
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
O συνολικός αριθμός των ενεργών ναυπηγείων μειώθηκε απότομα την τελευταία δεκαετία, κυρίως λόγω της σημαντικής μείωσης του μεγέθους του βιβλίου παραγγελιών.
Ο συνολικός αριθμός των ενεργών ναυπηγείων, μειώθηκε από 860 το 2007 σε 357 στις αρχές του Σεπτεμβρίου 2017, γεγονός που αντανακλά τον υψηλό αριθμό ναυπηγείων που εγκαταλείπουν την αγορά και δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσουν νέες παραγγελίες. Επίσης παρατηρείται σημαντική δραστηριότητα αναδιάρθρωσης και συγχωνεύσεων των ενεργών ναυπηγείων. Ενώ ο αριθμός των ναυπηγείων που αντιπροσωπεύουν το «πρώτο» 25% του βιβλίου παραγγελιών παρέμεινε σταθερός κατά την τελευταία δεκαετία, από τις αρχές Σεπτεμβρίου 2017, το 50% ήταν σε παραγγελία σε 24 ναυπηγεία, από 32 ναυπηγεία δέκα χρόνια νωρίτερα. Εν τω μεταξύ, το 75% του βιβλίου παραγγελίας ήταν σε παραγγελία σε 59 ναυπηγεία, συγκριτικά με τα 101 ναυπηγεία μια δεκαετία πριν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κλίμακα συγχωνεύσεων ποικίλλει ανάλογα με τη χώρα. Στην Κίνα, ο αριθμός των ενεργών ναυπηγείων έχει μειωθεί απότομα από 384 το 2009 σε 114 τον Σεπτέμβριο του 2017. Πολλά ναυπηγεία της Κίνας, που άνοιξαν κατά τη διάρκεια της έκρηξης ζήτησης για νέες παραγγελίες, αγωνίστηκαν για την εξασφάλιση συμβάσεων όταν η ζήτηση μειώθηκε σημαντικά και η δραστηριότητα τελικά κατέληξε σε μεγάλο βαθμό να καθοδηγείται από κρατικές οντότητες.
Επιπλέον, το μερίδιο του κινεζικού βιβλίου παραγγελιών σε όρους CGT που αντιπροσωπεύουν τα «κορυφαία 10» ναυπηγεία στην Κίνα αυξήθηκε από 34% το 2007 σε 43% το Σεπτέμβριο του 2017. Ομοίως, στην Ιαπωνία και στην Ευρώπη τα «κορυφαία 10» ναυπηγεία από 49% και 30% αντίστοιχα σε 60% και 76% κατά την ίδια περίοδο, ενώ πολλά ευρωπαϊκά ναυπηγεία παύουν να λειτουργούν, ακόμη και αν άλλα έχουν επωφεληθεί πρόσφατα από παραγγελίες εταιρικών κρουαζιερόπλοιων. Εν τω μεταξύ, στην Κορέα, τα μεγάλα ναυπηγεία (Daewoo, Hyundai Heavy Industries και Samsung Heavy Industries) είδαν το μερίδιό τους στο βιβλίο παραγγελιών της Κορέας να αυξάνεται στο 92%, από 70% δέκα χρόνια νωρίτερα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ