
Ο διευθύνων σύμβουλος της AIDA Cruises, Felix Einhorn, σε δηλώσεις του προς δημοσιογράφους πριν από λίγες ημέρες είχε σημειώσει πως «χρειαζόμαστε σε κάθε περίπτωση περισσότερα πλοία για να μπορέσουμε να κερδίσουμε περισσότερους επιβάτες». Αντίστοιχη άποψη εκφράζουν υψηλόβαθμα στελέχη και άλλων μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας.
Αυτήν την τάση γιγάντωσης της αγοράς κρουαζιέρας καταδεικνύουν και οι αριθμοί. Έως το 2025 εκτιμάται πως θα προστεθούν στην αγορά 250.000 καμπίνες, ενισχύοντας την προσφερόμενη χωρητικότητα κατά 40% ίσως και περισσότερο εάν αυξηθούν εν τω μεταξύ οι παραγγελίες. Σύμφωνα με την Zeit online έως το 2022 οι επιβάτες κρουαζιέρας αναμένεται να αγγίξουν τους 30 εκατ., για να φτάσουν τα 35 εκατ. το 2026 και τα 40 εκατ. το 2030. Και με δεδομένο πως παγκοσμίως, όπως είχε τονίσει ο Κυριάκος Αναστασιάδης, Πρόεδρος της CLIA Ευρώπης και Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises στο πλαίσιο του Seatrade Europe, «υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο 1,3 δις τουρίστες», τότε προκύπτει πως η κρουαζιέρα έχει λαμπρό μέλλον.
Ωστόσο αρκετές πόλεις-λιμάνια αρχίζουν να αντιμετωπίζουν επιφυλακτικά την γιγάντωση που παρατηρείται στην κρουαζιέρα, παρά την σημαντική ενίσχυση που προσφέρεται στις τοπικές οικονομίες, ενώ αναπτύσσεται και o αποκαλούμενος «τουριστοφόβος». Στην Βαρκελώνη ή στην Βενετία, για παράδειγμα, υπήρξαν ακόμα και διαδηλώσεις εναντίον των τουριστών, τους οποίους οι ντόπιοι θεωρούν υπεύθυνους για την αλλοίωση της καθημερινότητάς τους.
Για την αγορά κρουαζιέρας το ζήτημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με συνεργασία και διάλογο, αλλά σαφώς απαιτείται βελτίωση και εκσυγχρονισμός των υποδομών των λιμένων αλλά και των μεταφορών όπως και των ξενοδοχείων και της εστίασης.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/WOLFGANG ZABEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ