
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η ναύλωση ενός πλοίου – με χωρητικότητα φορτίου περίπου 170.000 τόνων – κυμαίνεται σήμερα περίπου στις 22.500 δολάρια την ημέρα, κατά μέσο όρο, που σημαίνει 25% περισσότερο από ένα μήνα πριν.
Η παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα της Κίνας ανεβαίνει σε νέα επίπεδα ρεκόρ, χάρη στην ισχυρή ζήτηση για κατασκευές και υποδομές. Περισσότεροι παραγωγοί χάλυβα στρέφονται τώρα σε μεταλλεύματα από χώρες όπως η Βραζιλία και η Αυστραλία. Ο σημαντικός χρόνος που απαιτείται για την αποστολή αυτού του εμπορεύματος από τη Νότια Αμερική στην Κίνα έχει επιδεινώσει την έλλειψη πλοίων, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο ρυθμός αύξησης των ναύλων.
Το βιομηχανικό ημερολόγιο της Κίνας φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο. Καθώς πλησιάζουν οι διακοπές της Εθνικής Ημέρας στις αρχές Οκτωβρίου, οι περισσότερες εταιρείες εξασφαλίζουν ναυλώσεις πλοίων πριν από τις επίσημες επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις.
Επιπλέον, τα σχέδια για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης τον χειμώνα, με τη δραστική περικοπή της παραγωγής χάλυβα στην επαρχία Hebei και αλλού, θα μπορούσαν επίσης να αποτελέσουν παράγοντα της τρέχουσας έκρηξης της ναυτιλιακής ζήτησης, λένε οι πηγές της αγοράς, καθώς οι παραγωγοί προσπαθούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις επόμενες εβδομάδες και μήνες.
Αλλά η παλίρροια θα μπορούσε σύντομα να γυρίσει. Λιγότερα πλοία γηράσκοντος εξέρχονται από την προμήθεια τώρα που τα ποσοστά ναύλωσης αυξάνονται, σύμφωνα με το πρακτορείο Tramp Data Service που εδρεύει στο Τόκιο. Πολλοί αναμένουν ότι τα ποσοστά μπορούν να ανεβούν μόνο πολύ υψηλότερα όσο αυξάνεται ο συνολικός αριθμός των πλοίων που υπηρετούν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ