
Πριν λίγη ώρα η πλοιοκτήτρια εταιρεία έστειλε σε όλα τα ΜΜΕ την ακόλουθη ανακοίνωση την οποία
και κοινοποιούμε χωρίς κανένα σχολιασμό:
“Έκπληκτοι, παρακολουθούμε και εμείς το «ταξίδι της πετρελαιοκηλίδας» από τη Νήσο Αταλάντη έως τη Σαρωνίδα. Δεν επιδιώκουμε να στρέψουμε τα φώτα της δημοσιότητας μακρυά από την βύθιση του Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ. Για εμάς, που το ναυάγιο του πλοίου σημαίνει αυτομάτως και ναυάγιο της εταιρείας μας, η εύρεση των αιτιών είναι μονόδρομος και αποτελεί πλέον σκοπό ζωής. Ομως δεν πρόκειται να ανεχτούμε την συκοφάντηση και διαστρέβλωση των γεγονότων, και δεν θα φέρουμε το βάρος ευθυνών που δεν μας αναλογούν. Επί μια εβδομάδα παρακολουθούμε αυξανόμενες τάσεις κανιβαλισμού και εκμετάλλευσης του τραγικού συμβάντος από διαφορετικές πλευρές, εις βάρος μας. Είμαστε στην μέση διασταυρωμένων πυρών και γινόμαστε εν τέλει οι αποδέκτες κατηγοριών για τις οποίες δεν είμαστε υπεύθυνοι. Τόσο η διοίκηση της εταιρείας όσο και το προσωπικό, δεχόμαστε καθημερινά απειλές από «άγνωστους» για την ζωή μας και καλούμεθα να λάβουμε μέτρα για να προστατευθούμε.
Φαίνεται ότι με την δική μας τραγωδία, πολλοί επιθυμούν να κάνουν καριέρα. Δεν είμαστε πολιτικοί και δεν εμπλεκόμεθα σε πολιτικά παιχνίδια. Παραιτήσεις ή μη, των αρμοδίων, δεν εμπίπτουν στην δική μας ευθύνη. Αντιμετωπίζουμε μια τραγωδία και καλούμαστε να βοηθήσουμε στην εξακρίβωση των αιτιών της, πράγμα το οποίο κάνουμε από την πρώτη στιγμή. Οτιδήποτε άλλο, δεν μας αφορά.
Το πετρέλαιο του Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ μόλυνε τις ακτές της Σαλαμίνας. Μόλυνε όμως και την «Αθηναική Ριβιέρα» ? οι δικοί μας «ειδικοί», δηλ. οι εταιρείες που βρίσκονται στην περιοχή του ναυαγίου και καθαρίζουν τις ακτές, οι οποίοι ασχολούνται επί δεκαετίες με τον καθαρισμό του περιβάλλοντος και είναι οι μόνοι που διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό και τεχνογνωσία, επισημαίνουν ότι η πετρελαιοκηλίδα δεν μπορεί να ταξιδεύει υπογείως και να εμφανίζεται μετά από μίλια ξαφνικά πάνω στις ακτές. Την πετρελαιοκηλίδα δεν εντόπισε κανένα αεροπλάνο/ελικόπτερο από όσα πετάνε σε όλο τον Σαρωνικό και σαρώνουν την περιοχή για την εύρεση πετρελαιοκηλίδων, ούτε οι δορυφορικές απεικονίσεις της περιοχής από την EMSA (EUROPEAN MARITIME SAFETY AGENCY). Η κατεύθυνση των ανέμων στην περιοχή του ναυαγίου ήταν προς την Σαλαμίνα. Το πλοίο στεγανοποιήθηκε πλήρως την Τρίτη 12/9. Απορίας άξιο είναι πώς η πετρελαιοκηλίδα εμφανίστηκε ξαφνικά στην συνέχεια στο Π. Φάληρο και στις υπόλοιπες περιοχές.
Γνωρίζουν όλοι ότι και άλλο πλοίο, άλλης εταιρείας, είχε ναυτικό ατύχημα λίγες ημέρες πριν την βύθιση του ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ στο Αιγαίο από το οποίο προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση. Είναι επίσης γεγονός ότι το ίδιο πλοίο, μια ημέρα πριν την βύθιση του ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ, είχε ένα δεύτερο ατύχημα, κατά την ανέλκυση του στην δεξαμενή του Περάματος, όπου επίσης χύθηκαν πετρέλαια στην θάλασσα. Δεν είμαστε εμείς εκείνοι που θα κρίνουμε εν τέλει ποια είναι η αιτία ρύπανσης των ακτών της Αττικής, ούτε είμαστε κατήγοροι άλλων εταιρειών, ούτε επιθυμούμε να τις εμπλέξουμε, αλλά μας δημιουργεί ερωτηματικά το γενονός ότι σε αυτήν την υπόθεση, κανείς δεν αναφέρεται. Δεν συκοφαντούμε, αλλά αναφερόμαστε σε πραγματικό γεγονός, αυτό του θαλασσίου ατυχήματος του άλλου πλοίου. Εμείς διεξάγουμε την δική μας ερευνα σε σχέση με το ανωτέρω συμβάν και κατά πόσο αυτό έπαιξε ρόλο στην εξάπλωση της μόλυνσης, αλλά μήπως πρέπει οι αρμόδιες αρχές να διερευνήσουν με περισσότερο ζήλο τις συνέπειες και την έκταση της μόλυνσης από το άλλο πλοίο, αντί να βιάζονται να καταλήξουν σε συμπεράσματα και να μας παραδίδουν ως «βορά» στα αδηφάγα στόματα ? αναρωτιέται κάποια από τις αρμόδιες αρχές και διερευνά αν η μόλυνση περιοχών πολύ μακριά απο το ναυάγιο, προέρχονται από πετρελαιοκηλίδα που ξεκίνησε το ταξίδι της από την ν. Αταλάντη για να καταλήξει στο Καβούρι, χωρίς να γίνει αντιληπτή από τους δορυφόρους, τα αεροπλάνα ή παραπλέοντα σκάφη ? και όλο αυτό υπογείως !
Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τις όλες τις αρχές. Παραμένουμε στην διάθεση τους, για όποια βοήθεια, στοιχεία ή συνεργασία ζητήσουν από εμάς.”
Φωτό: Γεώργιος Χριστάκης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ