
Ο διευθύνων σύμβουλος της AIDA Cruises, Felix Einhorn, σε δηλώσεις του προς δημοσιογράφους πριν από λίγες ημέρες είχε σημειώσει πως «χρειαζόμαστε σε κάθε περίπτωση περισσότερα πλοία για να μπορέσουμε να κερδίσουμε περισσότερους επιβάτες». Αντίστοιχη άποψη εκφράζουν υψηλόβαθμα στελέχη και άλλων μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας.
Αυτήν την τάση γιγάντωσης της αγοράς κρουαζιέρας καταδεικνύουν και οι αριθμοί. Έως το 2025 εκτιμάται πως θα προστεθούν στην αγορά 250.000 καμπίνες, ενισχύοντας την προσφερόμενη χωρητικότητα κατά 40% ίσως και περισσότερο εάν αυξηθούν εν τω μεταξύ οι παραγγελίες. Σύμφωνα με την Zeit online έως το 2022 οι επιβάτες κρουαζιέρας αναμένεται να αγγίξουν τους 30 εκατ., για να φτάσουν τα 35 εκατ. το 2026 και τα 40 εκατ. το 2030. Και με δεδομένο πως παγκοσμίως, όπως είχε τονίσει ο Κυριάκος Αναστασιάδης, Πρόεδρος της CLIA Ευρώπης και Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises στο πλαίσιο του Seatrade Europe, «υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο 1,3 δις τουρίστες», τότε προκύπτει πως η κρουαζιέρα έχει λαμπρό μέλλον.
Ωστόσο αρκετές πόλεις-λιμάνια αρχίζουν να αντιμετωπίζουν επιφυλακτικά την γιγάντωση που παρατηρείται στην κρουαζιέρα, παρά την σημαντική ενίσχυση που προσφέρεται στις τοπικές οικονομίες, ενώ αναπτύσσεται και o αποκαλούμενος «τουριστοφόβος». Στην Βαρκελώνη ή στην Βενετία, για παράδειγμα, υπήρξαν ακόμα και διαδηλώσεις εναντίον των τουριστών, τους οποίους οι ντόπιοι θεωρούν υπεύθυνους για την αλλοίωση της καθημερινότητάς τους.
Για την αγορά κρουαζιέρας το ζήτημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με συνεργασία και διάλογο, αλλά σαφώς απαιτείται βελτίωση και εκσυγχρονισμός των υποδομών των λιμένων αλλά και των μεταφορών όπως και των ξενοδοχείων και της εστίασης.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/WOLFGANG ZABEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ