
Στην επίσημη παρουσίαση της επιχείρησης ανέλκυσης του ναυαγίου του Φ/Γ «CABRERA» θα παραστεί αύριο, 27 Οκτωβρίου και ώρα 14.00 μμ, στο λιμάνι του Λαυρίου, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Η ανέλκυση του πρυμναίου τμήματος του πλοίου κρίθηκε αναγκαία από το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος. Την επιχείρηση έχουν αναλάβει τρεις εταιρίες (SMIT, MEGATUGS, ANTIPOLLUTION), με εξειδικευμένο προσωπικό και εξοπλισμό.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το συγκεκριμένο κομμάτι του πλοίου που ήταν χαλύβδινο και βρισκόταν σε βάθος 35 μέτρων και σε απόσταση 100 μέτρων από την ακτή, ανελκύστηκε από ειδικό γερανό 2.400 τόνων που είχε έρθει από την Ολλανδία για το σκοπό αυτό.
Το τμήμα του πλοίου που ανελκύστηκε, θεωρείται απόβλητο και θα οδηγηθεί σε διαλυτήριο στην Τουρκία.
Σημειώνεται, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι τα υπόλοιπα κομμάτια του ναυαγίου αποφασίστηκε να παραμείνουν στη θάλασσα, καθώς δεν κρίθηκαν από τους ειδικούς του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. επικίνδυνα για το περιβάλλον και θεωρούνται αδρανή.
Όπως επισημαίνεται στο δελτίο Τύπου του ΥΝΑΝΠ, το Υπουργείο υποστηρίζει σταθερά την ανέλκυση όλων των ναυαγίων, που αποτελούν επιβαρυντικά στοιχεία για το θαλάσσιο περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό έχει δώσει εντολή για την ανέλκυση των ναυαγίων του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» και του «Sea Diamond».
Το φορτηγό πλοίο «Cabrera», σημαίας Αntigua & Barbuda, το οποίο ήταν φορτωμένο με 3,5 χιλιάδες μετρικούς τόνους σιδήρου προσάραξε στις ακτές της Άνδρου τις πρώτες πρωινές ώρες της 24ης Δεκεμβρίου 2016, λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών. Το πλήρωμα είχε απομακρυνθεί σώο από το πλοίο μετά από ειδική επιχείρηση του Λιμενικού Σώματος και με τη συνδρομή ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού.
Από την προσάραξη του πλοίου είχε προκληθεί αρχικά μικρής έκτασης ρύπανση από πετρελαιοειδή, η οποία αντιμετωπίστηκε από ειδικά συνεργεία, ενώ στη συνέχεια απαντλήθηκαν οι περίπου 40 τόνοι καυσίμων που μετέφερε στις δεξαμενές του το πλοίο.
Πηγή: Hellenic Coast Guard, ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ