήλθαν σε μόλις 200.000 βαρέλια. Για την ικανοποίηση των αναγκών των παραπάνω χωρών σε πετρέλαιο εναλλακτικός προμηθευτής θα μπορούσε να είναι η Ρωσία και το Ιράκ, σύμφωνα με αναλυτές της BIMCO.
Σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ, οι συνολικές εξαγωγές πετρελαίου σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 59% τους επτά πρώτους μήνες του 2017, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, αντιπροσωπεύοντας ημερήσιες εξαγωγές πετρελαίου άνω των 900.000 βαρελιών. Παρά το γεγονός ότι μειώθηκαν οι εξαγωγές αμερικανικού πετρελαίου προς τον Καναδά από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα, αύξηση κατέγραψαν οι εξαγωγές προς άλλες αγορές.
Αναλυτικά, οι εξαγωγές αμερικανικού πετρελαίου προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 168.000 βαρέλια/ημέρα, ενώ αύξηση των εξαγωγών παρατηρήθηκε επίσης προς τη Σιγκαπούρη (+31.000 βαρέλια/ημέρα), την Κορέα (+30.000 βαρέλια/ημέρα) και την Ιαπωνία (+19.000 βαρέλια/ημέρα).
Αναλυτές της BIMCO επισημαίνουν ότι η αυξανόμενη ζήτηση για πετρέλαιο, με την ταυτόχρονη αύξηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων δημιουργεί ένα μεταβαλλόμενο και συνεπώς αβέβαιο περιβάλλον για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Φωτό: dhtankers.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ