
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η παραγωγή χάλυβα της Κίνας αναμένεται να αυξηθεί κατά 3% έως 5% το 2017 σε σύγκριση με πέρυσι, παρά το κλείσιμο μικρών παλαιών ορυχείων, καθώς οι αυξανόμενες τιμές ώθησαν τους μεγαλύτερους παίκτες για περισσότερο παραγωγή.
Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Σιδήρου και Χάλυβα της Κίνας (CISA), Qu Xiuli, δήλωσε ότι ο μεγαλύτερος παραγωγός χάλυβα στον κόσμο θα παράγει περίπου 840 εκατ. τόνους ακατέργαστου χάλυβα φέτος. Πέρυσι, η χώρα παρήγαγε 808 εκατ. τόνους χάλυβα.
Η παραγωγή χάλυβα στις χαλυβουργικές επιχειρήσεις της ένωσης – με ετήσια παραγωγική ικανότητα άνω του 1 εκατ. τόνων – αυξήθηκε κατά 6,8% τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, ενώ τα μικρά χαλυβουργεία σημείωσαν πτώση της παραγωγής κατά 2% από πέρυσι. Η αύξηση αυτή προέρχεται μετά την καταστολή του Πεκίνου, όπου έκλεισε 120 εκατ. τόνους χωρητικότητας χάλυβα χαμηλής τεχνολογίας κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και μετά από μια συνεχιζόμενη σειρά περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων σε μια προσπάθεια περιορισμού της ρύπανσης.
«Ο κινεζικός τομέας χάλυβα αναβαθμίζεται και ο δείκτης συγκέντρωσης της βιομηχανίας αυξάνεται», δήλωσε ο κ. Qu. Από τους 808 εκατ. τόνους χάλυβα που παρήχθησαν πέρυσι, μόνο το 36% προέρχεται από τους 10 μεγαλύτερους χαλυβουργούς στην Κίνα και το μερίδιό τους αναμένεται να αυξηθεί φέτος.
Η Κίνα προσπαθεί να εξορθολογήσει τις βαριές βιομηχανίες της για να μειώσει τα βάρη του χρέους και να παράγει προϊόντα υψηλότερης αξίας. Οι τιμές εξαγωγής των προϊόντων χάλυβα κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους αυξήθηκαν κατά 43,3% στα 686 $ /τόνο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Σιδήρου και Χάλυβα της Κίνας (CISA). Οι αυξήσεις των τιμών οδήγησαν σε άνοδο των κερδών στα κινεζικά χαλυβουργεία. «Τα καθαρά κέρδη των κινεζικών επιχειρήσεων χάλυβα έχουν αυξηθεί κατά 390% τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους σε πάνω από 70 δις γουάν. Αναμένουμε να έχουμε τουλάχιστον 100 δις γουάν σε κέρδη μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους», δήλωσε ο κ. Qu.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/SHUANGQI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ