Αγία Ζώνη ΙΙ: Η απάντηση της εταιρείας

    3824
    Αγία Ζώνη ΙΙ: Η απάντηση της εταιρείας

    Συνεχίζονται οι εντατικές προσπάθειες για την απορρύπανση της θαλάσσιας περιοχής της Κυνοσούρας και των Σεληνίων από την θαλάσσια μόλυνση που προκάλεσε η βύθιση του δεξαμενόπλοιου “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ” στις 10 Σεπτεμβρίου.

    Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ,  εχθές το απόγευμα κομμάτια πετρελαιοκηλίδας εντοπίστηκαν κοντά στις ακτές της Φρεαττύδας στον Πειραιά.

    Ο δήμαρχος Πειραιά, κ. Γιάννης Μώραλης, από την πρώτη στιγμή που ενημερώθηκε ότι η πετρελαιοκηλίδα που προκλήθηκε στη θαλάσσια περιοχή της Σαλαμίνας επικοινώνησε με τον αντιπεριφερειάρχη Πειραιά, κ. Γιώργο Γαβρίλη και τον αρχηγό του λιμενικού σώματος, κ. Σταμάτη Ράπτη, προκειμένου να ζητήσει να γίνουν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες, καθώς ο δήμος Πειραιά δεν έχει αρμοδιότητα παρέμβασης.

    Όπως αναφέρει το ΑΠΕ ΜΠΕ, περισσότερα από 60 άτομα ιδιωτικού συνεργείου επιχειρούν εντατικά από το πρωί στην παραλία του Παρασκευά στα Βοτσαλάκια και στην θαλάσσια περιοχή μπροστά από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων. Στη μάχη της αντιρρύπανσης μπαίνει από σήμερα και το δεξαμενόπλοιο «AKTEA OSRV» της εταιρείας Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος- ένα σκάφος σύμφωνα με ειδικούς- με τεράστιες δυνατότητες απάντλησης πετρελαιοειδών.

    Έκτακτη σύσκεψη πραγματοποιήθηκε επίσης σήμερα το πρωί στο υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση για όλες τις ενέργειες που έχουν γίνει έως τώρα για την αντιμετώπιση της ρύπανσης που προκάλεσε η βύθιση του αγκυροβολημένου μικρού δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ακόμα η εκπρόσωπος από την Διεύθυνση Υγειονομικών Ελέγχων της Περιφέρειας κ. Πεφάνη, ο εκπρόσωπος της εταιρίας “Όμιλος Επιχειρήσεων Σπανόπουλος” Μιχάλης Σπανόπουλος, καθώς και η δικηγόρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας «AGIA ZONI II Ναυτική Εταιρία» του δεξαμενόπλοιου “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ”, δικηγόρος Χριστίνα Σφαέλου.
    Ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας Διονύσης Χαράλαμπος Καλαματιανός, σημείωσε ότι η κινητοποίηση του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής ήταν άμεση και τις πρώτες πρωινές ώρες, μετά το ναυάγιο περιπολούσαν ήδη στην περιοχή σκάφη του Λιμενικού Σώματος. «Αξιοποιήθηκαν αμέσως, όλα τα διαθέσιμα μέσα του Λιμενικού Σώματος» είπε ο κ. Καλαματιανός. Σημείωσε μάλιστα ότι χρειάστηκαν λιγότερο από 4 ώρες για να αναθέσει η πλοιοκτήτρια εταιρία στον “Όμιλος Επιχειρήσεων Σπανόπουλος”, την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης και την απάντληση του φορτίου από το βυθισμένο πλοίο. Όπως σημείωσε, το περιστατικό το οποίο χαρακτηρίζεται ως μείζονος σημασίας, λόγω του μεγάλου φορτίου που είχε το πλοίο, σημειώθηκε νύχτα. «Με το πρώτο φως της ημέρας πέταξαν αεροσκάφη του Λιμενικού Σώματος για την εκτίμηση της ρύπανσης, ενώ την ίδια ώρα εντοπίστηκε και το βυθισμένο πλοίο. Τοποθετήθηκαν φράγματα και στη συνέχεια έπεσαν οι δύτες. Έτσι, δεν χάθηκε καθόλου χρόνος», τόνισε ο κ. Καλαματιανός.

    Από την πλευρά της η πλοιοκτήτρια εταιρεία του δεξαμενόπλοιου “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ” με επίσημη ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:

    “Η εταιρεία ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ εκφράζει την ειλικρινή λύπη της για την αδόκητη πρόκληση ναυαγίου του Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ και την εξ αυτού ακόλουθη μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος  και της παράκτιας  περιοχής της  Σαλαμίνας και δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράσταση μας στους κατοίκους, τους επιχειρηματίες της περιοχής και τις τοπικές αρχές. Από την πλευρά μας, αμέσως μετά την βύθιση του πλοίου, που είναι τεράστιο πλήγμα για εμάς, το προσωπικό και τις οικογένειες μας, δόθηκαν εντολές στην ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης, να πράξει ό,τι είναι ανθρωπίνως και τεχνικώς δυνατό, ώστε να καθαριστεί πλήρως η πληγείσα περιοχή. Έχουμε τις διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα γίνει.

    ‘Ηδη η διαρροή από το πλοίο έχει σταματήσει και συνεχίζονται  οι προσπάθειες  άντλησης του φορτίου, το οποίο θα μεταφορτωθεί σε άλλο πλοίο το οποίο ναύλωσε η εταιρεία μας για τον σκοπό αυτό, ώστε να διασφαλίσουμε ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα μελλοντικής διαρροής.

    Σε κάθε περίπτωση είμαστε και θα παραμείνουμε σε διαρκή επαφή με όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως το περιβάλλον.

    ‘Οσον αφορά τα αίτια του ναυαγίου, παρόλο που αντιλαμβανόμαστε πλήρως την αγωνία όλων να μάθουν τι ακριβώς συνέβη, ενημερώνουμε ότι οι αυτοψίες των δυτών και οι πραγματογνωμοσύνες από τις αρμόδιες αρχές/οργανισμούς είναι σε εξέλιξη και μόνο όταν ολοκληρωθούν, θα είμαστε σε θέση να τα γνωρίζουμε. ‘Εως τότε, το μόνο για το οποίο ως πλοιοκτήτρια μπορούμε να διαβεβαιώσουμε είναι ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο, τα πιστοποιητικά του ήταν εν ισχύ και είχε υποβληθεί σε όλους τους ελέγχους, όπως η κείμενη νομοθεσία απαιτεί. Επομένως κάθε «υποψία» που εκφράζεται από οιονδήποτε σχετικά με υποτιθέμενη μη καταλληλότητα του πλοίου να εκτελεί το έργο για το οποίο προοριζόταν είναι ψευδής, συκοφαντική και η εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της. Θα επανέλθουμε με νεότερη ενημέρωση.”

     

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.