
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Για δεκαετίες, ο ναυπηγικός τομέας υπήρξε ένας από τους βασικούς παράγοντες ανάπτυξης για την τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας. Η Νότια Κορέα φιλοξενεί την Hyundai Heavy Indutries και δύο ακόμη κορυφαία ναυπηγεία – Samsung Heavy Industries Co. και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co.
Τα ναυπηγεία υπέστησαν απότομη πτώση στις νέες παραγγελίες και αντιμετώπισαν ακυρώσεις τα τελευταία χρόνια εξαιτίας των χαμηλών τιμών του πετρελαίου και της κάμψης της παγκόσμιας οικονομίας, αναγκάζοντάς τους να μειώσουν το κόστος μέσω της μείωσης του εργατικού δυναμικού και των πωλήσεων περιουσιακών στοιχείων. Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες, η Hyundai Heavy Industries δήλωσε πρόσφατα στο σωματείο της ότι οι άδειες και τα προγράμματα κατάρτισης για αδρανείς εργαζόμενους είναι απαραίτητα για την παύση της πτώσης των παραγγελιών. Το ναυπηγείο εκτιμά ότι περίπου 5.000 από το 17.000 εργατικό δυναμικό του πρέπει να λάβουν σταδιακά άδεια άνευ αποδοχών και να προχωρήσουν σε προγράμματα κατάρτισης.
Η Samsung Heavy Industries είναι επίσης σε συνομιλίες με τους εργαζόμενους για να μειώσει το κόστος. Τα μέτρα περιλαμβάνουν την άδεια άνευ αποδοχών ενός μηνός, την επιστροφή μέρους των μισθών και το σύστημα πρόωρης συνταξιοδότησης. Η Samsung έκλεισε επίσης δύο αποβάθρες, συμπεριλαμβανομένης μιας πλωτής αποβάθρας, ενόψει της μείωσης των νέων παραγγελιών. Η Daewoo Shipbuilding είναι, επίσης, σε διαδικασίες για να πουλήσει μια πρόσθετη ξηρά αποβάθρα. Πέρυσι, πώλησε δύο από αυτές.
Ωστόσο, η χρονιά αυτή έφερε περισσότερες νέες παραγγελίες από ό, τι αναμενόταν. Η Hyundai Heavy και οι θυγατρικές της έχουν εξασφαλίσει μια σειρά νέων συμβάσεων, με τις νέες τους παραγγελίες να φτάνουν τα $4,2 δις για την κατασκευή 72 πλοίων το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η αύξηση αυτή είναι εντυπωσιακή συγκριτικά με τις 13 νέες παραγγελίες το προηγούμενο έτος αξίας $1 δις. Αλλά η άνοδος των νέων παραγγελιών δεν σημαίνει αμέσως την έναρξη των εργασιών ναυπηγικής.
Τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της Κορέας έχουν ήδη εξαλείψει συνολικά 8.300 θέσεις εργασίας για να αντιμετωπίσουν τις απώλειες από μειωμένες παραγγελίες κατά το πρώτο εξάμηνο. Το 2015 υπέστησαν μια συνδυασμένη λειτουργική ζημία ύψους $8,5 τρις, ενώ το 2016, η Hyundai Heavy κατάφερε να αποκομίσει κέρδη, αλλά οι άλλες δύο υπέστησαν ζημίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ