
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Οι κινεζικές εταιρείες υπέγραψαν δεσμεύσεις για τη χρηματοδότηση και την κατασκευή σιδηροδρόμων και λιμένων που θα βοηθήσουν τη Βραζιλία να εξάγει σιδηρομεταλλεύματα και σόγια, τα δύο βασικά προϊόντα που πωλεί στην Κίνα. Οι δεσμεύσεις υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια κρατικής επίσκεψης από τον πρόεδρο της Βραζιλίας Michel Temer.
Η China Communication Construction Ltd συμφώνησε να χρηματοδοτήσει την επέκταση του λιμανιού του Αμαζονίου στην Itaqui στην πολιτεία Maranhão, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Βραζιλίας Maurício Quintella σε δημοσιογράφους στο Πεκίνο.
Ξεχωριστά, μια κοινοπραξία πέντε κινεζικών εταιρειών επιβεβαίωσε την πρόθεσή τους να χτίσουν ένα λιμάνι στην πόλη Ilheus στο κράτος Bahia για την εξαγωγή σιδηρομεταλλεύματος από ένα ορυχείο 20 εκατ. τόνων ανά έτος στο Caetité, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Βραζιλίας.
Επιπλέον, οι εταιρείες σκοπεύουν να υποβάλουν προσφορά για προγραμματισμένη σύμβαση για πλειστηριασμό το επόμενο έτος για την κατασκευή και τη λειτουργία μιας σιδηροδρομικής γραμμής που ονομάζεται FIOL για να συνδέσει την πόλη Ilheus με το ορυχείο. Θα χρησιμοποιηθεί επίσης για τη μεταφορά σόγιας προς εξαγωγή.
Ο πλειοψηφικός ιδιοκτήτης του ορυχείου είναι το Ευρασιατικό Κέντρο Πόρων του Καζακστάν, με το κράτος της Bahia να κατέχει το υπόλοιπο ενδιαφέρον. Ο Temer σταμάτησε στο Καζακστάν στο δρόμο του στο Πεκίνο και συναντήθηκε με στελέχη της ERG, που του είπαν ότι σχεδίαζαν να επενδύσουν 1 δις δολάρια στο ορυχείο και να συνεισφέρουν 1,4 δις δολάρια για την κατασκευή του σιδηροδρόμου, ανέφερε η εφημερίδα της Βραζιλίας O Globo.
Ο Temer επισκέφθηκε το Πεκίνο επιδιώκοντας αυξημένες επενδύσεις από τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Βραζιλίας καθώς η κυβέρνησή του προώθησε σχέδια ιδιωτικοποίησης για αεροδρόμια, λιμάνια, οδικές και ενεργειακές υποδομές, συμπεριλαμβανομένου του Eletrobras με τη μεγαλύτερη χρησιμότητα για τη Βραζιλία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/EMAP
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ