
Η ζήτηση για άνθρακα αναμένεται να φτάσει στα ύψη από τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και την Ινδία, μέχρι το 2040, σύμφωνα με προβλέψεις της International Energy Agency (IEA).
Την ίδια στιγμή όμως η Κίνα έχει μειώσει την χρήση άνθρακα ως πηγή ηλεκτρικής ενέργειας, σε μια προσπάθεια της χώρας να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που ενισχύεται περαιτέρω με την χρήση του άνθρακα.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, η διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για άνθρακα που θα παρατηρηθεί τις επόμενες δεκαετίες από την Ινδία και τις χώρες της ΝΑ Ασίας θα οφείλεται στην ανάγκη των συγκεκριμένων χωρών να στραφούν σε πιο φθηνές πηγές ηλεκτρικής ενέργειας. Στην τελευταία έκθεση της IEA για τη ΝΑ Ασία αναφέρεται ότι η χρήση του άνθρακα στις χώρες αυτές είναι ζωτικής σημασίας, καθώς αποτελεί φθηνότερη λύση από το φυσικό αέριο και δεν απαιτεί πολυδάπανες εγκαταστάσεις για την χρήση του, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με το Reuters, μέχρι το 2040 αναμένεται πως θα έχουν κατασκευαστεί στη ΝΑ Ασία εγκαταστάσεις καύσης άνθρακα οι οποίες θα παράγουν 100 gigawatts (GW) ηλεκτρικής ενέργειας, ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική ικανότητα των συγκεκριμένων χωρών σε 160 GW.
Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση των εισαγωγών άνθρακα από τις χώρες αυτές. Σύμφωνα με την IEA, το Βιετνάμ αναμένεται μέχρι το 2040 να έχει γίνει ο μεγαλύτερος εισαγωγέας άνθρακα στη ΝΑ Ασία.
Την έκθεση της IEA ενισχύουν και αναλυτές από την Wood Mackenzie σύμφωνα με τους οποίους αναμένεται ότι οι εισαγωγές θερμικού άνθρακα στη ΝΑ Ασία μέχρι το 2035 θα έχουν ανέλθει σε 226 εκατ. τόνους, σε σύγκριση με τους 85 εκατ. τόνους που καταγράφονται σήμερα. Για την ίδια περίοδο, η Wood Mackenzie προβλέπει ότι οι εισαγωγές άνθρακα στις χώρες της Νότιας Ασίας (Ινδία, Μπαγκλαντές, Πακιστάν) θα αγγίξουν τους 284 εκατ. τόνους, αύξηση κατά 72% σε σύγκριση με την παρούσα περίοδο.
Αντίθετα, οι εισαγωγές άνθρακα από την Κίνα για την ίδια περίοδο αναμένεται να ανέλθουν σε 103 εκατ. τόνους, μείωση κατά 40%, συγκριτικά με σήμερα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ANDRZEJ GRYGIEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ