
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Για την εβδομάδα που έκλεισε στις 13 Οκτωβρίου, τα dry bulkers μεγέθους Handysize εμφανίστηκαν στην πρώτη γραμμή επενδύσεων.
Handysize bulker χωρητικότητας 30,500 dwt χτισμένο το 2010 σε γυάρδα της Κίνας (Tsuji), αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για $8,1 εκ. δολάρια. Μπορεί η αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων να στιγματίζεται από ανοδική πίεση των τιμών τη φετινή χρονιά λόγω έντονης ζήτησης των αγοραστών αλλά οι τιμές των πλοίων εξακολουθούν να παραμένουν ιδιαίτερα ελκυστικές και για περαιτέρω επενδύσεις, κυρίως αν η τιμή πώλησης του Handysize –ηλικίας 7 ετών συγκριθεί με την τιμή αγοραπωλησίας μεγέθους handymax ηλικίας 16 ετών. Πλοίο μεγέθους Handymax χωρητικότητας 49,000dwt χτισμένο το 2001 στην Κορέα, αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για $7,5 εκ. δολάρια.
Στην αγορά των tankers, το μέγεθος MR συνεχίζει να προσελκύει αρκετούς αγοραστές σε αντίθεση με τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους μεταφοράς αργού πετρελαίου – crude tankers. Πλοίο μεγέθους MR – χωρητικότητας 46,000 dwt χτισμένο το 2004 στην STX Offshore αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για $11,2 εκ. δολάρια, όταν στην αγορά crude tankers, πλοίο μεγέθους aframax χωρητικότητας 106,100 dwt χτισμένο το 2006 αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε σε πλειστηριασμό για $13,8 εκ. δολάρια.
Στην αγορά των χρονοναυλώσεων, αξίζει να αναφερθεί ότι τα πλοία μεγέθους Kamsarmax και Panamax παραμένουν στην πρώτη γραμμή με ναυλώσεις ταξιδιών για περίοδο 6 μηνών . Kamsarmax – 82,000 dwt χτισμένο το 2006 εξασφάλισε $14,800/ημέρα για περίοδο 6 μηνών, ενώ Panamax – 77,800 dwt χτισμένο το 2004 εξασφάλισε $12,500/ημέρα πάλι για περίοδο 6 μηνών. Αξίζει να αναφερθεί ότι πλοίο μεγέθους Capesize – χωρητικότητας 180,000 dwt, εξασφάλισε $17,000/ημέρα για περίοδο ναύλωσης ενός έτους.
Στην κατηγορία των tankers, αναφέρθηκε την περασμένη βδομάδα ότι παρατηρείται μια τάση για ολοένα και περισσότερες χρονοναυλώσεις για περίοδο μεγαλύτερη από ένα έτος για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου. Αυτή την τάση τη συναντούμε ξανά στα πλοία νεότερης ηλικίας, λιγότερο των 5 ετών, καθώς πλοίο μεγέθους Suezmax – χωρητικότητας 157,500 dwt, νεόκτιστο εξασφάλισε ναύλωση για περίοδο 3 ετών στα $19,400 δολάρια / ημέρα. Στην κατηγορία των MR tankers, μεσαίου μεγέθους μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, πλοίο χωρητικότητας 46,200 dwt χτισμένο το 2008, εξασφάλισε ναύλωση για περίοδο 6 μηνών στα $12,750 δολάρια/ημέρα
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ