
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Οι κινεζικές εταιρείες υπέγραψαν δεσμεύσεις για τη χρηματοδότηση και την κατασκευή σιδηροδρόμων και λιμένων που θα βοηθήσουν τη Βραζιλία να εξάγει σιδηρομεταλλεύματα και σόγια, τα δύο βασικά προϊόντα που πωλεί στην Κίνα. Οι δεσμεύσεις υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια κρατικής επίσκεψης από τον πρόεδρο της Βραζιλίας Michel Temer.
Η China Communication Construction Ltd συμφώνησε να χρηματοδοτήσει την επέκταση του λιμανιού του Αμαζονίου στην Itaqui στην πολιτεία Maranhão, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Βραζιλίας Maurício Quintella σε δημοσιογράφους στο Πεκίνο.
Ξεχωριστά, μια κοινοπραξία πέντε κινεζικών εταιρειών επιβεβαίωσε την πρόθεσή τους να χτίσουν ένα λιμάνι στην πόλη Ilheus στο κράτος Bahia για την εξαγωγή σιδηρομεταλλεύματος από ένα ορυχείο 20 εκατ. τόνων ανά έτος στο Caetité, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Βραζιλίας.
Επιπλέον, οι εταιρείες σκοπεύουν να υποβάλουν προσφορά για προγραμματισμένη σύμβαση για πλειστηριασμό το επόμενο έτος για την κατασκευή και τη λειτουργία μιας σιδηροδρομικής γραμμής που ονομάζεται FIOL για να συνδέσει την πόλη Ilheus με το ορυχείο. Θα χρησιμοποιηθεί επίσης για τη μεταφορά σόγιας προς εξαγωγή.
Ο πλειοψηφικός ιδιοκτήτης του ορυχείου είναι το Ευρασιατικό Κέντρο Πόρων του Καζακστάν, με το κράτος της Bahia να κατέχει το υπόλοιπο ενδιαφέρον. Ο Temer σταμάτησε στο Καζακστάν στο δρόμο του στο Πεκίνο και συναντήθηκε με στελέχη της ERG, που του είπαν ότι σχεδίαζαν να επενδύσουν 1 δις δολάρια στο ορυχείο και να συνεισφέρουν 1,4 δις δολάρια για την κατασκευή του σιδηροδρόμου, ανέφερε η εφημερίδα της Βραζιλίας O Globo.
Ο Temer επισκέφθηκε το Πεκίνο επιδιώκοντας αυξημένες επενδύσεις από τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Βραζιλίας καθώς η κυβέρνησή του προώθησε σχέδια ιδιωτικοποίησης για αεροδρόμια, λιμάνια, οδικές και ενεργειακές υποδομές, συμπεριλαμβανομένου του Eletrobras με τη μεγαλύτερη χρησιμότητα για τη Βραζιλία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/EMAP
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ