
Αναφορικά με την βύθιση του Δ/Ξ πλοίου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» Ν. Πειραιά 11763, στη θαλάσσια περιοχή νότια- νοτιοδυτικά της ν. Αταλάντης και την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης, που έλαβε χώρα την 10-09-2017, το ΥΝΑ ενημέρωσε ότι, μετά την άμεση αντίδραση του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και της πλοιοκτήτριας εταιρίας, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου, ενώ από την ιδιωτική εταιρεία στην οποία έχουν ανατεθεί οι εργασίες απορρύπανσης έχει κατατεθεί σχέδιο απάντλησης καυσίμων στη Λιμενική Αρχή Πειραιά, προκειμένου να αξιολογηθεί και στη συνέχεια να εκκινήσουν οι εργασίες απάντλησης του φορτίου του πλοίου.
Στην περιοχή του ναυαγίου ενισχύονται τα σκάφη Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ που επιχειρούν επί τόπου, ενώ στη Σαλαμίνα, κατόπιν συνεννόησης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την πλοιοκτήτρια εταιρία, έχουν σταλεί επιπλέον τρία βυτιοφόρα οχήματα, για να βοηθήσουν στην απορρύπανση των ακτών.
Επίσης, στην ευρύτερη περιοχή του ναυαγίου συνεχίζουν να επιχειρούν πλωτός γερανός, Ρ/Κ και παράκτια αντιρρυπαντικά σκάφη αναδόχου εταιρείας εργασιών απορρύπανσης.
Σε δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Δήμαρχος Σαλαμίνας κα Ισιδώρα Νάννου- Παπαθανασίου ανέφερε ότι «χρειάζονται περισσότερες δυνάμεις για να αντιμετωπιστεί η μεγάλη έκταση της ζημιάς», καθώς η ρύπανση από τα πετρελαιοειδή και την πίσσα εκτείνεται σε μήκος 1,5 χλμ. μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων.
«Η θάλασσα και οι ακτές είναι πολύ επιβαρυμένες» προσθέτει η κα Νάννου, ενώ εξαιτίας της άσχημης μυρωδιάς που επικρατεί στην ατμόσφαιρα, έχει νεκρώσει όλη η περιοχή. «Τα καταστήματα εστίασης που βρίσκονται στην περιοχή αυτή την στιγμή δεν λειτουργούν, αφού δεν πατάει άνθρωπος εδώ» εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ η δήμαρχος Σαλαμίνας και προσθέτει ότι, πέρα από τη μεγάλη περιβαλλοντική ζημιά, υπάρχει και η οικονομική.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ η κα Νάννου τόνισε πως θα αποδοθούν ευθύνες για να καταβληθούν αποζημιώσεις για τους ανθρώπους της περιοχής, αλλά και για την περιοχή την ίδια σε ότι αφορά την φυσιολογία της, που έχει καταστραφεί.
Φωτό: Γεώργιος Χριστάκης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ