Ρεκόρ τριετίας για τα ναύλα των Capesizes

    750
    Ρεκόρ τριετίας για τα ναύλα των Capesizes

    Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας

    Η ναύλωση ενός πλοίου –  με χωρητικότητα φορτίου περίπου 170.000 τόνων – κυμαίνεται σήμερα περίπου στις 22.500 δολάρια την ημέρα, κατά μέσο όρο, που σημαίνει 25% περισσότερο από ένα μήνα πριν.

    Η παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα της Κίνας ανεβαίνει σε νέα επίπεδα ρεκόρ, χάρη στην ισχυρή ζήτηση για κατασκευές και υποδομές. Περισσότεροι παραγωγοί χάλυβα στρέφονται τώρα σε μεταλλεύματα από χώρες όπως η Βραζιλία και η Αυστραλία. Ο σημαντικός χρόνος που απαιτείται για την αποστολή αυτού του εμπορεύματος από τη Νότια Αμερική στην Κίνα έχει επιδεινώσει την έλλειψη πλοίων, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο ρυθμός αύξησης των ναύλων.

    Το βιομηχανικό ημερολόγιο της Κίνας φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο. Καθώς πλησιάζουν οι διακοπές της Εθνικής Ημέρας στις αρχές Οκτωβρίου, οι περισσότερες εταιρείες εξασφαλίζουν ναυλώσεις πλοίων πριν από τις επίσημες επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις.

    Επιπλέον, τα σχέδια για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης τον χειμώνα, με τη δραστική περικοπή της παραγωγής χάλυβα στην επαρχία Hebei και αλλού, θα μπορούσαν επίσης να αποτελέσουν παράγοντα της τρέχουσας έκρηξης της ναυτιλιακής ζήτησης, λένε οι πηγές της αγοράς, καθώς οι παραγωγοί προσπαθούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις επόμενες εβδομάδες και μήνες.

    Αλλά η παλίρροια θα μπορούσε σύντομα να γυρίσει. Λιγότερα πλοία γηράσκοντος εξέρχονται από την προμήθεια τώρα που τα ποσοστά ναύλωσης αυξάνονται, σύμφωνα με το πρακτορείο Tramp Data Service που εδρεύει στο Τόκιο. Πολλοί αναμένουν ότι τα ποσοστά μπορούν να ανεβούν μόνο πολύ υψηλότερα όσο αυξάνεται ο συνολικός αριθμός των πλοίων που υπηρετούν.

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.