
Πριν από λίγες ημέρες τo Βερολίνο ανακοίνωσε πως προχωρά σε επιδότηση κάθε Γερμανού πλοιοκτήτη που λαμβάνει την απόφαση να μετασκευάσει ή να ναυπηγήσει πλοίο, το οποίο θα καταναλώνει ως καύσιμο αποκλειστικά υγροποιημένο φυσικό αέριο. Η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών χαιρέτισε με επίσημη ανακοίνωσή της το πρόγραμμα επιδότησης της γερμανικής ποντοπόρου ναυτιλίας για χρήση LNG, το οποίο ανακοινώθηκε με κάθε επισημότητα στο Βερολίνο.
Ο Ralf Nagel διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών σε δηλώσεις του τόνισε πως «το πρόγραμμα επιδοτήσεων πρόκειται να βοηθήσει τους Γερμανούς πλοιοκτήτες ώστε να επωμισθούν το σημαντικό πρόσθετο κόστος που απαιτείται για τα πλοία που κινούνται με LNG και αποτελεί ένα πραγματικό όφελος για το περιβάλλον». Το κόστος μετασκευής ή ναυπήγησης πλοίων που κινούνται με LNG αποτελεί μία περίπλοκη και δαπανηρή διαδικασία. Ενδεικτικά, σε σύγκριση με τα συμβατικά πλοία, οι μηχανές LNG, οι δεξαμενές καυσίμων καθώς και οι γραμμές τροφοδοσίας είναι από 20 έως και 30% πιο ακριβές.
Ο Ralf Nagel προσέθεσε, επίσης, πως «με την χρήση του LNG μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά τις εκπομπές αέριων ρύπων και να βελτιώσουμε την ποιότητα του αέρα στις ακτές και στους λιμένες». Συγκεκριμένα, με την χρήση LNG μειώνονται οι εκπομπές CO2 έως και 25%, ενώ οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 80%. Επιπλέον, το LNG δεν εκπέμπει θείο ούτε σωματίδια. Όσον αφορά την ασφάλεια, το LNG προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα. Στη θερμοκρασία αποθήκευσής του στους -162 ° C, το LNG δεν είναι εύφλεκτο ούτε υπάρχει κίνδυνος έκρηξης.
Η Ένωση των Γερμανών εφοπλιστών τονίζει στην ανακοίνωσή της την μεγάλη βοήθεια που παρέχεται από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, σταθερά τις τελευταίες δεκαετίες. Χαρακτηριστικά σημειώνεται πως στα μέσα της δεκαετίας του 1980 το Βερολίνο είχε και τότε βοηθήσει με επιδοτήσεις την γερμανική εμπορική ναυτιλία να επιτύχει τη μετάβαση από το ντίζελ στο βαρύ μαζούτ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/KOREA GAS CORPORATION HANDOUT SOUTH KOREA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ