
Πριν από λίγες ημέρες τo Βερολίνο ανακοίνωσε πως προχωρά σε επιδότηση κάθε Γερμανού πλοιοκτήτη που λαμβάνει την απόφαση να μετασκευάσει ή να ναυπηγήσει πλοίο, το οποίο θα καταναλώνει ως καύσιμο αποκλειστικά υγροποιημένο φυσικό αέριο. Η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών χαιρέτισε με επίσημη ανακοίνωσή της το πρόγραμμα επιδότησης της γερμανικής ποντοπόρου ναυτιλίας για χρήση LNG, το οποίο ανακοινώθηκε με κάθε επισημότητα στο Βερολίνο.
Ο Ralf Nagel διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών σε δηλώσεις του τόνισε πως «το πρόγραμμα επιδοτήσεων πρόκειται να βοηθήσει τους Γερμανούς πλοιοκτήτες ώστε να επωμισθούν το σημαντικό πρόσθετο κόστος που απαιτείται για τα πλοία που κινούνται με LNG και αποτελεί ένα πραγματικό όφελος για το περιβάλλον». Το κόστος μετασκευής ή ναυπήγησης πλοίων που κινούνται με LNG αποτελεί μία περίπλοκη και δαπανηρή διαδικασία. Ενδεικτικά, σε σύγκριση με τα συμβατικά πλοία, οι μηχανές LNG, οι δεξαμενές καυσίμων καθώς και οι γραμμές τροφοδοσίας είναι από 20 έως και 30% πιο ακριβές.
Ο Ralf Nagel προσέθεσε, επίσης, πως «με την χρήση του LNG μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά τις εκπομπές αέριων ρύπων και να βελτιώσουμε την ποιότητα του αέρα στις ακτές και στους λιμένες». Συγκεκριμένα, με την χρήση LNG μειώνονται οι εκπομπές CO2 έως και 25%, ενώ οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 80%. Επιπλέον, το LNG δεν εκπέμπει θείο ούτε σωματίδια. Όσον αφορά την ασφάλεια, το LNG προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα. Στη θερμοκρασία αποθήκευσής του στους -162 ° C, το LNG δεν είναι εύφλεκτο ούτε υπάρχει κίνδυνος έκρηξης.
Η Ένωση των Γερμανών εφοπλιστών τονίζει στην ανακοίνωσή της την μεγάλη βοήθεια που παρέχεται από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, σταθερά τις τελευταίες δεκαετίες. Χαρακτηριστικά σημειώνεται πως στα μέσα της δεκαετίας του 1980 το Βερολίνο είχε και τότε βοηθήσει με επιδοτήσεις την γερμανική εμπορική ναυτιλία να επιτύχει τη μετάβαση από το ντίζελ στο βαρύ μαζούτ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/KOREA GAS CORPORATION HANDOUT SOUTH KOREA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ