
															Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Οι κινεζικές εταιρείες υπέγραψαν δεσμεύσεις για τη χρηματοδότηση και την κατασκευή σιδηροδρόμων και λιμένων που θα βοηθήσουν τη Βραζιλία να εξάγει σιδηρομεταλλεύματα και σόγια, τα δύο βασικά προϊόντα που πωλεί στην Κίνα. Οι δεσμεύσεις υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια κρατικής επίσκεψης από τον πρόεδρο της Βραζιλίας Michel Temer.
Η China Communication Construction Ltd συμφώνησε να χρηματοδοτήσει την επέκταση του λιμανιού του Αμαζονίου στην Itaqui στην πολιτεία Maranhão, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Βραζιλίας Maurício Quintella σε δημοσιογράφους στο Πεκίνο.
Ξεχωριστά, μια κοινοπραξία πέντε κινεζικών εταιρειών επιβεβαίωσε την πρόθεσή τους να χτίσουν ένα λιμάνι στην πόλη Ilheus στο κράτος Bahia για την εξαγωγή σιδηρομεταλλεύματος από ένα ορυχείο 20 εκατ. τόνων ανά έτος στο Caetité, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Βραζιλίας.
Επιπλέον, οι εταιρείες σκοπεύουν να υποβάλουν προσφορά για προγραμματισμένη σύμβαση για πλειστηριασμό το επόμενο έτος για την κατασκευή και τη λειτουργία μιας σιδηροδρομικής γραμμής που ονομάζεται FIOL για να συνδέσει την πόλη Ilheus με το ορυχείο. Θα χρησιμοποιηθεί επίσης για τη μεταφορά σόγιας προς εξαγωγή.
Ο πλειοψηφικός ιδιοκτήτης του ορυχείου είναι το Ευρασιατικό Κέντρο Πόρων του Καζακστάν, με το κράτος της Bahia να κατέχει το υπόλοιπο ενδιαφέρον. Ο Temer σταμάτησε στο Καζακστάν στο δρόμο του στο Πεκίνο και συναντήθηκε με στελέχη της ERG, που του είπαν ότι σχεδίαζαν να επενδύσουν 1 δις δολάρια στο ορυχείο και να συνεισφέρουν 1,4 δις δολάρια για την κατασκευή του σιδηροδρόμου, ανέφερε η εφημερίδα της Βραζιλίας O Globo.
Ο Temer επισκέφθηκε το Πεκίνο επιδιώκοντας αυξημένες επενδύσεις από τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Βραζιλίας καθώς η κυβέρνησή του προώθησε σχέδια ιδιωτικοποίησης για αεροδρόμια, λιμάνια, οδικές και ενεργειακές υποδομές, συμπεριλαμβανομένου του Eletrobras με τη μεγαλύτερη χρησιμότητα για τη Βραζιλία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/EMAP
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ