
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Από τις αρχές του Ιουλίου, τα επίπεδα της ναυλαγοράς έχουν αυξηθεί. Μέχρι τα μέσα του Αυγούστου, είχαν φτάσει σε επίπεδο break even, λίγο πριν γίνουν κερδοφόρα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της BIMCO ένα πλοίο bulker μεγέθους capesize, με μέσο όρο χρηματοδότησης του στόλου και λειτουργικά κόστη, μετατρέπεται κερδοφόρα η λειτουργία του όταν τα επίπεδα των ναύλων υπερβαίνουν τα 15.300 δολάρια ΗΠΑ ανά ημέρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η σημαντική βελτίωση της ναυλαγοράς εμφανίζεται στο μεγαλύτερο μέγεθος πλοίου, capesize bulker, και όχι στα υπόλοιπα μεγέθη. Αυτό αντανακλά την εξέλιξη της ζήτησης φορτίου και υπογραμμίζει το γεγονός ότι η πλεονάζουσα προσφορά των πλοίων παραμένει πρόκληση για την ευφορία της ναυλαγοράς.
Ωστόσο, τα θετικά σημάδια της ανάκαμψης παροτρύνουν τις ταχύτερες παραδόσεις νεότευκτων πλοίων από τα ναυπηγεία, γεγονός που καθυστερεί την πλήρη επιστροφή της ναυλαγοράς σε θετική τροχιά.
Η BIMCO εκτιμά ότι η έλλειψη όγκου διαλύσεων των πλοίων κατά 5 εκ dwt θα οδηγήσει σε αύξηση του στόλου στο 3,4%. Προκειμένου η ανάκαμψη να παραμείνει σε τροχιά, η πλευρά της προσφοράς πρέπει να αντιμετωπιστεί με εξαιρετική προσοχή καθώς η αύξηση της ζήτησης αναμένεται να είναι περίπου 3,5% σχεδόν ισότιμη με την προσφορά των πλοίων.
Είναι παρήγορο το γεγονός ότι η αύξηση της ζήτησης φέτος ήταν ευρεία, όσον αφορά τα βασικά προϊόντα και τις χώρες εισαγωγής. Ωστόσο, η Κίνα εξακολουθεί να είναι ο εισαγωγέας που έχει σημασία αλλά η χώρα αλλάζει και αυτό θα ανησυχεί τους ναυτιλιακούς παίκτες την επόμενη πενταετία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/STEPHEN MORRISON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ