
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Για δεκαετίες, ο ναυπηγικός τομέας υπήρξε ένας από τους βασικούς παράγοντες ανάπτυξης για την τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας. Η Νότια Κορέα φιλοξενεί την Hyundai Heavy Indutries και δύο ακόμη κορυφαία ναυπηγεία – Samsung Heavy Industries Co. και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co.
Τα ναυπηγεία υπέστησαν απότομη πτώση στις νέες παραγγελίες και αντιμετώπισαν ακυρώσεις τα τελευταία χρόνια εξαιτίας των χαμηλών τιμών του πετρελαίου και της κάμψης της παγκόσμιας οικονομίας, αναγκάζοντάς τους να μειώσουν το κόστος μέσω της μείωσης του εργατικού δυναμικού και των πωλήσεων περιουσιακών στοιχείων. Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες, η Hyundai Heavy Industries δήλωσε πρόσφατα στο σωματείο της ότι οι άδειες και τα προγράμματα κατάρτισης για αδρανείς εργαζόμενους είναι απαραίτητα για την παύση της πτώσης των παραγγελιών. Το ναυπηγείο εκτιμά ότι περίπου 5.000 από το 17.000 εργατικό δυναμικό του πρέπει να λάβουν σταδιακά άδεια άνευ αποδοχών και να προχωρήσουν σε προγράμματα κατάρτισης.
Η Samsung Heavy Industries είναι επίσης σε συνομιλίες με τους εργαζόμενους για να μειώσει το κόστος. Τα μέτρα περιλαμβάνουν την άδεια άνευ αποδοχών ενός μηνός, την επιστροφή μέρους των μισθών και το σύστημα πρόωρης συνταξιοδότησης. Η Samsung έκλεισε επίσης δύο αποβάθρες, συμπεριλαμβανομένης μιας πλωτής αποβάθρας, ενόψει της μείωσης των νέων παραγγελιών. Η Daewoo Shipbuilding είναι, επίσης, σε διαδικασίες για να πουλήσει μια πρόσθετη ξηρά αποβάθρα. Πέρυσι, πώλησε δύο από αυτές.
Ωστόσο, η χρονιά αυτή έφερε περισσότερες νέες παραγγελίες από ό, τι αναμενόταν. Η Hyundai Heavy και οι θυγατρικές της έχουν εξασφαλίσει μια σειρά νέων συμβάσεων, με τις νέες τους παραγγελίες να φτάνουν τα $4,2 δις για την κατασκευή 72 πλοίων το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η αύξηση αυτή είναι εντυπωσιακή συγκριτικά με τις 13 νέες παραγγελίες το προηγούμενο έτος αξίας $1 δις. Αλλά η άνοδος των νέων παραγγελιών δεν σημαίνει αμέσως την έναρξη των εργασιών ναυπηγικής.
Τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της Κορέας έχουν ήδη εξαλείψει συνολικά 8.300 θέσεις εργασίας για να αντιμετωπίσουν τις απώλειες από μειωμένες παραγγελίες κατά το πρώτο εξάμηνο. Το 2015 υπέστησαν μια συνδυασμένη λειτουργική ζημία ύψους $8,5 τρις, ενώ το 2016, η Hyundai Heavy κατάφερε να αποκομίσει κέρδη, αλλά οι άλλες δύο υπέστησαν ζημίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ