
Οι μειωμένοι ναύλοι που καταγράφονταν στην αγορά των δεξαμενόπλοιων κατά τη διάρκεια του περασμένου Οκτωβρίου φαίνεται να παρουσιάζουν διαφορετική εικόνα από εδώ και στο εξής, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της BIMCO.
Συγκεκριμένα, από το Νοέμβριο του 2017 έως και τον Ιανουάριο του 2018, οι ναύλοι εκτιμάται ότι θα καταγράψουν άνοδο, καθώς η ζήτηση για πετρέλαιο σημειώνει αύξηση.
Ωστόσο, η αύξηση του στόλου των δεξαμενοπλοίων κατά 5% κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους και η ανάγκη απορρόφησης των παγκόσμιων αποθεμάτων πετρελαίου που δημιουργήθηκαν τα έτη 2014-2016, δεν αφήνουν περιθώρια σημαντικής ανάκαμψης στην εν λόγω αγορά.
Αναφορικά με τις αγορές που εξάγουν πετρέλαιο, έχουν καταγραφεί σημαντικές αλλαγές. Το Ιρακινό Κουρδιστάν, μετά το δημοψήφισμα για την ανεξαρτησία του από το Ιράκ, γεγονός που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις σε Ιράκ, Τουρκία και Ιράν, σημειώνει μείωση στις εξαγωγές του. Πριν από το δημοψήφισμα η χώρα εξήγαγε 600.000 βαρέλια/ημέρα προς την Ιταλία, την Ελλάδα, το Ισραήλ, την Κροατία, την Ισπανία και τη Σουηδία. Στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου οι ημερήσιες εξαγωγές ανήλθαν σε μόλις 200.000 βαρέλια. Για την ικανοποίηση των αναγκών των παραπάνω χωρών σε πετρέλαιο εναλλακτικός προμηθευτής θα μπορούσε να είναι η Ρωσία και το Ιράκ, σύμφωνα με αναλυτές της BIMCO.
Σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ, οι συνολικές εξαγωγές πετρελαίου σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 59% τους επτά πρώτους μήνες του 2017, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, αντιπροσωπεύοντας ημερήσιες εξαγωγές πετρελαίου άνω των 900.000 βαρελιών. Παρά το γεγονός ότι μειώθηκαν οι εξαγωγές αμερικανικού πετρελαίου προς τον Καναδά από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα, αύξηση κατέγραψαν οι εξαγωγές προς άλλες αγορές.
Αναλυτικά, οι εξαγωγές αμερικανικού πετρελαίου προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 168.000 βαρέλια/ημέρα, ενώ αύξηση των εξαγωγών παρατηρήθηκε επίσης προς τη Σιγκαπούρη (+31.000 βαρέλια/ημέρα), την Κορέα (+30.000 βαρέλια/ημέρα) και την Ιαπωνία (+19.000 βαρέλια/ημέρα).
Αναλυτές της BIMCO επισημαίνουν ότι η αυξανόμενη ζήτηση για πετρέλαιο, με την ταυτόχρονη αύξηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων δημιουργεί ένα μεταβαλλόμενο και συνεπώς αβέβαιο περιβάλλον για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Φωτό: dhtankers.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ