
Η παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας, μια αγορά με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, ετοιμάζεται να υποδεχτεί άλλα τρία κρουαζιερόπλοια.
Πρόσφατα ξεκίνησε από τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri η κατασκευή του πρώτου κρουαζιερόπλοιου της Virgin Voyages (πρώην Voyage Cruises), θυγατρικής εταιρείας του ομίλου Virgin. Ο ιδρυτής του Ομίλου, Sir Richard Branson, είχε αναφέρει στα μέσα του 2015 ότι επιθυμεί να παραγγείλει τρία νέα κρουαζιερόπλοια τα οποία θα είναι ίδιας χωρητικότητας και θα διαθέτουν παρόμοια χαρακτηριστικά.
Στα τέλη του 2015 η Virgin Cruises είχε συνάψει συμφωνία με τα Fincantieri για τη ναυπήγηση των τριών κρουαζιερόπλοιων, έναντι $2,07 δις.
Τα πλοία, θα έχουν μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 2.800 επιβατών, ενώ θα είναι επανδρωμένα με πλήρωμα 1.150 ατόμων. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία το 2020, 2021 και 2022, αντίστοιχα.
Όπως έγινε γνωστό από την Virgin, το πρώτο κρουαζιερόπλοιο θα έχει ως home port το Μαϊάμι και θα εκτελεί κρουαζιέρες στην θαλάσσια περιοχή της Καραϊβικής.
Τα Fincantieri ανακοίνωσαν ότι τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με συστήματα παραγωγής ενέργειας τα οποία θα «ανακυκλώνουν» την απορριπτόμενη θερμότητα που δημιουργείται κατά τη λειτουργία της μηχανής του πλοίου.
O κ. Branson, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα ναυπηγεία των Fincantieri για την έναρξη της ναυπήγησης του πρώτου κρουαζιερόπλοιου της εταιρείας, ανακοίνωσε ότι μόνο ενήλικες θα είναι οι επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου, οριοθετώντας ως ελάχιστο όριο ηλικίας των επιβατών τα 18 έτη.
Είναι γεγονός πως η αγορά κρουαζιέρας αποκτά με την πάροδο του χρόνου ολοένα και περισσότερα αλλά και σύγχρονης τεχνολογίας κρουαζιερόπλοια. Ο ανταγωνισμός που επικρατεί στη συγκεκριμένη αγορά είναι ιδιαίτερα έντονος, καθώς παρατηρείται μια τάση προς τη ναυπήγηση πλοίων μεγάλης χωρητικότητας, τα οποία συγχρόνως να είναι φιλικά προς το περιβάλλον, προς συμμόρφωση των διεθνών κανονισμών.
Φωτό: virginvoyages.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ