
Στην επίσημη παρουσίαση της επιχείρησης ανέλκυσης του ναυαγίου του Φ/Γ «CABRERA» θα παραστεί αύριο, 27 Οκτωβρίου και ώρα 14.00 μμ, στο λιμάνι του Λαυρίου, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Η ανέλκυση του πρυμναίου τμήματος του πλοίου κρίθηκε αναγκαία από το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος. Την επιχείρηση έχουν αναλάβει τρεις εταιρίες (SMIT, MEGATUGS, ANTIPOLLUTION), με εξειδικευμένο προσωπικό και εξοπλισμό.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το συγκεκριμένο κομμάτι του πλοίου που ήταν χαλύβδινο και βρισκόταν σε βάθος 35 μέτρων και σε απόσταση 100 μέτρων από την ακτή, ανελκύστηκε από ειδικό γερανό 2.400 τόνων που είχε έρθει από την Ολλανδία για το σκοπό αυτό.
Το τμήμα του πλοίου που ανελκύστηκε, θεωρείται απόβλητο και θα οδηγηθεί σε διαλυτήριο στην Τουρκία.
Σημειώνεται, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι τα υπόλοιπα κομμάτια του ναυαγίου αποφασίστηκε να παραμείνουν στη θάλασσα, καθώς δεν κρίθηκαν από τους ειδικούς του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. επικίνδυνα για το περιβάλλον και θεωρούνται αδρανή.
Όπως επισημαίνεται στο δελτίο Τύπου του ΥΝΑΝΠ, το Υπουργείο υποστηρίζει σταθερά την ανέλκυση όλων των ναυαγίων, που αποτελούν επιβαρυντικά στοιχεία για το θαλάσσιο περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό έχει δώσει εντολή για την ανέλκυση των ναυαγίων του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» και του «Sea Diamond».
Το φορτηγό πλοίο «Cabrera», σημαίας Αntigua & Barbuda, το οποίο ήταν φορτωμένο με 3,5 χιλιάδες μετρικούς τόνους σιδήρου προσάραξε στις ακτές της Άνδρου τις πρώτες πρωινές ώρες της 24ης Δεκεμβρίου 2016, λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών. Το πλήρωμα είχε απομακρυνθεί σώο από το πλοίο μετά από ειδική επιχείρηση του Λιμενικού Σώματος και με τη συνδρομή ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού.
Από την προσάραξη του πλοίου είχε προκληθεί αρχικά μικρής έκτασης ρύπανση από πετρελαιοειδή, η οποία αντιμετωπίστηκε από ειδικά συνεργεία, ενώ στη συνέχεια απαντλήθηκαν οι περίπου 40 τόνοι καυσίμων που μετέφερε στις δεξαμενές του το πλοίο.
Πηγή: Hellenic Coast Guard, ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ