
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
O συνολικός αριθμός των ενεργών ναυπηγείων μειώθηκε απότομα την τελευταία δεκαετία, κυρίως λόγω της σημαντικής μείωσης του μεγέθους του βιβλίου παραγγελιών.
Ο συνολικός αριθμός των ενεργών ναυπηγείων, μειώθηκε από 860 το 2007 σε 357 στις αρχές του Σεπτεμβρίου 2017, γεγονός που αντανακλά τον υψηλό αριθμό ναυπηγείων που εγκαταλείπουν την αγορά και δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσουν νέες παραγγελίες. Επίσης παρατηρείται σημαντική δραστηριότητα αναδιάρθρωσης και συγχωνεύσεων των ενεργών ναυπηγείων. Ενώ ο αριθμός των ναυπηγείων που αντιπροσωπεύουν το «πρώτο» 25% του βιβλίου παραγγελιών παρέμεινε σταθερός κατά την τελευταία δεκαετία, από τις αρχές Σεπτεμβρίου 2017, το 50% ήταν σε παραγγελία σε 24 ναυπηγεία, από 32 ναυπηγεία δέκα χρόνια νωρίτερα. Εν τω μεταξύ, το 75% του βιβλίου παραγγελίας ήταν σε παραγγελία σε 59 ναυπηγεία, συγκριτικά με τα 101 ναυπηγεία μια δεκαετία πριν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κλίμακα συγχωνεύσεων ποικίλλει ανάλογα με τη χώρα. Στην Κίνα, ο αριθμός των ενεργών ναυπηγείων έχει μειωθεί απότομα από 384 το 2009 σε 114 τον Σεπτέμβριο του 2017. Πολλά ναυπηγεία της Κίνας, που άνοιξαν κατά τη διάρκεια της έκρηξης ζήτησης για νέες παραγγελίες, αγωνίστηκαν για την εξασφάλιση συμβάσεων όταν η ζήτηση μειώθηκε σημαντικά και η δραστηριότητα τελικά κατέληξε σε μεγάλο βαθμό να καθοδηγείται από κρατικές οντότητες.
Επιπλέον, το μερίδιο του κινεζικού βιβλίου παραγγελιών σε όρους CGT που αντιπροσωπεύουν τα «κορυφαία 10» ναυπηγεία στην Κίνα αυξήθηκε από 34% το 2007 σε 43% το Σεπτέμβριο του 2017. Ομοίως, στην Ιαπωνία και στην Ευρώπη τα «κορυφαία 10» ναυπηγεία από 49% και 30% αντίστοιχα σε 60% και 76% κατά την ίδια περίοδο, ενώ πολλά ευρωπαϊκά ναυπηγεία παύουν να λειτουργούν, ακόμη και αν άλλα έχουν επωφεληθεί πρόσφατα από παραγγελίες εταιρικών κρουαζιερόπλοιων. Εν τω μεταξύ, στην Κορέα, τα μεγάλα ναυπηγεία (Daewoo, Hyundai Heavy Industries και Samsung Heavy Industries) είδαν το μερίδιό τους στο βιβλίο παραγγελιών της Κορέας να αυξάνεται στο 92%, από 70% δέκα χρόνια νωρίτερα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ