
Η γερμανική τράπεζα HSH Nordbank AG, που κάποτε ήταν η μεγαλύτερη τράπεζα ενυπόθηκων ναυτιλιακών δανείων του κόσμου, βρίσκεται σε αναζήτηση μεγαλύτερης σταθερότητας. Στελέχη της τράπεζας δηλώνουν στον γερμανικό Τύπο πως αυτό που αναζητά πλέον η αγορά είναι «υγιή χρηματοδότηση» και αποπληρωμή δανείων, στόχος, όμως που με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γερμανικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις αποδεικνύεται ιδιαιτέρως δύσκολος.
Αυτά τα προβλήματα αντικατοπτρίζονται στο υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο. Όπως δηλώνει ο Stefan Ermisch, CEO της τράπεζας, έχουν περιέλθει στην αποκαλούμενη και «Bad Bank» πολλά πλοία, λόγω αδυναμίας αποπληρωμής των δανείων που είχαν λάβει Γερμανοί πελάτες, και τα οποία πλοία πρόκειται σταδιακά να οδηγηθούν προς πώληση για να περιοριστούν οι ζημίες της τράπεζας. Από την άλλη, βέβαια, ο ίδιος δεν αποκλείει η τράπεζα να προβεί και σε νέες διαγραφές χρεών γερμανικών ναυτιλιακών, αλλά τονίζει πως δεν πρόκειται να διαγραφούν τόσο υψηλά χρέη όπως συνέβη στις περιπτώσεις των Γερμανών πλοιοκτητών Bernd Kortüm και Heinrich Schoeller, όταν διαγράφηκαν χρέη ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, προκαλώντας μεγάλες αντιδράσεις από τον Τύπο, τα πολιτικά κόμματα και ενώσεις φορολογουμένων.
Διαφορετική είναι η εικόνα στην κεντρική τράπεζα, την «Good Bank», όπως αποκαλείται. Ο αριθμός των ναυτιλιακών δανείων έχει υποχωρήσει στα 677 κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017, σε σύγκριση με τα 1.064 στην αντίστοιχη περίοδο του 2016. Με σαφή τρόπο η τράπεζα επιχειρεί να μειώσει την εξάρτησή της από τους Γερμανούς πελάτες-συνεργάτες της ενώ στόχος είναι ο περιορισμός της χρηματοδοτικής της παρουσίας στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων.
Το ενδιαφέρον είναι πως η HSH Nordbank εγκαταλείπει τις γερμανικές ναυτιλιακές και στρέφεται προς τις πιο αξιόπιστες ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, που μοιάζει να αποτελούν το κλειδί να ξαναβρεί η τράπεζα την χαμένη της σταθερότητα αλλά και να μπορέσει με επιτυχία να ιδιωτικοποιηθεί. Συγκεκριμένα, η γερμανική ναυτιλιακή αγορά αντιπροσωπεύει σήμερα μόλις το 31% του χαρτοφυλακίου της τράπεζας, από 37% το 2016, ενώ αντιθέτως έχει αυξηθεί η χορήγηση δανείων προς ελληνικές ναυτιλιακές, αγγίζοντας το 22% του συνόλου των χορηγηθέντων δανείων από 15% το περασμένο έτος.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/MARCUS BRANDT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεν εγκρίθηκε τελικά το 18ο πακέτο κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ρωσίας, καθώς η Σλοβακία άσκησε βέτο, μπλοκάροντας τη διαδικασία. «Η Ρωσία δεν…
Iσχυρότερες επιδόσεις σε θέματα ασφάλειας και συμμόρφωσης καταγράφουν τα bulk carriers των μελών της INTERCARGO έναντι του παγκόσμιου μέσου όρου του στόλου, σύμφωνα με…
Ένα ξένο δεξαμενόπλοιο συνελήφθη από το Ιράν στον Κόλπο του Ομάν για λαθρεμπόριο 2 εκατομμυρίων λίτρων καυσίμου, ανακοίνωσε σήμερα ο επικεφαλής του δικαστικού σώματος…
Την Τρίτη 15 Ιουλίου ο Δήμαρχος Οινουσσών Γεώργιος Δανιήλ υποδέχθηκε στο Δημαρχείο με ιδιαίτερη τιμή τον ευπατρίδη Οινούσσιο Ευεργέτη της πατρίδας κ. Νικόλα Διαμ.…
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ