
Με νεότερη ανακοίνωσή της, η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, δήλωσε τα παρακάτω:
“Όπως είναι γνωστό έχουμε δώσει εντολή στην εταιρεία “Σπανόπουλος” να εξαντλήσει όλα τα μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό ώστε να περιοριστεί η ρύπανση. Παρακολουθούμε με αγωνία την εξέλιξη όπως όλοι. Όμως το συμβάν είναι τραγικό και δεν συγχωρείται η εκμετάλλευσή του από κανέναν. Οι δηλώσεις διαφόρων ‘’ειδικών και μη’’ περί των δήθεν αιτιών του ναυαγίου παραπληροφορούν το κοινό και δημιουργούν εντυπώσεις που δεν βοηθούν ούτε στο έργο της απορρύπανσης, ούτε στην διαλεύκανση της αλήθειας, που πρώτοι εμείς επιθυμούμε να αποκαλυφθεί αφού η οικονομική καταστροφή της εταιρείας μας εκ του συμβάντος είναι ανυπολόγιστη. Αν και οι περιστάσεις δεν ενδείκνυνται για αντιπαραθέσεις, οφείλουμε προς υπεράσπιση τουλάχιστον των εργαζομένων στην εταιρεία μας, να επαναλάβουμε ότι το πλοίο είχε τα πιστοποιητικά του εν ισχύ και καμία καταγγελία δεν έγινε ποτέ ενώπιον αρχής από κανένα ναυτικό σχετικά με την αξιοπλοΐα του Δ/Ξ’’ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ’’. Όποιος έχει αποδείξεις για το αντίθετο, τις οποίες τόσα χρόνια δεν κατέθεσε πουθενά θα πρέπει να τις προσκομίσει τώρα ενώπιον των αρμόδιων αρχών, αντί να εμπαίζει δια της διασποράς ψευδών ειδήσεων πρώτα τις αρχές που είναι κατά νόμο υπεύθυνες για τους ελέγχους των πλοίων, την εταιρεία που υπέστη την ζημία και βεβαίως τους επιχειρηματίες και τους πολίτες που υφίστανται τα αποτελέσματα του ναυαγίου”.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του “Αγία Ζώνη ΙΙ” ανέθεσε στην “Spanopoulos Group” το έργο απορρύπανσης της θαλάσσιας περιοχής όπου συνέβη το ναυάγιο. Η “Spanopoulos Group” με επίσημο δελτίο Τύπου της ενημέρωσε για τις ενέργειές της: “Μετά τη βύθιση του Δ/Ξ «Αγία Ζώνη ΙΙ» (Ν.Π. 11769) κατά τις πρώτες πρωινές ώρες της 10/9/2017 στην περιοχή νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντη, η πλοιοκτήτρια ανέθεσε στην εταιρεία μας “Spanopoulos Group” το έργο της αντιμετώπισης και του περιορισμού των συνεπειών του ναυαγίου στο θαλάσσιο περιβάλλον, το οποίο και πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. και τη συνδρομή άλλων εξειδικευμένων εταιρειών. Με αυτόν τον στόχο, από την πρώτη στιγμή της ανάθεσης μέχρι και σήμερα, το εξειδικευμένο προσωπικό μας επιχειρεί με πλωτά και χερσαία μέσα, τόσο στο σημείο βύθισης όσο και περιμετρικά του ναυαγίου. Πέρα από την άμεση αντιμετώπιση, οι ομάδες μας σχεδίασαν και υλοποιούν μια σειρά από στοχευμένες ενέργειες ώστε να μειωθεί κατά το δυνατόν ο κίνδυνος για το περιβάλλον. Συνοπτικά αναφέρουμε τα εξής:
· Κινητοποιήσαμε άμεσα και μεταφέραμε στο σημείο του ναυαγίου πλωτά μέσα, αντιρρυπαντικά σκάφη και καταδυτικό συνεργείο, με σκοπό τον περιορισμό διαρροής ποσοτήτων πετρελαιοειδών, καυσίμων και λοιπών ρυπογόνων ουσιών.
· Ξεκινήσαμε και ολοκληρώσαμε εργασίες στεγανοποίησης, με αποτέλεσμα την εξάλειψη των διαρροών.
· Ποντίσαμε τριπλή σειρά πλωτών φραγμάτων γύρω από το ναυάγιο.
· Κάναμε χρήση επαρκών μηχανικών μέσων περισυλλογής καθώς και άλλων μέσων και εξοπλισμού, για να αντιμετωπίσουμε όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά τη θαλάσσια ρύπανση”.
Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι πραγματοποιήθηκε αυτοψία στο παραλιακό μέτωπο του Σαρωνικού Κόλπου. Μετά την ολοκλήρωση της επιθεώρησης των εργασιών απορρύπανσης, ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε: «Κάναμε μια επίσκεψη σε όλα τα επίδικα σημεία που έχουν παρουσιαστεί κηλίδες πετρελαίου. Έχουμε μια σημαντική εικόνα βελτίωσης. Η επιχείρηση συνεχίζεται με την ίδια ένταση. Δύο πράγματα που θα μπορούσα να πω είναι ότι πετύχαμε τη στεγανοποίηση του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου και σήμερα πιστεύω να αρχίσει η απάντληση πετρελαίου. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός, γιατί ελέγχεις την πηγή της ρύπανσης. Από την άλλη πλευρά, έχουμε επιστρατεύσει όλα τα μέσα που υπάρχουν στη χώρα, προκειμένου να περιορίσουμε τις επιπτώσεις της ρύπανσης. Χρησιμοποιούμε απορρυπαντικά, φιλικά προς το περιβάλλον και πρέπει να το τονίσουμε, γιατί έχουμε πάντα την τάση να αυτομαστιγωνόμαστε ως λαός. Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός δήλωσε: “Θα ήθελα να πω ότι το συγκεκριμένο περιστατικό δεν πρέπει να αμαυρώσει το Λιμενικό Σώμα και την Ναυτιλία της χώρας. Καθημερινά διακινούνται τόνοι πετρελαίου με απόλυτη ασφάλεια και δεν έχει συμβεί κάτι ανάλογο. Ας έχουμε εμπιστοσύνη στην ελληνική Ναυτιλία και πίστη ότι η ναυσιπλοΐα στις ελληνικές θάλασσες είναι ασφαλής».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Βλάχος
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ