
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
O συνολικός αριθμός των ενεργών ναυπηγείων μειώθηκε απότομα την τελευταία δεκαετία, κυρίως λόγω της σημαντικής μείωσης του μεγέθους του βιβλίου παραγγελιών.
Ο συνολικός αριθμός των ενεργών ναυπηγείων, μειώθηκε από 860 το 2007 σε 357 στις αρχές του Σεπτεμβρίου 2017, γεγονός που αντανακλά τον υψηλό αριθμό ναυπηγείων που εγκαταλείπουν την αγορά και δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσουν νέες παραγγελίες. Επίσης παρατηρείται σημαντική δραστηριότητα αναδιάρθρωσης και συγχωνεύσεων των ενεργών ναυπηγείων. Ενώ ο αριθμός των ναυπηγείων που αντιπροσωπεύουν το «πρώτο» 25% του βιβλίου παραγγελιών παρέμεινε σταθερός κατά την τελευταία δεκαετία, από τις αρχές Σεπτεμβρίου 2017, το 50% ήταν σε παραγγελία σε 24 ναυπηγεία, από 32 ναυπηγεία δέκα χρόνια νωρίτερα. Εν τω μεταξύ, το 75% του βιβλίου παραγγελίας ήταν σε παραγγελία σε 59 ναυπηγεία, συγκριτικά με τα 101 ναυπηγεία μια δεκαετία πριν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κλίμακα συγχωνεύσεων ποικίλλει ανάλογα με τη χώρα. Στην Κίνα, ο αριθμός των ενεργών ναυπηγείων έχει μειωθεί απότομα από 384 το 2009 σε 114 τον Σεπτέμβριο του 2017. Πολλά ναυπηγεία της Κίνας, που άνοιξαν κατά τη διάρκεια της έκρηξης ζήτησης για νέες παραγγελίες, αγωνίστηκαν για την εξασφάλιση συμβάσεων όταν η ζήτηση μειώθηκε σημαντικά και η δραστηριότητα τελικά κατέληξε σε μεγάλο βαθμό να καθοδηγείται από κρατικές οντότητες.
Επιπλέον, το μερίδιο του κινεζικού βιβλίου παραγγελιών σε όρους CGT που αντιπροσωπεύουν τα «κορυφαία 10» ναυπηγεία στην Κίνα αυξήθηκε από 34% το 2007 σε 43% το Σεπτέμβριο του 2017. Ομοίως, στην Ιαπωνία και στην Ευρώπη τα «κορυφαία 10» ναυπηγεία από 49% και 30% αντίστοιχα σε 60% και 76% κατά την ίδια περίοδο, ενώ πολλά ευρωπαϊκά ναυπηγεία παύουν να λειτουργούν, ακόμη και αν άλλα έχουν επωφεληθεί πρόσφατα από παραγγελίες εταιρικών κρουαζιερόπλοιων. Εν τω μεταξύ, στην Κορέα, τα μεγάλα ναυπηγεία (Daewoo, Hyundai Heavy Industries και Samsung Heavy Industries) είδαν το μερίδιό τους στο βιβλίο παραγγελιών της Κορέας να αυξάνεται στο 92%, από 70% δέκα χρόνια νωρίτερα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ