
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η Ινδία, η οποία εισάγει περίπου το 80% των πετρελαϊκών της αναγκών, έχει αναδειχθεί σε βασικό μοχλό για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου.
Κατά τους εννέα πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους οι εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 1,8% σε περίπου 4,4 εκατομμύρια bpd, με τις περισσότερες προμήθειες να προέρχονται από τη Μέση Ανατολή, ακολουθούμενη από την Αφρική και τη Λατινική Αμερική.
Το ρεκόρ εισαγωγών στην Ινδία προήλθε και από την επιστροφή αρκετών διυλιστών, που άρχισαν να λειτουργούν μετά από εκτεταμένη συντήρηση, για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση των τοπικών καυσίμων.
Ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου παγκοσμίως εισήγαγε 10% περισσότερο πετρέλαιο τον περασμένο Σεπτέμβριο σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2016 και περίπου 19% παραπάνω από τον περασμένο Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Thomson Reuters Analytics.
Η ζήτηση για καύσιμα από την Ινδία μειώνεται συνήθως κατά το τρίτο τρίμηνο ενός έτους, καθώς οι βροχές των μουσώνων «χτυπούν» τις εγκαταστάσεις, τη βιομηχανική δραστηριότητα και μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων για μεταφορές. Αυτό παρέχει στα εργοστάσια ραφιναρίσματος τη δυνατότητα συντήρησης.
Η προσθήκη αποθεμάτων αυξάνει επίσης τις εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το κράτος της Νότιας Ασίας εκτιμάται πως θα ξεπεράσει την Κίνα ως την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά πετρελαιοειδών στην Ασία, με τη ζήτηση καυσίμων να αυξάνεται κατά 6,1% το 2018, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της αμερικανικής υπηρεσίας πληροφοριών ενέργειας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ABEDIN TAHERKENARE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ