
Αναρτήθηκε εχθές στην ιστοσελίδα της Βουλής το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τίτλο «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις».
Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου είναι:
1. Αναβάθμιση των προσόντων και πιστοποίηση των επιθεωρητών και ελεγκτών πλοίων. Γίνεται κατηγοριοποίηση των προσόντων και συστήνεται Σχολή Επιθεωρητών Ελεγκτών.
2. Καθιερώνεται η είσοδος στο Λιμενικό Σώμα Ελληνική Ακτοφυλακή με Πανελλήνιες Εξετάσεις.
3. Ρυθμίζονται χρόνια προβλήματα του προσωπικού του Λ.Σ. – ΕΛΑΚΤ. Και του πολιτικού προσωπικού του ΥΝΑΝΠ.
4. Καθιερώνεται αξιοκρατικός τρόπος μεταθέσεων, αποσπάσεων με κριτήρια, αντικειμενικά, κοινωνικά και υπηρεσιακά. Την απόφαση παίρνει συλλογικό όργανο.
5. Νομιμοποιούνται οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές.
6. Ενεργοποιείται το Μητρώο τουριστικών πλοίων και μικρών σκαφών.
7. Ρυθμίζεται για πρώτη φορά το ζήτημα της τοποθέτησης και εκμετάλλευσης ναυδέτων για την πρόσδεση τουριστικών πλοίων και μικρών σκαφών, σε οριοθετημένες περιοχές, εντός της θαλάσσιας ζώνης λιμένα.
8. Εξορθολογίζεται και προσαρμόζεται στη διεθνή νομοθεσία, το Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων (ΤΕΠΑΗ) δηλαδή τέλος παραμονής και πλόων πλοίων αναψυχής και μικρών σκαφών, ανάλογα με το μήκος τους.
9. Αναβαθμίζεται η Ναυτική Εκπαίδευση.
10. Αναβαθμίζεται η πλοηγική υπηρεσία, στην οποία αυξάνονται οι οργανικές θέσεις, ενώ προωθείται η μείωση ηλικίας των πλοηγών για να είναι πιο νέοι άνθρωποι που μπαίνουν στην πλοηγική υπηρεσία.
11. Λαμβάνεται μέριμνα για τη βελτίωση της προσβασιμότητας των ανθρώπων με αναπηρία στις Χερσαίες Ζώνες Λιμένων.
12. Ενισχύεται η κοινωνική συμμετοχή στην Ακτοπλοΐα.
13. Συστήνονται άμισθα συλλογικά όργανα όπως το Συμβούλιο Χρηστών Λιμένων, το Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού, το Συμβούλιο Επιβατικών Μεταφορών Νήσων, ενώ αναμορφώνεται το Σ.Α.Σ. (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών).
14. Θεσμοθετείται για πρώτη φορά στρατηγικός επιχειρησιακός σχεδιασμός του Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ. με πρόβλεψη δομής δυνάμεων σε προσωπικό και μέσα και με μακροπρόθεσμο, 15ετούς διάρκειας, Προγράμματος Προμηθειών και με Τριετές Κυλιόμενο Πρόγραμμα Προμηθειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ