
Η επόμενη χρονιά θα βρει την παγκόσμια κρουαζιέρα σε φάση ισχυρής ανάπτυξης, με 16 νέα κρουαζιερόπλοια να ξεκινούν τα δρομολόγιά τους προσφέροντας κρουαζιέρες σε όλους τους δημοφιλείς παγκόσμιους προορισμούς, Καραϊβική, Μεσόγειο, Βόρεια Ευρώπη αλλά και Ασία. Η συνεχής αύξηση του αριθμού όσων επιλέγουν μία κρουαζιέρα για τις διακοπές τους έχει οδηγήσει στην ανάγκη για ναυπήγηση νέων πλοίων και κάλυψη των διευρυνόμενων αναγκών των επιβατών. Αυτό έγινε σαφές και κατά την διάρκεια του συνεδρίου Seatrade Europe, το οποίο έλαβε χώρα στο Αμβούργο πριν από λίγες ημέρες.
Εκεί συζητήθηκε η θετική τροχιά της παγκόσμιας κρουαζιέρας, η οποία το 2018 θα κάνει και το πρώτο αποφασιστικό βήμα εισόδου στην «πράσινη» εποχή, καθώς θα παραδοθούν στις εταιρείες τα πρώτα κρουαζιερόπλοια, που θα κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Τέτοιο παράδειγμα θα είναι το «AIDAnova», το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που θα κινείται πλήρως με LNG, το οποίο θα διαθέτει 2.500 καμπίνες, 17 εστιατόρια και 23 μπαρ. Αναμένεται να ξεκινήσει τις κρουαζιέρες του τον Δεκέμβριο του 2018.
Ωστόσο, οι εταιρείες επενδύουν και σε πλοία ειδικά σχεδιασμένα για κρουαζιέρες εξερεύνησης αλλά και για κρουαζιέρες πολυτελείας, καθώς στοχεύουν σε ένα κοινό, που επιθυμεί μικρότερα κρουαζιερόπλοια, χωρίς συνωστισμό, με μεγαλύτερες, πολυτελείς και πιο προσωπικές ανέσεις. Τέτοια παραδείγματα είναι το μεγαλύτερο ιστιοφόρο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το «Flying Clipper», το οποίο ναυπηγείται στα κορεάτικα ναυπηγεία Bodo Split, αλλά και τα κρουαζιερόπλοια «Le Lapérouse» «Le Champlain», όπως και το «National Geographic Explorer», που απευθύνονται σε ένα κοινό, που επιθυμεί να εξερευνήσει τις πιο απομακρυσμένες θάλασσες του κόσμου ακόμα και το βορειοανατολικό πέρασμα.
Μέσα στο 2018, όμως, θα σπάσει και ένα ρεκόρ, με την ολοκλήρωση ναυπήγησης του «Symphony of the Seas». Το τελευταίο έχοντας 28 περισσότερες καμπίνες από το αδερφό του πλοίο «Harmony of the Seas», με δυνατότητα φιλοξενίας περισσότερων από 6.300 επιβατών, θα είναι ο επόμενος γίγαντας της κρουαζιέρας και το μεγαλύτερο παγκοσμίως κρουαζιερόπλοιο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/DAVID HECKER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ