
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Από τις αρχές του Ιουλίου, τα επίπεδα της ναυλαγοράς έχουν αυξηθεί. Μέχρι τα μέσα του Αυγούστου, είχαν φτάσει σε επίπεδο break even, λίγο πριν γίνουν κερδοφόρα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της BIMCO ένα πλοίο bulker μεγέθους capesize, με μέσο όρο χρηματοδότησης του στόλου και λειτουργικά κόστη, μετατρέπεται κερδοφόρα η λειτουργία του όταν τα επίπεδα των ναύλων υπερβαίνουν τα 15.300 δολάρια ΗΠΑ ανά ημέρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η σημαντική βελτίωση της ναυλαγοράς εμφανίζεται στο μεγαλύτερο μέγεθος πλοίου, capesize bulker, και όχι στα υπόλοιπα μεγέθη. Αυτό αντανακλά την εξέλιξη της ζήτησης φορτίου και υπογραμμίζει το γεγονός ότι η πλεονάζουσα προσφορά των πλοίων παραμένει πρόκληση για την ευφορία της ναυλαγοράς.
Ωστόσο, τα θετικά σημάδια της ανάκαμψης παροτρύνουν τις ταχύτερες παραδόσεις νεότευκτων πλοίων από τα ναυπηγεία, γεγονός που καθυστερεί την πλήρη επιστροφή της ναυλαγοράς σε θετική τροχιά.
Η BIMCO εκτιμά ότι η έλλειψη όγκου διαλύσεων των πλοίων κατά 5 εκ dwt θα οδηγήσει σε αύξηση του στόλου στο 3,4%. Προκειμένου η ανάκαμψη να παραμείνει σε τροχιά, η πλευρά της προσφοράς πρέπει να αντιμετωπιστεί με εξαιρετική προσοχή καθώς η αύξηση της ζήτησης αναμένεται να είναι περίπου 3,5% σχεδόν ισότιμη με την προσφορά των πλοίων.
Είναι παρήγορο το γεγονός ότι η αύξηση της ζήτησης φέτος ήταν ευρεία, όσον αφορά τα βασικά προϊόντα και τις χώρες εισαγωγής. Ωστόσο, η Κίνα εξακολουθεί να είναι ο εισαγωγέας που έχει σημασία αλλά η χώρα αλλάζει και αυτό θα ανησυχεί τους ναυτιλιακούς παίκτες την επόμενη πενταετία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/STEPHEN MORRISON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ