
Η ζήτηση για άνθρακα αναμένεται να φτάσει στα ύψη από τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και την Ινδία, μέχρι το 2040, σύμφωνα με προβλέψεις της International Energy Agency (IEA).
Την ίδια στιγμή όμως η Κίνα έχει μειώσει την χρήση άνθρακα ως πηγή ηλεκτρικής ενέργειας, σε μια προσπάθεια της χώρας να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που ενισχύεται περαιτέρω με την χρήση του άνθρακα.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, η διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για άνθρακα που θα παρατηρηθεί τις επόμενες δεκαετίες από την Ινδία και τις χώρες της ΝΑ Ασίας θα οφείλεται στην ανάγκη των συγκεκριμένων χωρών να στραφούν σε πιο φθηνές πηγές ηλεκτρικής ενέργειας. Στην τελευταία έκθεση της IEA για τη ΝΑ Ασία αναφέρεται ότι η χρήση του άνθρακα στις χώρες αυτές είναι ζωτικής σημασίας, καθώς αποτελεί φθηνότερη λύση από το φυσικό αέριο και δεν απαιτεί πολυδάπανες εγκαταστάσεις για την χρήση του, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με το Reuters, μέχρι το 2040 αναμένεται πως θα έχουν κατασκευαστεί στη ΝΑ Ασία εγκαταστάσεις καύσης άνθρακα οι οποίες θα παράγουν 100 gigawatts (GW) ηλεκτρικής ενέργειας, ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική ικανότητα των συγκεκριμένων χωρών σε 160 GW.
Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση των εισαγωγών άνθρακα από τις χώρες αυτές. Σύμφωνα με την IEA, το Βιετνάμ αναμένεται μέχρι το 2040 να έχει γίνει ο μεγαλύτερος εισαγωγέας άνθρακα στη ΝΑ Ασία.
Την έκθεση της IEA ενισχύουν και αναλυτές από την Wood Mackenzie σύμφωνα με τους οποίους αναμένεται ότι οι εισαγωγές θερμικού άνθρακα στη ΝΑ Ασία μέχρι το 2035 θα έχουν ανέλθει σε 226 εκατ. τόνους, σε σύγκριση με τους 85 εκατ. τόνους που καταγράφονται σήμερα. Για την ίδια περίοδο, η Wood Mackenzie προβλέπει ότι οι εισαγωγές άνθρακα στις χώρες της Νότιας Ασίας (Ινδία, Μπαγκλαντές, Πακιστάν) θα αγγίξουν τους 284 εκατ. τόνους, αύξηση κατά 72% σε σύγκριση με την παρούσα περίοδο.
Αντίθετα, οι εισαγωγές άνθρακα από την Κίνα για την ίδια περίοδο αναμένεται να ανέλθουν σε 103 εκατ. τόνους, μείωση κατά 40%, συγκριτικά με σήμερα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ANDRZEJ GRYGIEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ