
Στην επίσημη παρουσίαση της επιχείρησης ανέλκυσης του ναυαγίου του Φ/Γ «CABRERA» θα παραστεί αύριο, 27 Οκτωβρίου και ώρα 14.00 μμ, στο λιμάνι του Λαυρίου, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Η ανέλκυση του πρυμναίου τμήματος του πλοίου κρίθηκε αναγκαία από το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος. Την επιχείρηση έχουν αναλάβει τρεις εταιρίες (SMIT, MEGATUGS, ANTIPOLLUTION), με εξειδικευμένο προσωπικό και εξοπλισμό.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το συγκεκριμένο κομμάτι του πλοίου που ήταν χαλύβδινο και βρισκόταν σε βάθος 35 μέτρων και σε απόσταση 100 μέτρων από την ακτή, ανελκύστηκε από ειδικό γερανό 2.400 τόνων που είχε έρθει από την Ολλανδία για το σκοπό αυτό.
Το τμήμα του πλοίου που ανελκύστηκε, θεωρείται απόβλητο και θα οδηγηθεί σε διαλυτήριο στην Τουρκία.
Σημειώνεται, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι τα υπόλοιπα κομμάτια του ναυαγίου αποφασίστηκε να παραμείνουν στη θάλασσα, καθώς δεν κρίθηκαν από τους ειδικούς του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. επικίνδυνα για το περιβάλλον και θεωρούνται αδρανή.
Όπως επισημαίνεται στο δελτίο Τύπου του ΥΝΑΝΠ, το Υπουργείο υποστηρίζει σταθερά την ανέλκυση όλων των ναυαγίων, που αποτελούν επιβαρυντικά στοιχεία για το θαλάσσιο περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό έχει δώσει εντολή για την ανέλκυση των ναυαγίων του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» και του «Sea Diamond».
Το φορτηγό πλοίο «Cabrera», σημαίας Αntigua & Barbuda, το οποίο ήταν φορτωμένο με 3,5 χιλιάδες μετρικούς τόνους σιδήρου προσάραξε στις ακτές της Άνδρου τις πρώτες πρωινές ώρες της 24ης Δεκεμβρίου 2016, λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών. Το πλήρωμα είχε απομακρυνθεί σώο από το πλοίο μετά από ειδική επιχείρηση του Λιμενικού Σώματος και με τη συνδρομή ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού.
Από την προσάραξη του πλοίου είχε προκληθεί αρχικά μικρής έκτασης ρύπανση από πετρελαιοειδή, η οποία αντιμετωπίστηκε από ειδικά συνεργεία, ενώ στη συνέχεια απαντλήθηκαν οι περίπου 40 τόνοι καυσίμων που μετέφερε στις δεξαμενές του το πλοίο.
Πηγή: Hellenic Coast Guard, ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάπτυξη 2,1% καταγράφηκε πέρυσι στην ελληνική οικονομία, έναντι αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο 2025. Με το…
Άκρως αισιόδοξος για τις προοπτικές της αγοράς πετρελαίου εμφανίζεται ο OPEC, εν μέσω ανησυχιών από διεθνείς οργανισμούς και αναλυτές για υπερπροσφορά αργού το 2026.…
Η Ρωσία προειδοποίησε στις 16 Οκτωβρίου ότι οι νέες κυρώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου κατά των ρωσικών πετρελαϊκών κολοσσών Rosneft και Lukoil επηρεάζουν τις αγορές…
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων συνιστούν μια πρωτοποριακή ‒πλην αβέβαιη κατά πολλούς‒ λύση για την «καθαρή» ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και ιδιαίτερα στη ναυτιλία…
Χαμόγελα επικρατούν στον λιμένα του Λος Άντζελες, παρά την αβεβαιότητα ένεκα του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής του λιμένα, το γ΄…
Το τελευταίο διάστημα, με την ενεργειακή μετάβαση να αποτελεί εκ των σημαντικότερων προκλήσεων της ναυτιλίας και τις γεωπολιτικές αναταράξεις να έχουν φέρει στο προσκήνιο…
Σε ιστορικό υψηλό επίπεδο διαμορφώθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, καθώς η βελτίωση της ζήτησης και οι υψηλότερες τιμές ώθησαν τις εταιρείες εξόρυξης…
Η JPMorgan εξήγγειλε πως θα επενδύσει ένα εκκωφαντικό ποσό σε βιομηχανίες που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης και της ναυπηγικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ