
Αναφορικά με την βύθιση του Δ/Ξ πλοίου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» Ν. Πειραιά 11763, στη θαλάσσια περιοχή νότια- νοτιοδυτικά της ν. Αταλάντης και την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης, που έλαβε χώρα την 10-09-2017, το ΥΝΑ ενημέρωσε ότι, μετά την άμεση αντίδραση του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και της πλοιοκτήτριας εταιρίας, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου, ενώ από την ιδιωτική εταιρεία στην οποία έχουν ανατεθεί οι εργασίες απορρύπανσης έχει κατατεθεί σχέδιο απάντλησης καυσίμων στη Λιμενική Αρχή Πειραιά, προκειμένου να αξιολογηθεί και στη συνέχεια να εκκινήσουν οι εργασίες απάντλησης του φορτίου του πλοίου.
Στην περιοχή του ναυαγίου ενισχύονται τα σκάφη Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ που επιχειρούν επί τόπου, ενώ στη Σαλαμίνα, κατόπιν συνεννόησης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την πλοιοκτήτρια εταιρία, έχουν σταλεί επιπλέον τρία βυτιοφόρα οχήματα, για να βοηθήσουν στην απορρύπανση των ακτών.
Επίσης, στην ευρύτερη περιοχή του ναυαγίου συνεχίζουν να επιχειρούν πλωτός γερανός, Ρ/Κ και παράκτια αντιρρυπαντικά σκάφη αναδόχου εταιρείας εργασιών απορρύπανσης.
Σε δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Δήμαρχος Σαλαμίνας κα Ισιδώρα Νάννου- Παπαθανασίου ανέφερε ότι «χρειάζονται περισσότερες δυνάμεις για να αντιμετωπιστεί η μεγάλη έκταση της ζημιάς», καθώς η ρύπανση από τα πετρελαιοειδή και την πίσσα εκτείνεται σε μήκος 1,5 χλμ. μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων.
«Η θάλασσα και οι ακτές είναι πολύ επιβαρυμένες» προσθέτει η κα Νάννου, ενώ εξαιτίας της άσχημης μυρωδιάς που επικρατεί στην ατμόσφαιρα, έχει νεκρώσει όλη η περιοχή. «Τα καταστήματα εστίασης που βρίσκονται στην περιοχή αυτή την στιγμή δεν λειτουργούν, αφού δεν πατάει άνθρωπος εδώ» εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ η δήμαρχος Σαλαμίνας και προσθέτει ότι, πέρα από τη μεγάλη περιβαλλοντική ζημιά, υπάρχει και η οικονομική.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ η κα Νάννου τόνισε πως θα αποδοθούν ευθύνες για να καταβληθούν αποζημιώσεις για τους ανθρώπους της περιοχής, αλλά και για την περιοχή την ίδια σε ότι αφορά την φυσιολογία της, που έχει καταστραφεί.









Φωτό: Γεώργιος Χριστάκης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ