
Δύο περίπου μέρες θα χρειαστεί ακόμα για να αποκολληθεί εξ ολοκλήρου το Blue Star Patmos, το οποίο προσάραξε τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης, κατά την είσοδό του στο λιμάνι της Ίου. Η επιχείρηση αποκόλλησης είναι σε εξέλιξη. Πρόκειται σύμφωνα με πληροφορίες των Ναυτικών Χρονικών για μια πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί λεπτούς χειρισμούς και καλό συντονισμό.
Πιο συγκεκριμένα εξαιτίας της ζημιάς στη γάστρα και του ρήγματος, υπολογίζεται πάνω από 50 μέτρα, θα χρειαστεί να «γεμίσουν» ορισμένες δεξαμενές του με “αέρα” προκειμένου να κερδίσει μέτρα και να αποκολληθεί σταδιακά.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες παρά την αναπάντεχη και σοβαρή ζημιά , το νεότερο πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας σώθηκε χάρις στον επαγγελματισμό του πληρώματος και την άμεση κινητοποίηση της εταιρείας .
Άμεσα βρέθηκαν στο τόπο του συμβάντος οι αρχιμηχανικοί της εταιρείας και ναυπηγός οι οποίοι με κατάλληλους χειρισμούς σταθεροποίησαν τη κατάσταση υπό την επίβλεψη των αρχών, δίνοντας χρόνο στα ρυμουλκά και τα συνεργεία να μεταβούν στη περιοχή και να ξεκινήσει η προσπάθεια απελευθέρωσης του πλοίου, αφού πρώτα εξασφαλίστηκε η στεγανότητα του Blue Star. Μόλις ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες και το πλοίο αποκολληθεί θα ρυμουλκηθεί σε ναυπηγείο προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες εκτεταμένες επισκευές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Blue Star Patmos έχοντας εφαρμόσει τους νέους διεθνείς κανονισμούς για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας (SOLAS), διατήρησε σταθερή τη παροχή ρεύματος καθιστώντας εφικτή τη λειτουργία όλων των συστημάτων σε μόνιμη βάση.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Blue Star Ferries/Χάρης Ακριβιάδης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ