
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου κινείται με ταχύτερους ρυθμούς σε σχέση με τις προσδοκίες, ενώ τα υπερβολικά αποθέματα αργού πετρελαίου του παρελθόντος φαίνεται να υποχωρούν με έναν υψηλότερο ρυθμό.
Τόσο οι Η.Π.Α. όσο και η Ευρώπη παρουσιάζουν συνεχώς βελτιωμένα οικονομικά μεγέθη και πιθανόν να συνεχίσουν να βλέπουν μια ανοδική πορεία στην κατανάλωση πετρελαίου, ενώ η αγορά έχει αρχίσει να δείχνει καλύτερα σημάδια από αυτά πριν από ένα χρόνο.
Ταυτόχρονα, η Άπω Ανατολή εξακολουθεί να δείχνει αύξηση της ζήτησης για το ενεργειακό εμπόρευμα, δίνοντας ώθηση τους τελευταίους μήνες.
Ωστόσο, παρά την επανεξισορρόπηση της αγοράς και την έντονη βελτίωση της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου (οι προσδοκίες για το τελευταίο έτος ανάπτυξης φτάνουν τα 1,6 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως ή 1,7%), τα επίπεδα ναύλων στην αγορά δεξαμενόπλοιων εξακολουθούν να μην έχουν θετικό αντίκτυπο ενώ οι περισσότεροι αναλυτές πιστεύουν ότι θα παραμείνουν υπό πίεση τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Το βιβλίο παραγγελιών εξακολουθεί να διατηρείται σε σχετικά υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με τον ενεργό στόλο, ενώ ο δείκτης παραγγελιών εξακολουθεί να υπερβαίνει το 14% και δεν πρόκειται να μειωθεί σημαντικά, καθώς εξακολουθούν να σημειώνονται νέες παραγγελίες σε αυτόν τον τομέα. Κατά τη διάρκεια του έτους, ο στόλος δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου (VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes) αυξήθηκε κατά περίπου 3,68%. Αυτό είναι μόνο 2% περισσότερο από ότι η τρέχουσα προσδοκία για την αύξηση της κατανάλωσης για το σύνολο του έτους. Δεδομένου ότι υπάρχουν ακόμη τέσσερις μήνες νέων παραδόσεων κατασκευών και υποτονική δραστηριότητα διάλυσης, η τρέχουσα πρόβλεψη είναι αυτή η διαφορά θα αυξηθεί ακόμα πριν τελειώσει το έτος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το παγκόσμιο εμπόριο έχει σημειώσει σημαντική μεταστροφή.
Η Άπω Ανατολή έχει αναλάβει το ρόλο του κύριου εισαγωγέα αργού πετρελαίου, παίζοντας πλέον έναν σημαντικό οδηγό στην αγορά εμπορευματικών μεταφορών, καθώς η Δύση άρχισε να υποχωρεί.
Κατά τη διάρκεια της περασμένης δεκαετίας, η αγορά πετρελαιοειδών έλαβε επίσης όλο και μεγαλύτερο κομμάτι από το συνολικό εμπόριο, καθώς οι περισσότεροι κύριοι παραγωγοί αργού πετρελαίου θέλουν να αναλάβουν από μόνοι τους την υψηλότερη προστιθέμενη αξία των προϊόντων πετρελαίου. Επιπλέον, αποδεικνύεται ότι η αγορά για αυτά τα τμήματα προϊόντων πετρελαίου έχει πραγματοποιήσει τους στόχους της σε σύγκριση με το ρυθμό ανάπτυξης του στόλου κατά τη διάρκεια των τελευταίων 5 ετών.
Το ερώτημα είναι πόσο καλά οι αγορές πετρελαίου θα είναι σε θέση να διατηρήσουν τους θετικούς ρυθμούς στο θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου και να αντιμετωπίσουν τη συνεχιζόμενη αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας μεσοπρόθεσμα.
Υπέρτιτλος: Παρά την αυξανόμενη ζήτηση για πετρέλαιο, σε χαμηλά επίπεδα παραμένουν οι ναύλοι στην αγορά των δεξαμενόπλοιων
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ